Ada info/gambar yang ingin dikongsi bersama? email ke:

Syafiq Kyle, Hannah Delisha berpelukkan (video)

Sabtu, 22 Julai 2017



Drama Mencintaimu Mr Photographer yang disiarkan sejak 3 Julai lalu mengundang padah apabila ia menimbulkan kemarahan orang ramai kerana adegan yang dipaparkan iaitu aksi berpelukan dilihat membelakangkan nilai murni seseorang Islam.

Karya adaptasi arahan Eyra Rahman lakonan Syafiq Kyle dan Hannah Delisha ini turut dikatakan tidak sesuai untuk tontonan seisi keluarga.

Eizlan Yusof tak kisah bakal isteri seorang janda..

Datuk Eizlan Yusof sudah membuka hati untuk mencari calon yang sesuai dijadikan pasangan hidup setelah dua tahun menduda. Soal status Eizlan tidak memilih sangat, muda atau janda, mana-mana boleh menjadi isterinya.

"Sekarang saya sudah mula keluar bersosial untuk berjumpa orang baharu. Insya-Allah kalaulah ada jodoh saya mahu kahwin dalam masa setahun dua ini.

"Masa saya sudah singkat jika ingin memulakan keluarga baru, ia mestilah dalam tempoh dua tahun ini sahaja. Jika tidak ada dalam tempoh dua tahun ini terpaksa lupakan sahaja,

"Bagi saya perkahwinan ada dua jenis iaitu dengan wanita muda yang mahukan keluarga baru atau berstatus ibu tunggal.

"Jika ibu tunggal tidak perlu tergesa-gesa kerana perkahwinan itu adalah atas dasar saling melengkapi antara satu sama lain," ujarnya.ujarnya kepada mStar Online.

Anak hafal al Quran, ini buat Norman Hakim

Jumaat, 21 Julai 2017


Norman Hakim mengakui anak sulungnya Mohamed Danish Hakim, 14 sudah menghafaz hampir keseluruhan kitab suci al Quran!

Norman mengakui berasa meremang bila mendengarkan bacaan anaknya itu yang sudah menghafaz 28 juzuk.

"Saya pernah diminta Danish untuk mengujinya dalam hafazan al-Quran kerana mahu berlatih sebelum menduduki peperiksaan di sekolah.

"Saya hanya baca mana- mana ayat secara rawak di dalam al-Quran tanpa dilihatnya dan dia dengan cekap menyambungnya selepas saya berhenti membaca.

"Meremang bulu roma saat saya lihat dia menghafaz ayat al-Quran itu dengan tepat sekali," katanya.


Katanya lagi, Danish bakal berangkat ke Turki pada Oktober depan untuk menyambung pengajian.



"Jika hendak diikutkan Danish akan berangkat pada Mei lalu tetapi saya serta Abby Abadi dan Memey agak emosi untuk melepaskan dia.

"Yelah, jika dia ke sana Mei lalu dan mengikuti pengajian selama 9 bulan sudah pasti kami tidak dapat menyambut raya bersamanya, justeru kami mintak ditangguhkan ke Oktober.

"Saya bangga kerana Danish antara 20 pelajar dari Malaysia yang terpilih untuk mengikuti pengajian bersama 400 orang pelajar lain dari seluruh dunia," ujar Norman lagi memetik AstroGempak.

Jejaka rapat Fasha Sandha sudah mula wish 'rindu'

Wah Fasha Sandha kini dah mula kedengaran rapat dengan seseorang jejaka dan difahamkan jejaka berkenaan sudah mula merindui Fasha.

Tapi sayangnya, Fasha enggan membalas ucapan itu, tapi bagi Fasha dia haru jual mahal kerana disebakan dirinya seorang wanita.

bukan bermakna mereka sudah bercinta, sebaliknya Fasha memberi sempadan dalam hubungan sekadar status teman rapat itu.

"Sebelum ini, saya ada cakap kami berkawan rapat dan belum ke arah bercinta. Cuma, sekarang fasa hubungan itu adalah sudah berani cakap rindu. Tetapi apabila dia kata rindu, saya tidak terus balas. Kenalah jual mahal sikit kerana kita ini wanita.

"Apa pun, sekurang-kurangnya ada teman istimewa untuk ucap selamat pagi dan selamat malam di aplikasi WhatsApp. Hendak kata hati saya sudah dimiliki pun belum lagi,

"Bagi saya anak-anak saya adalah keutamaan, melebihi segala-galanya. Syukur dia menerima anak-anak saya dengan baik," katanya kepada BharianOnline.

Buka tudung selesa bagi Fathia Latiff tapi....

Baru-baru ini gambar Fathia Latiff membuka tudung dengan seorang jejaka tersebar di media sosial. Ramai orang menganggap itu adalah kekasihnya.

Namun bagi Fathia, dia menafikan jejaka itu kekasihnya sebaliknya hanya selesa membuka tudung dengan keluarga sahaja

“Lelaki yang berada di sebelah saya itu bukanlah kekasih saya seperti didakwa netizen dalam satu portal hiburan yang memuat naik gambar terbabit. Dia adalah salah-seorang saudara saya. Waktu itu saya berada di majlis rumah terbuka ahli keluarga dan ramai saudara-mara turut hadir”

“Apabila berada di samping mereka, saya lebih selesa untuk membuka tudung. Percayalah gambar itu tidak menggambarkan diri saya sebenarnya. Ia juga tidak bermakna saya tidak mahu memakai tudung. Daripada mengecam, lebih elok mendoakan saya,” katanya kepada portal Malaysian Digest.

Menerusi laporan Harian Metro, Fathia turut memohon maaf andai tindakannya yang membuka tudung tidak disenangi peminat. Namun jelasnya lagi, beliau tidak mengetahui bagaimana gambarnya tidak memakai tudung ketika meluangkan masa bersama saudara boleh tersebar ke laman sosial.

Amar Asyraf tidak perlu kebenaran isteri aksi intim dan ranjang TAPI....

Dengar khabar yang Amar Asyraf bakal melakukan beberapa aksi intim dan ranjang. Namun itu semua untuk filem Blok 404 digandingkan dengan Nadia Brian.

Bagi Amar, dia tidak perlu meminta kebenaran isterinya, Arna Salleh untuk melakukan itu semua.

Tapi jelas Amar, dia membawa isterinya ke lokasi penggambaran filem itu untuk melihat sendiri dia melakonkan babak berkenaan walaupun Arna bukanlah seorang yang kuat cemburu.

"Saya sebenarnya tak takut isteri marah sebaliknya saya lebih bimbang kalau Nadia gagal melakukan babak itu memandangkan dia tiada pengalaman melakonkan adegan intim.

"Memang saya bawa isteri ke set penggambaran untuk tengok sendiri bagaimana saya melakonkan aksi itu, senang supaya tidak timbul isu lain.

"Alhamdulillah dia okey saja kerana dia tahu suaminya ini memang suka berlakon dan apa yang dilihatnya itu adalah semata-mata lakonan," katanya kepada mStar Online.

Kisah cinta Shuib, Sarah yang buat korang terharu nak sebak

Bukan main untung pasangan Shuib dengan Siti Sarah, siap ada orang buatkan mereka nurkilan kisah cinta mereka di laman Facebook. Nurkilan itu mendapat banyak like dan share kerana menyentuh hati bila dibacanya.

Bagi korang yang tiada Facebook, ini lah dia perkongsian tersebut. -Facebook Putera Nur Muhammad Raihan

Kenapa dengan gambar anak Rita Rudaini ni sampai buat dia bengang?

Khamis, 20 Julai 2017


Kasiahan Rita Rudaini, ada sahaja yang tak kena bila dia memuatnaik gambar, terbaru soal rambut anaknya. Airit Qaqa Arjuna yang panjang menjadi persoalan dan kritikan.

Mungkin niat individu tersebut yang mungkin menegur tidak kena dengan caranya mengundang pula pelbagai reaksi daripada pengikut Instagram Rita, sebaliknya beliau pula yang dikecam beramai-ramai.

Engku Emran, Laudya Cynthia Bella pergi open house Amy Search (6 gambar)

Janna Nick rapat dengan Fattah Amin?

Dengarnya Janna Nick sering bersama dengan Fattah Amin di lokasi set pengambaran. Namun tidak diketahui sejauh mana keintiman mereka walaupun hanya digandingkan bersama untuk drama Coffee Princess.

Belum ada hastag lagi yang dicipta buat masa ini untuk mereka berdua.

“Bila timbul isu Fattah akan jadi hero drama tersebut, tidak dinafikan saya turut dikaitkan dengan dia sehingga ramai yang bimbang terjebak dengan cinta lokasi selepas wujudnya fenomena Lofattah dan Fattzura. Saya jamin cinta lokasi itu tidak akan terjadi”

“Bukan hendak cakap besar, kalau benar ia hendak terjadi, sudah lama saya terjebak dengan cinta lokasi. Lebih baik mengelak, tidak kisah siapa hero yang akan bersama saya dalam drama itu, saya tidak ada masalah untuk menjalankan komitmen dalam lakonan,” katanya kepada Utusan Mingguan.

Diana Rafar hamil anak ke-2 (9 gambar)

Diana Rafar yang kini hamil lapan bulan berharap dikurniakan anak perempuan selepas memiliki anak lelaki, Kashfi Haiqal yang kini berusia tujuh tahun.

Diana berkata, orang sekeliling menjangkakan dia mendapat anak perempuan selain keluarga dan sahabat yang turut mendoakan impiannya itu tercapai.

Bagaimanapun, Diana mengakui belum mengetahui jantina anak dalam kandungannya meskipun selepas beberapa kali menjalani ujian imbasan kehamilan.

Selepas Lofattah, kini nama Alif Satar dengan Neelofa pula..

Wah dah lah dulu ada nama gabungan diantara Neelofa dengan Fattah Amin menjadi Lofattah, kemudian Fattah dengan Nur Fazura, Fatzura, kini yang terbaru gandingan Alif Satar dengan Neelofa dengan nama hashtag #Alofa untuk drama yang dibintangi mereka tidak lama lagi, Red Velvet.

Alif yang ditemui memberitahu sangat teruja berkerjasama dengan Neelofa dan tidak kisah jika hashtag gabungan namanya bersama Neelofa digunakan kerana hak peminat.

“Itu adalah hak peminat kerana saya tidak boleh menghentikan mereka daripada melakukannya. Lagi pun itu hanyalah sekadar hashtag dan ia tidak ada membawa maksud apa-apa pun.

“Sekurang-kurangnya dengan adanya hashtag itu akan memudahkan orang ramai untuk bercakap mengenai drama tersebut. Jadi saya tidak ada isu, nak letak…letaklah kerana jika dilihat pada sudut positif ia akan memberikan banyak kebaikan kepada drama tersebut,” jelas Alif memetik AstroGempak.

Adik kandung Nabila Huda yang korang tak tahu (5 gambar)

Rabu, 19 Julai 2017

Amy Search baru sahaja melangsungkan majlis harijadinya. Beliau berkongsi foto sambutan majlis tersebut di laman Instagramnya. Namun apa yang menarik perhatian netizen ialah gambar mesra Amy Search bersama seorang gadis cantik yang dikatakan anak kandungnya.

Anak gadis Amy Search, Irisha yang kini berusia 20 tahun yang kini menetap dengan ibunya di Houstan, Texas dan jarang bertemu bapanya, Amy Search selepas bercerai ketika Irisha masih kecil.

Irisha dan Nabila Huda adik-beradik berlainan ibu. Ibu Irisha adalah isteri ketiga Amy Search. -sumber

Lagu macam ayam!, ini reaksi DS Vida..

sebelum ni penyanyi Jalil Hamid terkenal dengan lagu Ayam, kali ini jutawan kosmetik, Datuk Seri Hasmiza Othman atau Vida turut mendapat tempias yang sama kerana haiwan tersebut.

I Am Me ke ayam mi? Itu antara persoalan netizen yang sudah menonton klip video single pertama Vida yang dilancarkan pada Jumaat lalu.

Serina dan suaminya dah berbaik ke tu?

Selepas memuat naik foto Serina bersama anak-anak serta suaminya, Gavin Edward O’luanaigh di akaun Instagramnya semalam, ramai yang beranggapan pelakon Serina Redzuawan sudah berbaik semula dengan Gavin. Ini kerana, mereka kelihatan penuh dengan senyuman diwajah mereka seakan tiada sebarang kemelut rumah tangga yang berlaku.

Namun sebaliknya buat Serina..
"Selepas saya muat naik gambar tersebut, memang ada komen pengikut yang beranggapan kami sudah berbaik dan tidak akan bercerai. Tetapi, hakikatnya tidak seperti itu. Gambar tersebut diambil ketika kami sekeluarga berada di sekolah anak-anak bagi menghadiri aktiviti yang dianjurkan pihak sekolah." -kata Serina

Diana Danielle buka mulut isu tak beraya di kampung Farid

Ramai orang menyangka yang rumahtangga Farid Kamil dan Diana Danielle berantakan disebabkan Diana enggan beraya ke kampung Farid di Alor Setar, Hari Raya tahun ini bersama-sama dua orang anak mereka.

Namun lain pula ceritanya, gambar terbaru menunjukkan Farid bersama anak-anaknya pergi menjenguk Diana di Litar Sepang, ini membuktikan gambaran yang mereka seperti tiada masalah.

Berbalik kepada cerita tak berbalik kampung Farid tadi, sebenarnya Diana terpaksa berada di Kuala Lumpur untuk menjaga ibunya yang dijangkiti denggi.

Satu flight dengan Fattah, ini reaksi Neelofa jika dia jadi 'Fattah'

Ntah kenapa sampai Neelofa rasa muak dengan gandingannya terdahulu, Fattah Amin buat masa ini. Dengarnya kes mereka bercuti secara tak sengaja bersama-sama di Pulau Koh Samui, Thailand beberapa minggu lalu, masih menimbulkan rasa kurang senang buat Neelofa.

Lain pula ceritanya, apabila menaiki satu penerbangan yang sama dengannya ke destinasi pulau berkenaan.
“kalau saya di tempat dia, saya tidak akan tukar penerbangan dan buat seperti tiada apa-apa.”

“Saya sesekali tidak menyangka menaiki pesawat yang sama ke lokasi yang sama dengan pelakon itu.

“Ya, saya ada berselisih dua kali dengannya ketika mahu daftar masuk (check-in) pada jam 6.30 pagi di lapangan terbang dan sekali lagi di boarding area, itu saja.

“Jadi bila ada dakwaan kononnya kata saya melarikan diri, itu yang saya pelik. Bila pula saya lari? Saya tak buat apa-apa salah dan hanya mahu bercuti merehatkan minda, itu saja," katanya kepada mStar Online.

Bagi Fattah pula, dia sebenarnya terpaksa menukar penerbangan apabila mengetahui Neelofa turut berada dalam jadual pesawat yang sama kerana berasa tak sedap hati selain atas nasihat keluarga.

Berita mengejutkan dari Syahera Rosli..

Selasa, 18 Julai 2017

Memang susah nak percaya tapi itulah hakikat rezeki yang diberikan Allah kepada sesiapa yang dikehendakiNYA. Dikhabarkan Nadya Syahera Rosli kini dia hamil lagi untuk anak ke-2 setelah melahirkan anak sulungnya yang baru sahaja berusia empat bulan, .

Nadya mendapat tahu perkara itu apabila membuat ujian kehamilan selepas mengalami alahan baru-baru ini.

"Sebenarnya sejak raya lagi saya dah rasa tidak sedap badan dan seminggu lalu mula alami alahan muntah yang teruk sehingga langsung tak boleh nak makan.

"Mengesyaki mungkin berbadan dua, baru-baru ini saya buat ujian kehamilan sendiri di rumah dan keputusannya memang positif,

"Yalah, anak pertama baru berusia empat bulan, tiba-tiba yang ni dah 'lekat' tanpa sempat saya makan pil pencegah kehamilan (ketawa).

"Tapi tak mengapalah, kami terima dengan hati terbuka dan anggap ia sebagai rezeki Allah, " katanya kepada mStar Online.

Shima Anuar dah hamil, kongsi gambar baby bump (6 gambar)


Pelakon filem Highland Tower, Shima Anuar sedang hamil anak pertama hasil perkahwinannya dengan Mohd Solih sejak bulan April 2017 yang lalu.

Shima juga ada berkongsikan beberapa keping gambar kehamilannya di Instagram miliknya baru-baru ini. Namun usia kandunganya tidak diketahui.

Isteri Aaron Aziz beri lampu hijau aksi mesra Soo Wincci!

Dr Soo Wincci berharap tidak ada peminat yang salah faham apabila menonton aksi mesra dia dan Aaron Aziz dalam filem terbaharu mereka, Kau Yang Satu.

Soo Wincci, 31, berkata isteri kepada Aaron Aziz iaitu Diyana Halik sudah memberi lampu hijau untuk dia melakonkan babak seperti memegang, memeluk dan duduk di atas peha pelakon tersebut.

Yusry, Lisa Surihani 'jual' anak?


Yusry KRU dan Lisa Surihani dan dua orang anaknya, Yahaira Leanne dan Yusof Leonne bakal terlibat dalam musim kedua program realiti eBu Babypedia dan ia mengejutkan orang ramai sehingga ada yang mendakwa Lisa dan Yusry ingin “menjual” anak.

Namun, Yusry menafikan dakwaan tersebut.
Tidak timbul isu kami ‘menjual’ anak untuk mendapat imbuhan cuma niat sekadar mahu berkongsi kegembiraan dan kasih sayang sebagai ibu bapa. Lagipun program ini tidak menggunakan nama anak kami sebagai tajuk.

"Lebih kepada sebuah program realiti keluarga berbentuk ilmiah. Sebab itu kami bersetuju terlibat menjayakannya dari musim pertama hinggalah yang kedua." kata Yusry memetik Utusan

Tempat parking kereta pun jadilah - Ella

Dengar khabar yang Ella telah membuat video nyanyian spontannya di tempat parking kereta. Video berdurasi 24 saat itu di buat di Singapura di sebuah lokasi parking yang tak diketahui

Syed Ali dedah wajah kekasih hatinya yang manis..

Isnin, 17 Julai 2017

Pelakon Syed Ali mengakui sedang menjalinkan hubungan rapat dengan salah seorang pelanggannya, yang hanya dikenali sebagai nama Wani yang berasal dari Nilai, Negeri Sembilan.

Menurut Syed, hubungan dengan gadis berumur 25 tahun itu pada mulanya hanyalah atas landasan perniagaan.

Alif Satar berlakon dengan Neelofa, ini reaksi isteri beliau....


Drama Red Velvet lakonan Alif Satar bersama pelakon dan pengacara wanita, Neelofa tidak lama lagi akan ditontonkan, ianya akan berlangsung selepas drama Mencintaimu Mr Photographer.

Isteri kepada Alif Satar, Shadila mengakui bahawa dia gembira setelah mendapat tahu suaminya akan digandingkan bersama Neelofa.

Ibu Sufi AF menipu pulak? dedah bekas suami..


Baru-baru ini ibu kepada juara Akademi Fantasia 2015, Sufi Rashid iaitu Irma Suriana Mahamud melahirkan kekesalan terhadap sikap anaknya.

Bagaimanapun Irma dikatakan masih tidak berpuas hati dan sebuah lagi kenyataan dibuatnya kepada portal Mstar Online. Dedah Irma, penyanyi itu berbohong menyatakan kasih sayangnya semata-mata untuk meraih simpati peminat.

Malah, Irma turut memberitahu dirinya kini sedang menghidap penyakit buah pinggang tahap tiga.

Inilah bakal suami Tunku Tun Aminah (7 gambar)

Tunku Tun Aminah Maimunah Iskandariah Sultan Ibrahim, 31, khabarnya akan mengakhiri zaman bujang dengan bernikah dengan Dennis Muhammad Abdullah, 28, di Istana Bukit Serene, Johor Bahru, 14 Ogos ini.

Menurut laporan dari Harian Metro, Yang Dipertua Majlis Jumaah Diraja Johor Datuk Abdul Rahim Ramli berkata, istiadat persandingan pasangan Pengantin Diraja akan diadakan di Bilik Singahsana Istana Besar Johor Bahru pada 8 malam, hari sama.

“Perkahwinan Tunku Tun Aminah akan dilangsungkan penuh istiadat Melayu dan Budaya Istana Johor,” katanya pada sidang media di Bangunan Sultan Ibrahim di Bukit Timbalan, Johor Bahru, hari ini.

Beliau berkata, satu istiadat meletak kerja pada 8 Ogos ini dengan menaikkan bendera istiadat kerajaan menandakan permulaan Istiadat Perkahwinan Diraja itu.

“Majlis Tahlil dan Doa Kesyukuran akan diadakan pada Khamis 10 Ogos di Masjid Pasir Pelangi mulai 6.30 petang mohon restu Allah SWT terhadap perkahwinan itu.

“Istiadat pertunangan akan diadakan pada jam 10 pagi pada 14 Ogos dia Istana Bukit Serene diikuti Istiadat Nikah,” katanya.

Katanya, Sultan Johor berkenan mewakilkan Sahibus Samahah Datuk Muhammad Tahrir Shamsudin yang juga Mufti Negeri Johor sebagai wali.

Katanya, majlis perkahwinan dilangsungkan secara tertutup.

Khabar berita yang mengejutkan dari Hanez Suraya...


Sudah lama tak mendengar khabar berita dari pelakon Hanez Suraya, baru-baru ini dia telah membuka Rumah Terbuka AidilFitri di kediamananya. Namun Hanez telah memberitahu mengenai kerjaya seninya ketika Rumah Terbuka berkenaan.

Katanya dia sudah tidak akan aktif lagi dalam lakonan bagi menghormati permintaan suami, Romie Razin disebabkan suaminya mahu beliau memberikan tumpuan terhadap keluarga.
"Suami tidak mengizinkan saya berlakon dan mahu saya tumpukan perhatian pada keluarga, terutamanya anak yang masih kecil.

"Jujurnya, saya dan suami sedang berusaha untuk menambah zuriat memandangkan usia saya juga makin bertambah," katanya kepada BharianOnline

Keadaan Saleem Iklim terkini...

Ahad, 16 Julai 2017

Dikhabarkan yang penyanyi legenda Iklim iaitu Salim Abdul Majeed atau dikenali Saleem kini dilaporkan semakin menunjukkan perubahan positif selepas 10 hari berada di hospital.

Isterinya, Julia berkata Saleem tidak lagi memerlukan tiub untuk makan dan minum.

“Alhamdulillah keadaan Saleem semakin baik dan dia kini tidak lagi menggunakan tiub untuk menikmati makanan.

“Cuma dia belum boleh bercakap seperti biasa kerana badannya masih lagi lemah kerana penat melawan sakit terlalu lama.

“Saleem seorang yang kuat dan dia lawan sakit. Berkat doa dan sokongan keluarga, rakan-rakan selebriti dan peminat juga membuatkan Saleem semakin pulih,

“Boleh katakan setiap hari ada orang datang melawat. Insya Allah mungkin esok, lusa atau beberapa hari lagi Saleem akan dibenarkan pulang ke rumah,

“Sebenarnya dah bosan duduk di hospital ini. Saleem pun rasa tak sabar nak balik dan nak cari rezeki dengan membuat persembahan.

“Harap semua doakan yang terbaik buat Saleem dan terima kasih kepada yang tidak henti memberi sokongan,” katanya kepada mStar Online.

Sekitar hari jadi Uqasha Senrose ke-25 (7 gambar)

Datuk Seri Vida berjudul I Am Me versi metal (video)

Sabtu, 15 Julai 2017


Rata-rata menyukai versi metal I Am Me dan memuji tindakan gitaris yang dikenali sebagai Max Sayuti mengubah rentak lagu itu sehingga ia kedengaran lebih menarik. Jom Dengar!

Nedim jadi bengang bila isterinya dikatakan....


Suami Nora Danish, Nedim (@boss_ned) memuat naik foto berserta kapsyen mengatakan bahawa dia sangat bersyukur dan menghargai kehadiran Nora dalam hidupnya.

Ruang komen tersebut dipenuhi dengan pujian daripada pengikutnya. Namun, ada terselit komen seorang netizen yang membuatkan Nedim bengang.

Sufi AF derhaka kat ibunya? ini luahan perasaan ibunya... PANAS!

Jumaat, 14 Julai 2017

Dengar cerita yang Sufi Rashid (finalis Akademi Fantasia 2015) dan ibunya, Irma Suriani tengah bergaduh. Ibunya mahu Sufi memohon maaf disebabkan tuduhan Sufi yang dianggap melulu tanpa usul periksa.

Ibunya, tidak teragak-agak membawa masalah ini ke mahkamah jika Sufi enggan memohon maaf.

Kesudahan rumahtangga Ezlynn....


Spekulasi keretakan rumah tangga penyanyi, Ezlynn sudah mula kedengaran dan akan menemui titik nokhtah apabila suaminya, Adam Fahmy Shamsudin bersetuju untuk bercerai secara baik.

Terdahulu, peguam plaintif Izyan Hazwan Ahmad yang mewakili Ezlynn memaklumkan defenden sedang mencadangkan penyelesaian.

Peguam, Ahmad Nazib Johari mengesahkan perkara itu pada prosiding di hadapan Hakim Syarie, Mohamed Hizwan Mohamed di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur hari ini.

Menurutnya, pihaknya diarah oleh Adam untuk mencadangkan beberapa penyelesaian bagi diselesaikan secara baik.

Beliau turut mengarahkan kedua-dua pihak masukkan perjanjian itu kepada mahkamah semingu sebelum tarikh 21 Ogos sebutan semula. -Sinar Harian

Didie Alias kena saman RM400,000 kaw-kaw...


Mahkamah Sesyen Shah Alam semalam menetapkan 14 November ini untuk perbicaraan kes tuntutan saman penerbit drama dan filem, Datuk Rafena Ezanee Ramli terhadap pelakon terkenal, Didie Alias atas dakwaan pelanggaran kontrak dan mengaibkannya menerusi media sosial.

Hakim menetapkan tarikh tersebut yang akan berlangsung selama empat hari ketika kes berkenaan disebut dihadapannya di dalam kamar hakim.

Rafena Ezanee dan Didie hadir ke mahkamah bersama peguam masing-masing iaitu Mohd. Fadhly Hashim dan Azlan Abdul Razak.

Berdasarkan saman yang difailkan Rafena dan syarikat penerbitannya, Dark Wave Pictures Sdn. Bhd. (Dark Wave) pada 21 Mac lalu, kedua-duanya menamakan Didie atau nama sebenarnya Fadzilah Mohammad, 43, sebagai defendan.

Kedua-dua plaintif da-lam pernyataan tuntutan saman tersebut menyatakan defendan merupakan penerbit eksekutif bagi satu rancangan travelog Street Food Asian sebanyak 13 episod yang merupakan program terbitan Dark Wave.

Dalam penyataan tuntutan saman itu, plaintif mendakwa Didie yang telah menerima RM7,000 untuk melakukan kerja-kerja penerbitan travelog itu telah sengaja, cuai dan gagal untuk melaksanakan tanggungjawab tersebut seperti mana termaktub dalam perjanjian yang dimeterai pada 7 Oktober tahun lalu sehingga menyebabkan kedua-duanya mengalami kerugian. -Kosmo!

Neelofa ambil alih kedudukan, Nora Danish tewas!

Wah dengarnya Neelofa kini memintas pelakon Nora Danish dari segi pengikut Instagram. Neelofa kini telah memiliki pengikut mencecah 4.9 juta mengalahkan Nora dengan 4.8 juta.

Neelofa juga membuat pengumuman di Twitter miliknya mengenai berita berkenaan.

Selamat tinggal Fattah Amin, Hye Syafiq Kyle! (10 gambar)

Khamis, 13 Julai 2017

Drama Mencintaimu Mr. Photographer yang dikatakan meletup yang sudah masuk minggu ke-3 siarannya. Pelakon drama berkenaan, Syafiq Kyle dan Hannah Delisha membuatkan ramai nitizen menganggap gelombang baru bakal menenggelamkan nama-nama besar seperti Fattah Amin, Fazura dan Neelofa.

Bersih daripada sebarang kontroversi mahupun gossip cinta lokasi, Syafiq dan Hanna membuktikan lakonan mereka begitu berkualiti sehinggakan ramai yang menonton tak kira dimana berada dengan menggunakan smartphone.

Buka tudung semasa Hari Raya, ini penjelasan Zulin Aziz

Pelakon Zulin Aziz dikritik hebat malah dikecam oleh ramai peminat lantaran satu video memaparkan dia tidak mengenakan tudung di rumah pelakon Ahya Rosli tersebar baru-baru ini.

Sekali imbas, mungkin ramai yang mula beranggapan ia satu perlakuan yang tidak wajar apabila wanita mengunjungi rumah lelaki kemudian membuka tudungnya pula.

Kata Zulin, video tersebut seharusnya tidak dimuat naik dan terdapat beberapa kesilapan berlaku.

Gambar tidak berbaju dengan anak, ini jawapan PEDAS Faizal Tahir

Nah terima padah akibat tindakan sendiri. Zaman sekarang ni tangan lebih lazer dari mulut. Faizal Tahir baru-baru ini bersama anak-anaknya pergi menunaikan Ibadah Umrah.

Lah dengan niat saje2, Faizal memuatnaik gambar dia dan anaknya di bilik mandi tanpa berbaju sebelum memakaikan ihram. Dan disini lah dia dikecam oleh pengikutnya sendiri.

Tapi ini jawapan Faizal terhadap kecaman dan tomahan nitizen itu.

Nama anak seperti Malaikat Jibril, ini pesan Imam Besar kepada Datuk Shahrul Nasrun

Presiden Gerakan Belia Gagasan 1 Malaysia, Datuk Shahrul Nasrun Kamarudin menjadi pertikaian netizen apabila memberikan nama anak seperti malaikat Jibril walaupun tidak seperti yang dimaksudkan Shahrul.

Bekas suami Elly Mazlein minta 'diskaun' nafkah anak

Elly Mazlein menganggap pengurangan nafkah anak yang diminta bekas suaminya, pengarah drama Azmi Hatta dari RM1,500 kepada RM500 sebulan sebagai tidak masuk akal.

Menurut Elly, bayaran nafkah anak sebanyak RM500 yang diminta Azmi itu tidak mencukupi untuk menampung kos sara hidup anak mereka ketika ini.
"Bayangkan bayaran untuk suntikan imunisasi anak saja sudah mencecah RM400 sebulan. Ia belum termasuk kos sara hidup lain seperti bil hospital ketika anak sakit, lampin pakai buang, insurans dan sebagainya," katanya.
Elly berkata, dia tidak terkejut dengan permintaan Azmi yang dikemukakan menerusi peguamnya itu kerana sudah menyangka dia akan berbuat sedemikian.
"Sebenarnya, saya sudah tahu permainannya. Sebab itu saya hanya ketawa ketika majlis sulh selesai, semalam.

"Saya juga tidak boleh terima alasannya (Azmi) untuk meminta pengurangan bayaran nafkah anak kami itu kerana tidak mampu," katanya kepad HarianMetro.

Nelydia Senrose bercinta dengan duda bekas suami seorang pelakon?


Dengar khabar yang Nelydia Senrose menjalinkan hubungan mesra dengan seorang duda yang juga bekas suami seorang pelakon. Namun semalam memetik portal Bharian, Nelydia menafikan hal demikan.

Namun hubungan sekadar kawan sahaja yang diakui Nelydia.

“Memang saya ada terdengar gosip kononnya saya bercinta dengan lelaki berkenaan. Malah, ada juga rakan artis yang bertanyakan hal itu kepada saya, kerana kononnya mereka nampak saya keluar dengannya. Jujur saya katakan di sini, saya memang tiada sebarang hubungan dengan lelaki itu.

“Malah, saya sendiri hairan macam mana perkara seperti ini boleh tersebar. Saya akui, kami memang berkawan, tetapi setakat rakan biasa saja. Kalau keluar pun, beramai-ramai dan ditemani kakak serta adik. Kami tidak pernah keluar berdua,” jelasnya kepada Berita Harian Online.

Saya pernah terlebih dosa daripada Awie - Bob Lokman

Rabu, 12 Julai 2017

Dengar khabar kedatangan Awie ke Kelantan disambut hambar sehinggakan ada sesetengah orang menganggap Awie tak layak datang ke negeri itu. Persoalan itu timbul apabila apabila Awie telah mengadakan satu konsert untuk program Kelantan International Bike Week 2017 di Stadium Sultan Muhammad IV yang turut dihadiri oleh orang ramai hampir 10,000 orang.

Faizal AF4 bercerai lagi.. perceraian kali ke....


Faizal AF4 memberitahu dia kini kembali menduda setelah berpisah dengan bekas isterinya, Sahidatul Najiha hujung tahun lalu. Ini merupakan perceraian ketiga buat Faizal.

Faizal melafazkan ceria terhadap Sahidatul pada 12 Disember 2016 dan kes mereka masih lagi dalam proses perbicaraan mahkamah. Pasangan ini berkahwin pada 2015 dan telah dikuniakan seorang anak bernama, Nur Hanna Maleeka yang kini berusia sembilan bulan.



“Siapa yang mahu berkahwin dan bercerai banyak kali? Kalau boleh biarlah hanya sekali dalam hidup. Ini adalah satu perjalanan hidup yang perlu saya lalui.

“Saya maafkan bekas isteri dan terima dengan redha apa yang telah berlaku. Saya jadikan ini sabagai satu pengalaman yang bermanfaat di masa akan datang,

“Apa yang boleh saya katakan, tidak mudah mencari seseorang yang boleh menerima saya serta kerjaya saya. Mungkin bekas isteri sukar untuk memahami perjalanan seorang artis.

“Saya sudah lakukan sebaik mungkin dalam menjalankan tanggungjawab sebagai suami. Namun jika ini adalah ketentuan Ilahi, saya terima.

“Selama ini saya hanya berdiam dan tidak ceritakan kepada sesiapa kerana masih bersedih. Malah sehingga kini ada sedikit rasa kecewa.

“Namun saya tidak mahu perasaan tersebut berlarutan sehingga mengganggu perjalanan kerjaya. Saya hanya fikir positif dan kembali bangkit. Bahaya jika terlalu memikirkan kekecewaan tersebut,” cerita Faizal memetik portal INSTA ONLINE
Faizal sebelum ini pernah berkahwin dengan isteri pertama pada tahun 2009 namun bercerai empat tahun kemudian. Mereka mempunyai seorang anak perempuan yang kini berusia lapan tahun. Kemudian Faizal berkahwin semula pada tahun 2013 namun bertahan hanya dua tahun.

Berita mengejutkan dari Hafizul Kamal...

Pelakon lelaki yang juga merupakan bekas juara Pencarian Pengacara “On Air” 2012, Hafizul Kamal telah berkongsi berita tidak disangka-sangka iaitu mengenai kehamilan isterinya baru-baru ini.

Menurut kapsyen yang ditulis oleh Hafizul, isterinya kini sudah hamil lima bulan.

Hafizul dan isterinya, Nurul Fariza Ibrahim atau lebih mesra dengan panggilan Mieja telah mendirikan rumah tangga pada 13 Februari 2016.

Kenapa Zahid AF bawa tuala setiap kali keluar rumah?

Ikuti video dibawah ini dimana wartawan telah menyelongkar bag yang selalu dibawa oleh Zahid AF

Bekas suami kembali bercinta dengan Rita Rudaini?


Bekas suami perkahwinan pertama Rita Rudaini iaitu Akbar Sahari dikatakan kembali menjalinkan hubungan cinta dengan aktres itu.

Akbar yang juga pengulas sukan Astro Arena bagaimanapun berkata memetik portal mStarOnline, artikel di sebuah blog hiburan pada Ahad lalu itu berunsur fitnah sehingga boleh menjejaskan reputasinya.

Sekitar ulang tahun pertama Yusuf Iskandar (6 gambar video)

Selasa, 11 Julai 2017

Ada 'lembaga hitam' bergambar dengan Aaisyah? (4 gambar)


Beberapa hari lalu, sekeping foto keluarga pelakon jelita Rozita Che Wan atau Che Ta menjadi viral. Ini gara-gara kelibat ‘lembaga hitam’ seperti anak patung yang menjelma di sisi anaknya, Aaisyah Dhia Rana.

Walaupun banyak yang bertanya di ruangan komen, sehingga kini Rozita Che Wan tiada membalas jawapan tentang hal ini.

HOT! Pelakon lelaki kantoi gila seks ganas? (video)


Agak mengejutkan, betul ke ni gossip ni, baru sebentar belek-belek laman YouTube, ternampak video ni. Adakah Miss G sengaja buat fitnah?

Ramai orang mengetahui yang Fahrin Ahmad adalah diantara pelakon lelaki paling hot, takkan dia kena selit kot dalam video ni. Korang tengok dan dengarlah sendiri video ini.

Rita Rudaini muatnaik video di atas ranjang dengan Aqasha, motif?

Bukan main berani lagi Rita Rudaini memuatnaik video aksi bersama Aqasha walaupun ianya sebuah drama yang hanya boleh dilihat di TonTon.

Kontroversi sebelumm ini di aplikasi handphone pun belum redha, tidak diketahui apa motif Rita memuatnaik video berkenaan di laman sosialnya.