Ada info/gambar yang ingin dikongsi bersama? email ke:

Manisnya Nora Danish bertudung (6 gambar)

Selasa, 30 Ogos 2016

Adira bakal diceraikan? kahwini Ruhainies? ini jawapan Datuk Red

Datuk Seri Adnan Abu aka Datuk Red menafikan dakwaan kononya sudah bercerai dengan Adira Suhaimi untuk berkahwin dengan Ruhainies.

Datuk Red menegaskan yang dia tidak akan menceraikan isteri-isterinya semata-mata untuk berkahwin lain.

Rumah tangga Nabila Huda sedang bergolak?

Nabila Huda menyifatkan laporan di ruangan pojok sebuah akhbar kononnya perkahwinannya dilanda badai sebagai gosip mengarut dan tidak masuk akal.

Nabila berkata memetik BharianOnline, dia dan suaminya, Mohd Izwan, tidak ambil berat dengan laporan berkenaan.

"Tak mahu komenlah. Merepek sangat gosip itu. Siapalah yang buat cerita macam itu? "Suami saya pun tergelak ketika membaca artikel berkenaan,"

Semalam, sebuah akhbar mingguan tempatan menerusi ruangan pojoknya melaporkan rumah tangga aktres itu dikatakan sedang berantakan.

Sekitar dan komen Along perceraiannya dengan Zila

Along (Cham) melafazkan cerai talak satu terhadap isterinya, penyanyi Zila (AF4), kira-kira pukul 10.40 pagi Isnin Semalam.

Lafaz berkenaan dibuat Along di Mahkamah Rendah Syariah Daerah Petaling.

Zila yang hadir bersama peguam syarie, Nurul Aini Yusoff dilihat cuba bersalaman dengan suaminya namun ditolak lelaki itu.

Anak comel Faralyna Idris (14 gambar)

Isnin, 29 Ogos 2016


Anak pelakon, Faralyna bernama Fira Anggun yang kini berusia lima bulan.

Tips Lisa Surihani yang kini turun 11kg, berbadan langsing

Baru-baru ini pelakon Lisa Surihani telah mengejutkan ramai peminat dengan penampilan terbaharunya yang sangat langsing dan tampak begitu sihat sekali.

Jika tempoh hari beratnya dikritik kerana semakin naik sejak melahirkan anak, kini Lisa boleh membuktikan dia mampu menurunkan bukan sedikit, malah 11 kg!

Berbanding berat sebelumnya iaitu 64 kg, kini Lisa mencapai berat badan baharu iaitu 53 kg sahaja! Memang wow!

Tak mahu lokek ilmu, isteri kepada Yusry KRU ini berkongsi petuanya mengamalkan gaya hidup sihat, seperti yang dipetik menerusi Astro Gempak:

Aisy Mateen nama dipilih anak Yana Samsudin (4 gambar baby)

Sekitar pernikahan & resepsi Idzham Ismail (53 gambar)

Pelakon Juvana, Idzham Ismail menamatkan zaman bujangnya dengan pramugari, Siti Nur Abilah atau Bella, Sabtu hujung minggu lalu.

Majlis pernikahan mereka berlangsung di Masjid Shah Alam, pada sebelah pagi diikuti resepsi di One City Subang, malamnya kemudian.

Idzham dan Bella mengambil keputusan berkahwin selepas lapan bulan mengenali hati budi masing-masing. Ahad semalam, pasangan ini juga sudah terbang ke Korea untuk berbulan madu. -Bharian Online | gambar ImageExclusiveSweetPictures

Buka tudung, ini alasan Uqasha Senrose buat korang terkejut!

Kecoh apabila Uqasha Senrose mengakui kini membuka tudung yang dipakainya selama 2 tahun dengan alasannya tersendiri. Nauzubillah..

"Atas apa alasanpun, saya mengaku khilaf ini datang daripada diri sendiri. Soal dosa dan pahala itu biarlah antara diri ini dengan Tuhan."

"Selama tiga tahun, saya akui iman saya turun naik. Pendek kata memang tak konsisten. Saya masih muda dan keputusan bertudung itu hadir ketika hati masih berkecamuk selepas putus cinta. Mungkin juga saya tak fikir panjang.

"Saya seperti hilang arah tuju dan melihat tekad untuk bertudung itu dapat memulihkan semangat serta membuka fasa baharu dalam hidup. Tetapi sebaliknya yang terjadi.

"Malah dalam tempoh itu juga apabila keluar kontroversi itu dan ini, ada mulut yang lantang mendakwa lebih baik tak bertudung kalau buat perangai,"

"Saya mahu jadi diri sendiri. Saya tak mahu dibayangi dengan kisah bertudung itu lagi. Saya rasa diri ini lebih mempermainkan agama dan seperti munafik jika bertudung tetapi tidak menonjolkan sikap yang bertepatan dengan gaya berkenaan," katanya memetik Bharian.

Suhaimi tayang gambar spender, nak malu apa?

Ahad, 28 Ogos 2016

Jika difikirkan, setiap lelaki akan menyayangi isterinya dan akan memberikan yang terbaik untuk membahagiakan isterinya.

Tapi, perlu ke semua kebahagiaan yang diberikan kepada isteri ditunjukkan kepada umum semata-mata untuk membukti kasih-sayang tersebut?

Baru-baru ini, Suhaimi Saad, 35, suami kepada Ina Naim (bekas tunang Mawi) telah memuat naik satu status di akaun Facebook miliknya menunjukkan dia menemani isterinya membeli seluar dalam.

Lebih mengejutkan, apabila Suhami atau lebih dikenali sebagai SS telah melampirkan sekali gambar seluar dalam yang dijual bersama gambar mereka suami isteri.

2 tahun tidak berlakon, ini keputusan Hanez Suraya...

Lebih dua tahun menyepikan diri daripada bidang lakonan, Hanez Suraya kembali le lokasi menerusi karya berjudul Nukilan Ramadhan yang memulakan penggambaran semalam.

Hanez berkongsi perkembangan baharu itu di akaun Instagram peribadi pagi tadi, selepas kebelakangan ini dilihat lebih gemar memuat naik gambar aktiviti bersama keluarga terutama selepas bergelar ibu.

Sekitar & ucapan istimewa Amar sempena harijadi Amyra (4 gambar)

Amar Baharin telah menyambut hari jadi tunangnya Amyra Rosli yang ke 25. Amar juga telah memuat naik ucapan yang cukup romantik buat Amyra.

Amar juga menghadiahkan Amyra sejambak bunga ros merah simbolik dengan cintanya kepada pelakon wanita tersebut.

Shukri Yahaya kongsi detik menyambut kelahiran anak

Minggu lalu, hari Rabu, isteri Shukri Yahaya selamat melahirkan anak sulong mereka. Namun yang paling manis sekali, Shukri berada di samping isterinya itu ketika bersalin.

Diberitahu, Shukri menceritakan pengalamannya ketika menyambut kelahiran anak mereka itu.

“Saya berada di sisinya memberi semangat di samping menenangkannya. Saya dapat melihat sendiri bagaimana susahnya seorang wanita itu melahirkan anak.

Tentunya saya gembira namun pada masa yang sama berasa gementar menantikan proses bersalin itu selesai. Insya-Allah kalau bayi kami dalam keadaan sihat, kami sekeluarga akan dapat pulang ke rumah

Walaupun penat semua itu tidak terasa kerana saya terlalu gembira dengan kelahiran bayi ini. Saya bersyukur segalanya telah berjalan dengan lancar.

Saya kini bergelar bapa dan menggalas satu lagi tanggungjawab besar dalam keluarga,” katanya kepada Harian Metro

Perempuan ini Lemah Bila di Puji - Dato Red

Dato Red, tidak semena-mena nama suami Adira ini menjadi hangat sejak beberapa bulan ini apabila foto beliau merangkul pinggang pelakon Ruhainies viral di media sosial.

Sejak daripada gosip berkenaan, ramai netizen yang melabelkan Dato Red sebagai seorang buaya darat yang menggunakan kemewahannya untuk memikat gadis-gadis.
Namun, Dato Red menyangkal dakwaan berkenaan dan mengakui dirinya seorang “playboy” sejak dahulu lagi.

Buat Dato Red, kecaman yang beliau terima dari orang ramai pasti akan ada hikmah untuk dirinya nanti. Dalam erti kata lain, beliau tidak kisah dikritik.
Mungkin orang kata, saya bila kaya, (jadi) playboy. Tidak, saya bawa lori sayur pun saya sudah playboy.

Perempuan bukan semua yang pandang harta. Pandai bercakap, pandai melayan saja. Perempuan ini lemah (apabila) dipuji. Tidak semestinya (lelaki) ada harta.

Saya suka orang kecam saya. Macam hero Hindustan, kalah dahulu tetapi penghujungnya menang. Saya akan ingat siapa kecam saya.Tetapi penghujung nanti mereka sukakan saya. Saya hendak begitu.
Walaupun sudah mempunyai dua orang isteri, Dato Red akui beliau ingin menggenapkan kuota empat isteri dalam tempoh dua tahun lagi. Pada waktu itu beliau akan berusia 40 tahun.
Menurut Dato Red, seorang lelaki itu tidak akan pernah puas dengan apa yang mereka miliki.
Lelaki memang tidak pernah puas. Macam perniagaan, saya tidak puas. Impian saya, saya hendak kahwin empat sebelum umur 40. Saya hendak buat versi baru (pelawak) Salih Yaacob.
Pada masa yang sama Dato Red mendedahkan beliau memang berniat untuk memikat dan memperisterikan Ruhainies, tetapi sejak video mereka berdua tersebar, niatnya itu menjadi terbantut.

Malah, kenyataan beliau tentang ingin mencari wanita muslimah untuk dijadikan isteri hanyalah alasan semata-mata kerana kesian melihat Ruhainies dikecam.
Kenyataan di Berita Harian itu kenyataan yang betul. Kenyataan di Utusan, saya kasihan dengan nasib Ruhainies, orang semua akan kecam dia. Dia baru hendak naik.

Jadi, saya yang bukan dalam bidang itu, biarlah orang kecam saya. Sebab itu, saya alihkan kepada (ciri) muslimah. Jadi saya cuba alihkan isu itu.

Inilah dia tarikh perkahwinan Nazim Othman

Jumaat, 26 Ogos 2016

Nazim Othman dan pasangannya, Bella Daly dijadual bernikah di Kota Kinabalu, Sabah pada 10 September depan.

Sumber memberitahu BH Online, majlis resepsi pihak pengantin perempuan akan diadakan pada hari sama manakala majlis bertandang menyusul pada 17 September di Johor Bahru. -Bharian

Inilah bakal suami Lufya Omar, Doktor.... (3 gambar)

Lufya Omar berkongsi gambar bersama tunangnya di Instagram. Menjalin ikatan dengan seorang doktor, Dr Che Muhammad Hafiz, sejak Ramadan lalu, katanya perkongsian itu dilakukan sekadar rakaman kenangan selain berharap peminat mendoakan mereka.

Salih Yaacob nasihatkan lelaki yang mahu berpoligami!

Bila sebut sahaja tentang poligami tentu lelaki-lelaki diluar sana senyum lebar sampai ke telinga bukan? Dalam hati, “alangkah bestnya kalau dapat berbini lebih dari satu.”

Berbicara mengenail hal berkenaan, Salih Yaacob menasihatkan lelaki yang ingin berhidup poligami untuk mendalami ilmu agama terlebih dahulu. Menurut Salih, meskipun seseorang itu mempunyai kewangan yang kukuh ia belum tentu menjamin kebahagiaan rumah tangganya.

"Kehidupan yang saya lalui ini adalah ketentuan yang sudah ditentukan Allah SWT. Begitu juga dengan pasangan lain yang melalui proses sama. Cuma, saya nak berpesan agar mendalami ilmu agama terlebih dahulu kalau mahu berpoligami. Jangan sekadar mempertaruhkan wang ringgit kerana itu belum mencukupi.

Lagi satu jangan berlandaskan nafsu semata-mata kerana nafsu hanyalah alat saja. Bukan apa, hidup berpoligami ini tanggungjawabnya takkan berhenti.

Banyak perkara perlu diambil kira terutama dalam mendidik isteri dan anak-anak. Semua itu bukan mudah. Saya melalui lima kali perkahwinan, jadi banyak pengalaman sudah dilalui. Dalam masa sama, setiap isteri mempunyai perangai masing-masing.

Diakui memang ramai bertanya kepada saya mengenai hidup berpoligami. Jawapan saya kepada mereka adalah apa dilalui ini berdasarkan pengalaman. Jadi terpulang kepada individu itu untuk menjadikan saya mentor. Paling penting lengkapkan diri dengan ilmu agama dan bukannya dengan ilmu yang bukan-bukan." -kata Salih memetik Harian Metro

Aisy Mateen Anak Yana Samsudin (5 gambar)

Pergaduhan PANAS! Lan Pet Pet vs MPSJ (video)


Selangor - Kekecohan antara Lan Pet Pet dan Penguatkuasa MPSJ apabila tayar keretanya di "clamp" sedangkan dia parking kejap saja dan ada isteri dalam kereta. Tetapi akhirnya semua selesai cara elok. Baguslah tu. Tahniah semua.

Misha Omar selamat melahirkan anak, berjantina....

Khamis, 25 Ogos 2016

Misha Omar selamat melahirkan putera sulung seberat 2.05 kilogram secara normal di Hospital Canselor Tunku Muhriz, Cheras jam 10.20 malam tadi.

Anak hasil perkahwinan Misha dengan seorang juruterbang, Firros Ezzwan Rosly dilahirkan tiga minggu awal daripada tarikh jangkaan.

Misha mengalami pendarahan selepas selesai penggambaran muzik video lagu duet terbaharunya bersama Adibah Noor, Jiwa Sentuh Jiwa di Morib, Banting.

Misha berhadapan dengan tanda-tanda awal bersalin sekitar jam 8.00 malam ketika dalam perjalanan pulang ke rumah.

Apabila kontraksi yang dialaminya semakin kerap, Misha ditemani pengurus yang juga kakaknya, Mimie Omar bergegas ke hospital kira-kira jam 10.00 malam untuk melakukan pemeriksaan.
"Saya bagaikan tidak percaya apabila doktor memberitahu sudah tiba masa untuk melahirkan, sedangkan sebelum ini saya dijangka menimang cahaya mata pada pertengahan bulan depan.

"Alhamdulillah dalam suasana panik itu, semua urusan dipermudahkan dan saya selamat melahirkan cahaya mata sulung pada jam 10.20 malam.

"Saya bersyukur kerana kebetulan suami saya pulang bercuti dan bergegas ke hospital untuk bersama saya ketika menempuh detik menguji itu,"
Misha berkata, disebabkan melahirkan bayi pra-matang, dia memohon diberikan sedikit ruang untuk menumpukan perhatian kepada anak yang masih di bawah pengawasan doktor.
"Ketika ini, saya dan bayi yang masih belum diberi nama itu berada dalam keadaan sihat. Alhamdulillah, tiada apa yang membimbangkan cuma saya sedang menyesuaikan diri dengan tanggungjawab baru ini," katanya lagi memetik BH Online

Ashraf Muslim hubungi bekas kekasih putus cinta?

Ashraf Muslim menafikan dakwaan dia kembali menghubungi bekas kekasihnya Sherry Ibrahim selepas pelakon wanita itu putus cinta dengan pelakon Fattah Amin dua minggu lalu.

Ashraf sudah lama tidak berhubung dengan Sherry selepas mereka putus cinta beberapa tahun lalu.

"Saya terkejut apabila mendapat tahu cerita itu daripada isteri-isteri saya. Mereka berkongsi cerita itu dalam kumpulan WhatsApp kami. Memandangkan ia adalah gosip, jadi bukan satu masalah besar. Tidak ada apa perlu dibangkitkan.

"Tambahan pula cerita yang tersebar itu tidak betul sama sekali. Kalau nak tahu selepas kami berpisah beberapa tahun lalu, saya tidak pernah menghubunginya sehingga sekarang. Lagipun kalau difikir balik tidak ada kepentingan untuk saya berbuat sedemikian,"

"Saya tahu perkara ini sekadar gosip jadi saya buat tak tahu saja. Kalau dilayan semakin menjadi-jadi pula nanti.

"Paling penting apa yang berlaku antara mereka tidak ada kaitan dengan saya. Itu hal mereka dan begitu juga dengan saya yang sudah mempunyai kehidupan sendiri," katanya kepada Harian Metro.

Pakaian yang dipakai Awal Ashaari ini bakal dikecam!

Minggu Fesyen Kuala Lumpur (Kuala Lumpur Fashion Week atau KLFW) sudah pun melabuhkan tirainya Ahad lepas. Awal Ashaari juga menjadi perhatian orang ramai kerana memakai fesyen skirt yang direka pereka fesyen Joshua Fitton.

Di sana mereka memakai kilt bagi meraikan perayaan formal dan ia sering digunakan dalam kumpulan pancaragam masyarakat di sana. -mynewshub.cc

Sharnaaz bakal berkahwin dengan kakak Neelofa pada...

Sharnaaz Ahmadsedia bergelar suami ahli perniagaan, yang juga kakak Neelofa, Noor Nabila, selewat-lewatnya tahun depan.

Katanya, mereka sudah berbincang ke arah mendirikan rumahtangga, namun menyerahkan urusan perbincangan dan peminangan kepada keluarga.
"Pada usia ini, saya sudah sedia memikul tanggungjawab sebagai suami serta membina keluarga. Saya berharap ia dapat direalisasikan tahun depan.

"Walaupun hasrat ini sudah saya suarakan kepada Nabila, semuanya harus mengikut adat bermula dengan majlis merisik disusuli peminangan.

"Namun, kalau boleh saya enggan 'mengikat' bakal isteri terlalu lama. Kami mahu bertunang tidak lebih dari enam bulan," katanya kepada BH Online.

Isteri Shukri Yahaya selamat bersalin berjantina....

Isteri kepada pelakon Shukri Yahaya iaitu Tya Adnan selamat melahirkan bayi perempuan kira-kira pukul 12.22 tengah hari, Rabu.

Berita berkenaan disahkan sendiri oleh Shukri menerusi laman Instagram miliknya.
"Syukur Alhamdulillah, hari ini Rabu bertarikh 24 Ogos 2016 tepat pukul 12.22 tengah hari, isteri saya Tya Adnan selamat melahirkan cahaya mata sulung kami (perempuan).

"Terima kasih kepada yang mendoakan. Allahuakhbar," tulisnya.
Bagaimanapun Shukri tidak mendedahkan butiran lanjut mengenai kelahiran bayi pertamanya itu.

Hairi Othman kini jadi tabligh.. Alhamdulillah

Rabu, 24 Ogos 2016

Bayan subuh hari ni disampaikan oleh Hairi Othman@ Leftenan Adnan.. Alhamdulillah beliau baru balik Dr 4bulan IPB (India,Pakistan,Bangladesh) bersama 3rakan Artis beliau,Tai Apa Celop,Hantu boceng.

Banyak Perubahan apabila dia blk Dr sna dan menceritakan pengalaman beliau Jd artis kmdn terlibat dgn Usha dakwah..

Sangat Ajib usaha dakwah,Siapa saja Allah boleh ubah walaupun pandangan zahir kita nampak seseorang itu mustahil boleh berubah tp dengan Dakwah xde yg mustahil sprti mna dzmn nabi Saw para shbt yg aslnya sgt jahiliah boleh Jd Sbaik2 umat dgn perantaraan dakwah.

Semoga Allah pilih kt semua jadi tentera2 pembantu agama Allah, Amin.

sumber: Facebook Hafiz Abdulwalid

Lana Nordin dikecam hina Lee Chong Wei (3 gambar)

Semenjak kekalahan atlet Malaysia dalam final Badminton di Sukan Olimpik minggu lepas, media tempatan seperti Berita Harian dan Kosmo mendapat kecaman netizen kerana tajuk akhbar mereka yang seakan-akan merendahkan pencapaian atlet Badminton negara.

Kali ini Lana Noordin pula menjadi bahan kecaman kerana mengubah nama Dato' Lee Chong Wei kepada Loser Chong Wei dalam satu tweetnya. Tetapi respon salah seorang netizen pada tweet Lana itu cukup menggelikan hati ramai pemerhati.

Erra Fazira akui hubungi Shahir melalui WhatsApp, bakal berkahwin?

Erra Fazira menjelaskan kali terakhir dia bertemu dengan penyanyi Shahir yang dikaitkan mempunyai hubungan cinta dengannya hampir dua tahun lalu.

Erra berkata, sepanjang tempoh itu mereka hanya menggunakan medium aplikasi WhatsApp untuk bertanya khabar dan mengetahui perkembangan masing-masing.

Usia kandungan dan status kesihatan sebenar Stacy terkini...

Selepas Akim Ahmad mengumumkan isterinya Stacy hamil menerusi satu ucapan di akaun Instagramnya, terbaru Stacy pula mengesahkan kandungan beliau sudah mencecah empat bulan.

Bukan sengaja mahu merahsiakan kehamilannya sebelum ini, Stacy hanya mengikut nasihat orang tua yang tidak menggalakkan untuk terlalu teruja dan mengumumkan berita berkenaan ketika kandungan masih lagi berada di peringkat awal.
Sebenarnya sudah lama kami berhajat mahu membuat pengumuman mengenai kehamilan ini. Apatah lagi ramai orang yang bertanya bila ingin menambah ahli keluarga. Tetapi kata orang kurang manis kalau berkongsi berita itu terlalu awal kerana bermacam dugaan boleh timbul pada tempoh itu. Walau hidup dalam zaman moden, petua orang tua ada sebabnya.

Insan paling gembira mendengar perkhabaran ini tentu saja Akim dan keluarga kedua belah pihak. Bella juga sudah tahu dia akan dapat adik.

Walaupun alahan tidak teruk, badan saya lemah dan cepat letih. Kadangkala saya cuba menyibukkan diri tetapi kerap juga saya lebih banyak berehat membuatkan ada undangan yang terpaksa saya tolak.

Keadaan emosi juga kurang menentu. Saya cuba mengawal diri. Syukur suami dan keluarga sangat memahami situasi saya. Kerap juga peminat tanya mengenai berat badan naik atau ternampak perut berisi." Kata Stacy memetik BharianOnline

Ruhainies rela kahwin duda Tapi bukan suami orang..

Pernah menjadi perhatian gara-gara kontroversi bersama dengan suami Adira AF beberapa minggu lalu, Ruhainies mengakui yang dia kini masih lagi bergerak secara solo.

Namun, Ruhainies mengakui tidak mahu menjadi perampas hak milik orang lain, rela kahwin duda daripada suami orang.

“Kalau saya ada teman lelaki pun, statusnya bukan suami orang. Saya tidak mahu ambil hak orang, tapi kalau berstatus duda saya boleh terima. Bagaimanapun, orang itu bergelar duda bukanlah sebab bercerai kerana mahu berkahwin dengan saya”

“Maksud saya, sewaktu kenal itu memang sudah berstatus duda. Itu saya boleh pertimbangkan,” jelasnya kepada Kosmo! Online

Zarina An Joulie selamat melahirkan anak (gambar bayi)

Selasa, 23 Ogos 2016

Pelakon kontroversi, Zarina Anjoulie telah selamat melahirkan bayi sulung, bayi berkenaan difahamkan berjantina lelaki dan dilahirkan pada hari Jumaat lalu, 19 Ogos sekitar jam 8.30 pagi di salah sebuah hospital dekat Negara Brunei.

Berita gembira itu turut dikongsi menerusi laman Instagramnya selepas melalui kesakitan selama dua hari di hospital.

Seksinya pakaian Izara Aishah, WOW! (3 gambar)

Izara Aishah menjadi bahan kecaman dan komen negatif selepas dia tampil dengan pakaian yang dianggap menjolok mata.

Izara mengenakan pakaian yang nampak jarang dengan dipadankan inner warna kulit, seolah-olah tak kena dengan imejnya yang sopan dan elegan walaupun menutupi hampir semua tubuhnya.

Awie harap dapat hak penjagaan anak

Awie berharap keputusan mahkamah berkaitan hak penjagaan anak sulung mereka, Putera Ahmad Merrah, 9, akan berpihak kepadanya.

Awie berharap apa sahaja yang diusahakan selama ini daripada awal terutama berkaitan anak-anaknya membuahkan hasil.

"Saya harap sesuatu yang baik berpihak kepada saya selepas apa yang saya usahakan dan perjuangkan selama ini bersama peguam saya. Saya juga berharap saya tidak lagi teraniaya.

"Saya berpuas hati dengan keputusan hari ini (ISNIN), apa yang saya cakap semua relevan dan sah tapi sering dipertikaikan pihak sebelah sana (Rozana)," ujarnya kepada mStar Online.
Terdahulu Mahkamah Tinggi Syariah Wilayah Persekutuan pada Isnin menggantung keputusan kes tunjuk sebab berhubung kegagalan penyanyi itu mematuhi arahan mahkamah membabitkan hak penjagaan sementara anak sulungnya yang sepatutnya berada bawah jagaan bekas isteri, Rozana Misbun serta pembayaran kos mahkamah masing-masing berjumlah RM900 dan RM5,000.

Keputusan kes tersebut akan diputuskan selepas selesai semakan di Mahkamah Rayuan Syariah pada Oktober 2016.

Komen terkini Emma Maembong hubungan Kamal Adli

Inilah kali pertama Emma Maembong tampil memberikan komen untuk hubungannya dengan Kamal Adli yang dikatakan tidak lagi rapat seperti dahulu.

Ada juga desas desus mereka sudah berpisah. Namun ikut kenyataan Emma ini, mereka masih lagi sepertinya bertahan dengan hubungan sekarang ini.
“Tidak manis rasanya saya sebagai perempuan memberi komen berlebihan. Cuma bagi pihak saya, kalau betul jodoh saya bersama dia, dengan izin Tuhan kami akan bersatu. Jadi sekiranya hubungan kami tidak jadi, tidak timbulnya isu. Tapi kalau sampai ke jinjang pelamin, saya bersyukur. Kalau jodoh tidak kesampaian, saya akur dia bukan jodoh saya”

“Kalau imbas balik kenyataan yang pernah saya berikan sebelum ini, saya tidak pernah mengatakan kami sedang bercinta. Cuma saya nyatakan bahawa saya mengenali Kamal dan sampai sekarang saya masih sedang mengenali dia,” katanya kepada Projek MMO

Datuk Red mahu beristeri 4 pada usia 40 tahun!

Isnin, 22 Ogos 2016

Beristeri dua nampaknya belum mendatangkan kepuasan buat ahli perniagaan Datuk Seri Adnan Abu. Suami penyanyi Adira ingin menggenap "kuota” empat isteri dua tahun lagi.

Adnan, 38, berkata sudah menjadi lumrah lelaki sepertinya tidak pernah puas dengan apa yang mereka ada, merangsang beliau beristeri empat pada usia 40 tahun.
“Lelaki memang tidak pernah puas. Macam perniagaan, saya tidak puas. Impian saya, saya hendak kahwin empat sebelum umur 40.

“Saya hendak buat versi baru [pelawak] Salih Yaacob. Kalau Salih, mungkin nombor satu sudah tua. Tetapi saya, [isteri] nombor satu masih 30, bergetah lagi.

“Mungkin isteri nombor tiga atau empat ini, isteri pertama dan kedua akan pinangkan. Gempak, tidak?” katanya,
Adnan, mesra juga disapa Datuk Red, bernikah diam-diam penyanyi Siti Adira Suhaimi pada Disember lalu selepas hampir sedekad mendirikan rumah tangga bersama Syarifah Norshafila Hassim.

Memiliki lima orang anak, termasuk dua daripada perkahwinan sebelum itu, pemaju hartanah ini bakal menimang seorang lagi cahaya mata apabila penyanyi Dewi Cinta disahkan hamil 10 minggu. -themalaymailonline.com

Anak comel Faezah Elai (7 gambar)

Elyana bakal bertudung, ini cara Elyana belajar....

Elyana mengakui mula membiasakan diri memakai tudung setiap Jumaat sejak tiga tahun lalu. Elyana berkata beliau membiasakan diri mengenakan tudung pada hari mulia berkenaan dalam usaha melangkah ke depan sebagai wanita Muslim yang lebih baik.

"Memang setiap hari Jumaat saya akan memakai tudung. Tambah pula saya mempunyai kelas mengaji pada hari berkenaan.

"Bukanlah hendak berlatih, tetapi Insya-Allah ia adalah langkah pertama ke arah kebaikan. Alhamdulillah, saya selesa setiap kali berbuat demikian. Lagipun, adik-beradik saya semuanya sudah bertudung," katanya yang dihubungi BH Online.

Sam Nuha AF4 habiskan RM30k untuk ini sahaja..

Sam Nuha AF4 menghabiskan RM30,000 demi menghasilkan single terbaharunya yang berjudul Kau Menjauh yang bakal dilancarkan secara digital bermula 26 Ogos ini.

Tambah Nuha, walaupun terdapat beberapa halangan sebelum dapat melancarkan lagu tersebut dia puas demi memastikan karier seninya kembali rancak.

"Pembikinan lagu ini melalui onak duri dan pelbagai dugaan selain menggunakan wang sebanyak RM30,000 untuk memastikan Kau Menjauh dapat disiapkan.

"Berkata usaha dan kesungguhan ia akhirnya berbaloi dan single terbaharu itu bukti saya akan terus berjuang dan maju kehadapan demi memastikan karier seni saya kembali rancak,"

"Saya mahu buktikan saya bukan sekadar penyanyi segera tetapi saya juga mampu berdiri sendiri dan kembali menyinar dengan identiti tersendiri," katanya memetik mStarOnline.

Majlis akikah Yusuf Iskandar (9 gambar)

Lawanya Ayda Jebat, Fuhh.. (17 gambar)

Ahad, 21 Ogos 2016

Yasmin Hani hamil anak ke-2, usia kandungannya....

Yasmin Hani yang kini sedang hamil anak kedua dengan usia kandungan sudah pun memasuki lima bulan. Menurut beliau, dengan usia anak lelaki pertamanya, Noah Ismail Wong yang kini berusia tiga tahun, mereka memang merancang untuk mendapatkan anak kedua dan nampaknya kini hasratnya tercapai.

“Alhamdulillah, impian kami untuk menambah zuriat pada tahun ini akhirnya tercapai juga. Kami memang merancang anak kedua ini kerana Noah pun sudah semakin membesar dan senang untuk dijaga. Doakan kami semoga segalanya berjalan dengan lancar”

“Saya bersyukur kerana tidak mengalami alahan yang teruk seperti wanita lain. Bagi saya, apabila usia kandungan sudah mencecah empat bulan ke atas barulah saya bersedia untuk berkongsi. Lagipun saya tidak mahu sorok berita baik ini terlalu lama,” katanya kepada Harian Metro

Shila Amzah tunjuk 'middle finger'? (3 gambar)

Kasihan Shila Amzah sampai kena fitnah sebegini dengan menggunakan software editor oleh seorang individu tidak dikenali. Semoga dia tabah dan orang yang memfitnahnya itu mendapat hidayah.

Komen penuh Ally Iskandar ceraikan isterinya..

Ally Iskandar mengesahkan telah bercerai talak satu dengan isterinya, Nurfarahin Romli pada 17 Ogos lalu.

Ally menerusi status di laman Facebooknya pada Jumaat menjelaskan lafaz cerai itu dibuat dihadapan Hakim Syarie, Azeeman Omar di Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Lumpur.

Kisah pergaduhan Fasha Sandha, Nur Fazura dihuraikan..

Jumaat, 19 Ogos 2016

Sekeping gambar yang memaparkan dua pelakon hebat, Nur Fasha Sandha Hassan dan Nur Fazura Sharifuddin 'berselfie' yang dimuat naik Fasha di laman Instagram bersempena majlis pertunjukan fesyen koleksi terbaharu Rizman Ruzaini Creations sempena acara Minggu Fesyen Kuala Lumpur 2016 (KLFW16), mengundang pelbagai reaksi dalam kalangan netizen.

Ada yang memuji dan tidak kurang juga mempertikaikan hubungan antara mereka dengan mengungkit kembali cerita lama kononnya dua aktres jelita ini bersengketa. Kononnya juga, berikutan permusuhan itu, Fazura dan Fasha dikatakan 'panas' dan tidak boleh bertemu muka.

Justeru, apabila dua pelakon ini dilihat bergambar bersama, ramai yang terkejut dengan kemesraan ditunjukkan masing-masing.
"Saya dan Fasha sudah lama berkawan dan cerita kami bergaduh yang diungkit itu pun saya sudah dengar sejak berbelas tahun dulu. Kami tidak pernah ada masalah dan kerap juga keluar bersama-sama. Dia banyak menyokong saya dan baru-baru ini, dia turut membeli koleksi baju raya saya.

"Fasha juga akan hadir pada majlis pertunjukan fesyen saya nanti dengan menggayakan rekaan House Of Doll,"

"Saya kenal Fazura lebih 12 tahun, iaitu sejak zaman peragaan lagi. Sekarang kami sama-sama dalam industri dan sering berkongsi pandangan sebagai sahabat di dalam bidang yang kami ceburi ini. Apa yang orang cakap mengenai kami memang tak pernah berlaku sebenarnya," ujar Fazura kepada Bharian Online.

Pengurusan kondo dianggap sampah oleh Che Ta

Rozita Che Wan atau Che Ta ternyata kecewa dengan pihak pengurusan kediamannya malah menganggap ia tak ubah seperti sampah!

Itu yang diluahkan menerusi Harian Metro bila ditanya tentang kehilangan kereta Toyota Vellfire miliknya baru-baru ini.
“Pengurusan kondominium di kediaman saya tu memang tidak boleh diharap dan saya anggap mereka seperti ‘sampah’.

Saya bayar bil perkhidmatan setiap bulan tetapi keselamatan penghuni tetap tidak terjamin,” katanya.
Che Ta juga berkata, pihak polis masih menjalankan siasatan dan nampaknya Che Ta seperti tidak terlalu berharap keretanya itu dijumpai semula.
“Saya tak tahulah, tapi peluang untuk kereta itu ditemui semula macam tipis saja.

Sebelum ini saya dengar orang yang kehilangan kereta, jarang yang berjaya dapatkannya semula,” luahnya.

Sebab popular ke Fattah, Sherry berpisah?

Dengar khabar punca perpisahan diantara Fattah Amin dan Sherry Ibrahim adalah disebabkan nama Fattah kini semakin popular dan dia memutuskan hubungan cinta mereka disebabkan hal itu.

Ini komen Fattah terhadap dakwaan itu..

Berita mengejutkan dari Akim, Stacy. WOW

Akim mengumumkan isterinya, Stacy kini hamil menerusi kapsyen foto yang dimuat naik di sosial media sejam lalu. Akim berkongsi berita gembira itu kepada umum di hari ulang tahun ke-26 Stacy yang disambut bersama anak angkat mereka, Bella.

Teruja dengan kecomelan Lara Alana, ini kemahuan Ella

Khamis, 18 Ogos 2016

Ella akan menjadi artis jemputan mengasuh anak selebriti popular, Lara Alana dalam program realiti baharu, Lara Oh Lara. Pelbagai keletah dan aksi si comel Lara dapat disaksikan apabila Ella mengambil alih tugas mengasuh Lara daripada ibu bapanya iaitu Awal Ashaari dan Scha Alyahya.

Suaminya, Azhar Huzaimi Ghazalli turut membantunya menjaga Lara.

"Saya suka sangat dengan Lara. Geram tak terhingga. Malah, saya tak ketinggalan menjadi pengikutnya di laman Instagram. Keletah dan sikapnya cukup memikat hati.

"Hati kalau risau pun akan okay selepas melihat Lara. Malah, ketika proses rakaman episod itu, saya sempat berseloroh nak bawa Lara pulang ke rumah," katanya.

Ini jawapan Adira jika Datuk Red kahwin 3 atau 4!

Mengakui bahawa dirinya sakit hati apabila mengetahui tentang video suaminya merangkul pinggang Ruhainies, Adira AF bagaimanapun tidak cepat melatah malah turut memberi kebenaran untuk suaminya berkahwin lain.

“Sebagai isteri dan ketika itu sedang mengandung, bila dapat tahu mengenai video tersebut, tipulah kalau saya tak sakit hati tetapi bila tahu cerita sebenar kenapa benda itu terjadi, saya sudah okey”

“Saya tidak ada masalah jika dia ingin berkahwin tiga atau empat sekali pun. Janji, dia boleh jaga semua isterinya dengan baik. Jangan kahwin selagi tidak boleh berlaku adil,” jelasnya kepada Kosmo! Online.

Video anak-anak Johan & Ozlyn

Dengarnya banyak video yang dimuatnaik oleh Johan dan Ozlyn untuk menunjukkan anak-anak mereka buat masa ini. Satu channel di Youtube sudah dibuat dengan nama 'jozlynn hanania'.

Jom layan beberapa video dibawah ini.

Teman lelaki warga Australia, ini harapan Raja Ilya

Pelakon, Raja Ilya yang kini bercinta dengan lelaki warga Australia berharap agar lelaki berkenaan memeluk agama Islam untuk mengakhiri zaman percintaan mereka dengan indah.

"Biarpun masih belum memikirkan untuk menoktahkan hubungan itu dengan satu ikatan sah, namun saya tetap berdoa agar suatu hari nanti pintu hatinya terbuka untuk menerima agama Islam sebagai agamanya.

"Ia adalah cabaran dalam hubungan cinta kami dan andai kata pada akhirnya isu agama yang akan jadi penghalang cinta kami, saya sedia undur,"

"Keluarga dia kuat agama, namun dia juga belajar banyak perkara tentang agama Islam.

"Buat masa ini keluarga kami tiada masalah tapi belum membincangkan secara mendalam jika hubungan ini akan ke fasa seterusnya.

"Walaupun kami jarang bertemu tapi hampir setiap hari kami akan berkomunikasi menerusi video skype dan itu sudah cukup membahagiakan," ujarnya kepada mStar Online.