Surat 'khas' untuk Jejai dari seseorang....

Pada: Selasa, 24 Mei 2016
Tak pasti siapa dan dimana yang tulis surat ini, yang pasti ianya ditujukan kepada bekas suami Fasha Sandha, Jejai. Petikan asal Forum Cari.

----SURAT TERBUKA UTK JEJAI-----

Salam satu malaya(malaysia indonesia singapura)

Wahai jejai. Pakcik seorang pemerhati. Pada hemat pakcik. Kau pn odway tua mcm pakcik juga. Elok dr skrg jejai bersihkan nama kluarga sndri n nama fasha.

1) dgn berbalas knyataan palsu d media hanya membuat org mghina sluruh krabat jejai n fasha.

2) klau nk bg knyataan mungkin bagi yg baik2.ingat. malaikat kiri kanan.kmana saja kita pergi n buat .cakap.akan d catit.apa pn fasha ibu kpd ank2 anda. Anda tkkn ada zuriat tanpa fasha.hormatilah dia. Hentikan bagi knyataan palsu.

3. Bnyk yg tak lurus dlm pjlanan awak jejai dari pkawinan ptama hingga lpas bercerai kali kedua. Wlwpn bukan salah ibu mengandung. Org tetap salahkn ibu bapa sbgi gagal melahirkan khalifah.tak kesian pd mak ayah ke? Dlm ketidaklurusan hidup awak. Solat memainkan peranan utama.muhasabahlah diri. Ada byk duit.pgi lah kaabah. Mungkin ada ksilapan awak yg awak masih hutang pd Allah(hutang taubat) yg blom selesai.dlm hal awak ni.hanya Allah saja bole luruskan kmbali sgala yg porak pranda n pincang

4. Kalau nk salahkn ibu aya awak yg gagal membentuk khalifah dlm diri awak.bukan salah mereka jejai. Awak tgok ramelle.bercerai jgk krn izinNya.tapi takde pn satu malaya bash him as low ballers. Ini brmakna mak aya awak dah berjaya mendidik memberi pndidikn yg cukup pd awak juga. Muhasabah diri sblom mati.ingat.manusia mati tggalkan nama

5. Slpas kawen.. fasha menyokong hobi awak.sukan kreta.sukan polo. bisnes.mana2 saja fasha di sisi.bruntunglah brsyukurla ada istri dmana ramai lagi lelaki yg ingin bristri tapi blom dkurniakn jodoh. Fasha juga membina tembok cina apabila memilih awak sbgi kekasih n suami apabila dikecam umat semalaya.jgn dlupakan pgorbananya. Hormati kputusan dia n status dia sbgi bekas isteri jejai. Fokus la pada hinaan yg dlemparkn pd awak skrg ni tanpa henti.

6.berhenti memberi knyataan palsu yg akan buatkn org fitnah bekas istri jejai ye nak. Pakcik nasihat pgi la kaabah .mohon hidayah.mungkin ada hutang pd Allah n tggjwb kita sbgi hamba yg tak smpurna.sbb tu bantuan Allah tak dihantar padamu jejai.pakcik ikhlas nak.bertahun pakcik suami istri prhatikan khidupan kamu dgn fasha.sbb istri pakcik minat fasha. Ini nasihat dr saudara seislam jejai. Trimala dgn hati terbuka
Wallahu alam.

Tag : , , , , , ,

1 Komen:

Tanpa Nama 24 Mei 2016 3:45 PTG

Pegi mekah pakcik...bkn pegi kaabah....

Komen Anda..

-komen dengan berhemah. terima kasih.
-sila refresh page (F5) untuk komen terbaru..