Ada info/gambar yang ingin dikongsi bersama? email ke:

Erra Fazira edisi Ramadan (24 gambar)

Selasa, 30 Jun 2015

Inilah penampilan terkini Erra Fazira edisi Ramadan dengan pertama kalinya bertudung di bulan Suci ini. Dengar khabar juga Erra tak putus-putus mendapat rezeki untuk menjadi model pelbagai jenis tudung di pasaran.

Anak Shah Rukh Khan yang korang puja-puja tu.. (5 gambar)

Nama anak Shah Rukh Khan atau SRK ni adalah AbRam dan Aryan.

Alyah menangis ketika nak buka puasa sebab... (video)

Nak tahu kenapa Alyah menangis ketika nak berbuka puasa. saksikan video ini.

Giliran Sharnaaz Ahmad kena sembur Azwan Ali.. (PANAS)


#Dunia hiburan kita kadangkala memang kelakar apabila sesama artis bertikam lidah gara-gara kena tegur atau tidak sependapat. Contoh paling terbaru ialah antara Sharnaaz Ahmad dan Azwan Ali disebabkan.

Salih Yaacob bakal timang anak ke-13

Tahniah pelawak, Salih Yaacob yang dikhabarkan isteri ke-4 beliau bakal melahirkan anak tidak lama lagi. Isteri ke-4 Salih iaitu Samihah berusia 28 tahun itu kini sarat mengandung anak ke-13 Salih.

Menurut sumber selain anak ini, Salih juga sudah bergelar datuk kepada 6 orang cucu termasuk seorang cucu perempuan bernama Qaireena Ariana yang dilahirkan dua minggu lalu.

Terbaru dari Azwan Ali 'minta maaf' (video)

Isnin, 29 Jun 2015

Ahli keluarga Mr. Bean yang korang bakal terkejut (4 gambar)


Inilah ahli keluarga pelakon komedi popular, Mr Bean aka Rowan Atkinson yang korang tak tahu lagi. Anak sulungnya bernama Lily Atkinson yang berumur 20 tahun kini.

Cantiknya pelakon, pengacara tv, Mira Filzah (36 gambar)

Cantiknya pengacara dan pelakon, Mira Filzah ni. Sebelum ni Mira pernah menjadi pengacara KLTV kt Hypptv dengan Ammar Titan, kemudia berlakon di layar perak, drama Eksperimen Cinta dgn Izreen Azminda kat TV3 tu, dan yang terbaru menjadi pengacara untuk program realiti, QARI Junior di tv3/tv9.

Zaiton Sameon kini bertudung (2 gambar)


Penyanyi vateran, Zaiton Sameon difahamkan mengambil bulan Ramadan ini sebagai keberkatannya untuk mula bertudung. Tambahan pula ianya adalah permintaan kawan karib beliun, Allayarham Sharifah Aini yang mendoakan agar Zaiton bertudung kelak.

Pengalaman pertama berpuasa di Los Angeles sangatlah.... - Lana Nordin.(4 gambar)

Buat pertama kalinya Lana Nording dan suaminya, Mohd Daud telah melakukan ibadah puasa di Los Angelas, Amerika Syarikat sekitar 20 Jun yang lalu. Berpuasa di sana memakan masa selama 15 jam sehari dengan keadaan cuaca yang agak panas/kering memetik portal Hmetro.

Syawal nanti kemungkinan juga Lana tidak pulang ke Malaysia.

Sundal bertudung paling binatang! -Azwan Ali

Ada seorang wanita ni nak suggest Azwan Ali untuk ke sebuah tempat bernama Menate, namun telah disalah tafsir oleh Azwan sehinggakan dia membalas twitter itu dengan kata-kata kesat yang tidak sepatutnya keluar pada bulan Ramadan ini.

60 pasang baju untuk Hari Raya! - Rozita Che Wan

Ahad, 28 Jun 2015

Rozita Che Wan telah menyediakan 20 pasang baju kurung untuk digayakan bersempena dengan Aidilfitri bulan hadapan.

Che Ta mengakui yang dia turut menyediakan jumlah sama untuk suaminya, Zain Saidin dan anak perempuan mereka, Aaisyah Dhia Rana yang kini berusia lapan bulan.

Ia menjadikan keseluruhan untuk mereka tiga beranak ialah 60 pasang baju.
"Semua baju untuk hari raya sudah pun siap dan jumlah itu sebenarnya bukanlah hanya untuk dipakai pada hari raya sahaja tetapi ketika menghadiri jemputan rumah terbuka sepanjang sebulan Syawal.

"Paling penting bukan saya sahaja ada 20 pasang baju tetapi Zain dan Aaisyah juga," -Che Ta petikan portal mStar

Penampilan Abby Abadi terkini.. Mengejutkan.. (6 gambar)


Subhanallah!!.. 6 Gambar Terkini Abby Abadi Yang Pasti Mengejutkan Ramai Orang...

Inikah punca Adira putus tunang?

Penyanyi Elizabeth Tan tampil membuat pendedahan bahawa Shahrul Nasrun (tunang Adira) yang memulakan langkah untuk mendekatinya. Dia yang kecewa apabila didakwa sebagai punca terputusnya tali pertunangan antara penyanyi Adira dan Shahrul Nasrun menjelaskan perkara sebenar yang berlaku.

Elizabeth memberitahu Shahrul mula mendekatinya ketika bekerjasama dalam satu pengambaran klip video.
“Masa saya mula-mula mengenali Shahrul, saya memang tak tahu dia sudah bertunang malah daripada cara dia sendiri dari awal pun memang dia nak mengorat.

“If ada orang nak salahkan saya, saya ada bukti yang dia flirt dengan saya and I’m not flirting back”.

“Saya dapat tahu dia sudah bertunang pun dari salah seorang jurusolek. Bila saya tahu situasi yang dia sudah bertunang dan nasihatkan demi kebaikan.

“Shahrul pernah kata – girlfriend je pun (merujuk kepada Adira). Jika saya salah, Adira sudah lama akan jumpa dengan saya,” -Elizabeth

Ziela Jalil drama puan tu drama maksiat!

Jumaat, 26 Jun 2015

Bukan main hangit dan pedas lagi surat kenyataan terbuka untuk pengarah Ziela Jalil mengenai drama, Isteriku Luar Biasa oleh seorang yang tidak dikenali ini.

Jom baca, petikan portal Forum Cari..
Bismillahirahmanirahim..

Assalamualaikum wbt.
kehadapan puan ziela jalil.
apa khabar puan. diharap puan sihat. saya adalah antara berjuta penonton drama puan. isteriku luar biasa.

saya teruskanlah point saya.
saya malu tengok drama puan.
boleh ke kalau saya katakan drama puan tu drama maksiat.

kalau dulu..pihak berkuasa negara kita bukan main bersusah payah nak menangkap pasangan yg takde ikatan bercumburayu berpelukan bercengkerama kat taman,kat hutan,rumah kosong,hotel bajet, mahupun tandas awam,(wallahualam)..kemain diorang sanggup menyorok dari pandangan mata awam.(tetapi tidak dari Allah)

tp sekarang puan dgn bangga buat drama tunjuk kat mata masyarakat drama yg penuh dgn adegan peluk2..bersuap2 makan,pegangan tangan,berlaga pipi ...yg pada hakikatnya semua tau pasangan pelakon tu takde ikatan apa apa pun..

demi niat puan nak menunjukkan kasih sayang dan sucinya sebuah ikatan 'perkahwinan' ciptaan drama puan.

ye..saya tau drama tu adaptasi dari novel. tapi bezanya novel adalah karangan yg terkandung dlm buku. yg dibaca kebanyakannya oleh golongan dewasa/remaja yg boleh berkhayal dan syok sendiri betapa indahnya dunia perkahwinan. yg dah ditulis dlm novel tu.. mereka dah kahwin puan.

tapi ini dah cerah menyala dan terang benderang secara fizikalnya puan mengarahkan dua hamba Allah yg beragama islam bersentuhan pipi hidung tangan perut peha dan seterusnya puan pun tahulah kat mana..saya pun tak tau nak cakap apa lagi yg tersentuh kalau dah berpeluk mcm tu.

saya malu puan. tengok drama hasil lakonan pelakon islam. pengarahnya islam dan penerbitnya pun islam.
adakah sebab niat.. puan menghalalkan cara?

kesianlah dgn keluarga saya yg ada anak remaja..meningkat dewasa.. sedang belajar hukum hakam agama..tapi terangan kat tv tunjuk sebaliknya..

puan nak suruh saya tutup tv ke. saya ada tv satu je. tu pun depan meja makan.kalau tak bukak.. kusamla rumah saya. budak2 muncung nak tgk tv. puan nak suruh saya tukar cenel ke. abis saya nak tengok ape.. saya suka tgk cerita tu..tapi sebab byk adegan mcm tu..mcm melampau pulak saya rasa..puan tak rasa begitukah?.

saya tak marah pun niat puan ikhlas nak kasitau objektif drama tu adalah untuk menunjukkan kemesraan suami isteri. tp saya marah sebab puan menggunakan khidmat pelakon yg takde ikatan muhrim..segan kami org tua nengoknye.
nak menjawap kat anak anak lagilah satuhal. Allahuakbar.

takboleh ke puan amek pelakon yg memang suami isteri utk lakonkan adegan mcm tu? contohnye..dato ct dgn dato k ke..(mampu?) norman hakim dgn meymey ke..(sendu pulak) che ta dgn zain ke.. lisa dgn yuci ke..shuib dgn sarah raisudin ke.. hanis zalikha dgn hairul ke.. fynn jamal dgn tri ke(tetibe)..

malah abangjib ngn kakmah pon boleh belakon jugak.. ha..diorang dah kawin..puan nak suruh diorang beciom menenggek atas katil .. bepelokan basah sambil basuh kereta pun pon saya tak marah..nak tunjuk adegan mandi skali pon boleh. .lagi la saya nak tengok..

dan sebab saya boleh jawap kat anak anak saya. there..tu diorang dah kawin. walaupun diorang berlakon aje.. tp diorang dah kawen. barulah hati saya senang nak tengok dan anak anak pun paham yg sememangnya dah muhrim baru boleh bersentuhan. kan banyak tu saya bagi nama kapel yg dah kawin. takboleh ke puan amek dorang aje?

saya tak rasa pun nanti rating drama puan jatuh menjunam ke ape. saya rasa lagi ramai nak tengok pasangan dah kawin ni belakon drama puan. ala ala romantika gitu. kan dah mcm dua dlm satu. kami dpt tonton drama arahan/terbitan puan yg best..disamping dpt lihat kemesraan artis yg dah bersuami isteri. see..barulah sweet in real life kata orang.. gituu. tak menarik ke idea saya puan?

tolonglah.. konsiderkan cadangan saya..

cukup2lah dgn adegan semacam itu kalau hero dan heroinnya takde ikatan lagi. drama dulu takde pun se daring sekarang. sedih saya puan. kami ibu bapa penat kerja nak hantar anak anak belajar agama..hukum islam.. tp bila balik rumah buka tb dah mcm tu pula lakonan dramanya..

saya harap puan tak terkesan dr sudut negatif teguran saya. puan ameklah dari sudut yg positip. saya hormat puan sebab puan sgtlah sempurna dimata saya.. menutup aurat,berharta,kaya raya mempunyai anak anak yg cantik beriman sangat bagus didikannya..

tunjukkan lah contoh yg baik buat anak anak muda kita yg berkebolehan utk mengarah atau menghasilkan drama melayu yg bagus. saya kagum dgn puan.. saya pilih untuk tegur drama puan sebab saya tau puan mampu ambil teguran saya dan mempertimbangkannya.

saya tau banyak lagi drama atau pilem yg selamba kodok aje tunjuk pelakon tak muhrim bersentuhan. tapi saya tak tegur diorang sebab saya tak kenal pon diorang dan saya tak tengok pun hasil kerja diorang. puan ghaser?

baiklah puan. setakat ini sajalah rasanya luahan saya. tak gi terawikh pulak saya mlm ni sebab gigih menulis semua ni untuk puan.

akhir kata dari saya rakyat marhaen penonton tegar drama tb pada pukul 7ptg.. majulah drama melayu Islam di mata dunia. semoga setiap apa yg kita usahakan..diberkati Allah didunia dan di akhirat.

Selamat berpuasa dan Selamat Hari Raya Puan Ziela Jalil. Maaf Zahir dan Batin.

Kahwin? sebab utama Elfira Loy bertudung? (5 gambar)

Umum mengetahui yang Elfira Loy sudah memakai tudung sejak bulan Mac yang lalu. Namun tidak diketahui sebab mengapa dia berbuat demikian.

Ada desas desus mengatakan dia berbuat demikian kerana hendak berkahwin semata-mata. Namun Elfira menafikan hal itu kerana tujuan bertudung itu sebenarnya datang pada diri sendiri.

Masyarakat kita tamak dan gelojoh bila Ramadan - Chef Wan

Datuk Chef Wan menganggap masyarakat negara ini sebagai tamak dan gelojoh sehingga sanggup membazirkan makanan ketika bulan Ramadan.

Chef Wan menambah, senario itu dapat dilihat ketika mereka berada di buffet Ramadan apabila ada diantaranya berebut-rebut dan enggan beratur untuk mendapatkan makanan.
"Mereka sering mengambil makanan dengan banyak ketika di hidangan buffet, tidak mahu beratur tetapi akhirnya tidak mampu menghabiskan makanan tersebut kerana kekenyangan.

"Di rumah sekalipun, ada juga ibu-ibu yang membazir dengan menyediakan makanan sehingga penuh satu meja untuk ahli keluarga tetapi untuk apa?” -Chef Wan petikan portal mStar
Katanya lagi, masyarakat Malaysia telah mengubah bulan Ramadan menjadi pesta makanan dan ia telah lari daripada objektif sebenar berpuasa.

Adira AF putus tunang? Kakak Adira tak terkejut!

Dengar khabar angin yang Adira AF sudah putus tunang dengan Shahrul Nasrun. Khabar ini pastinya mengejutkan ramai pihak, memandangkan tiada ribut atau ombak yang melanda.

Orang terdekat yang pertama memberikan penjelasan adalah kakak Adira, Edayu.
“Saya rasa lebih baik tanyakan sendiri pada tuan punya badan. Saya rasa tak elok untuk saya komen atau berikan sebarang kenyataan selagi Adira sendiri tidak membuat apa-apa pengesahan mengenai khabar angin ini.

“Namun, apa yang boleh saya katakan saya tidak terkejut, itu sahaja,”

“Saya ada jumpa dia baru-baru ni, saya lihat dia biasa sahaja seperti tiada masalah pun,” -Edayu petikan portal Murai

Inilah Kehidupan TERKINI Siti Musliha (5 gambar)

Khamis, 25 Jun 2015

Johan Asari tidak setuju dengan Datuk Nooh Gandut sebab isu selfie?

Johan As’ari Pelik Tak Boleh Selfie Lepas Beribadah
Kenyataan Pengerusi Majlis Agama Negeri Johor (MAINJ) Datuk Nooh Gandut tentang mengambil gambar selepas terawih dengan niat riak boleh menghapuskan ibadah menimbulkan kamusykilan kepada sesiapa sahaja umat Islam lalu pelakon, Johan As’ari merasa pelik dengan kenyataan itu.

Dan ini respon dari Johan As’ari..

Manis! Bila Adeline Tsen bertudung (18 gambar)

Pelakon, Adeline Tsen buat kali pertama diberi watak perempuan Melayu Muslim buat pertama kalinya. Malah, menerusi watak Tuti bagi telefilem muzikal untuk siaran TV1 bersempena Aidilfitri nanti, berjudul 'Imam Kacak Pakwe Kami' terbitan KRU Production itu, Adeline perlu memakai tudung dan purdah.

Lara Alana bangun di waktu sahur (3 gambar)

Di bulan Ramadhan ini, Lara Alana anak kepada Scha al Yahya dan Awal Ashaari dikhabarkan turut bangun bersama ibubapanya untuk bersahur.

Namun tidak makan yang berat-berat cuma minum susu. Bagi Scha, Ramadhan kali ini dia tidak merancang untuk berdiet tapi pemakanannya perlulah seimbang.

Bila Ramadhan, Siti Sarah bertudung..Lepas Ramadhan?

Isteri pelawak Shuib Sepahtu, Siti Sarah Raisuddin kini dah bertudung. Namun akui Sarah ini bukan kali pertama dia bertudung pada bulan Ramadan, tapi sudah dilakukan pada tahun-tahun yang lalu.

Ini dibuat untuk menghormati kedatangan bulan Suci memetik laporan portal Murai semalam.

"Sebenarnya setiap Ramadan memang saya lebih selesa berhijab bagi menghormati bulan mulia ini. Malah sudah beberapa tahun saya begini.

"Tak sangka pula tahun ni ada media yang notis dan bertanyakan hal ini. Saya terus terang tak berani dan tak tahu nak cakap dan komen apa tentang imej ini.

"Ianya memang datang secara semula jadi, bila Ramadan. Jadi saya tak berani nak kata apa bimbang nanti ianya tidak kekal pula bila tamat Ramadan.

"Lagipun berhijab dan menutup aurat ini satu perkara yang besar bukan setakat bertudung tetapi dalam masa yang sama tidak memakai pakaian yang ketat dan singkat, jadi saya tak mahu ianya jadi perkara yang boleh dibuat main-main," -Siti Sarah.

Marissa Dania buat kejutan buat Norman Hakim...

Rabu, 24 Jun 2015

Apa yang membahagiakan hati seorang ayah apabila anaknya membuat kejutan yang tidak disangka-sangkakan. Inilah yang terjadi kepala pelakon Norman Hakim apabila menerima kejutan daripada anak perempuan keduanya, Marissa Dania Hakim berusia 10 tahun.

Norman telah berkongsi kegembiraan itu di laman Intagramnya. Dania telah menyoal bapanya, Iqra apa yang gunakan olehnya.
“Si cantik manis papa#MarissaDaniaHakim buat mata papa 'masuk habuk' jew pagi2 nih.. .

Dania: Papa..papa tawu tak adik Iqra pakai apa sekarang? .

Papa: Mesti la pakai Iqra cayang... .

Dania: Papa tengok adik pakai apa eh (sambil bawak keluar something dari zip depan beg)...Jeng!!!Adik pakai..aaa...Muqaddam!Haa...Muqaddam papa masa papa darjah empat dulu...hehhehe...boleh ye pa? .

Papa: Allahuakbar dikkk! Adik dapat kat mana Muqaddam papa ni?! .

Dania: Adik jumpa kat rumah Tok Mak masa pergi Kuantan hari tu...Adik cantik2kan tampal selotape,lepas tu mana yang renyok,adik gosok.Cantik tak pa? .

Masha allah! Terkedu saya.Hiba pun ye,happy pun ye.Muqaddam yang saya pakai masa darjah 4! Saya ambik,saya junjung,saya cium Muqaddam tu...otomatik baunya imbas balik momen 29 tahun lepas, masa saya Darjah 4 dulu (1986),sama darjah mcm#MarissaDaniaHakim sekarang .

Papa: Pakailah cayang...roh papa,doa papa & restu papa akan selalu ikut adik dalam Muqaddam ni... .

Dania: Tq papa...! .

Selamat menjalani ibadah puasa untuk hari yang lebih baik dari hari semalam ye semua :)”

Siapa yang tidak sebak apabila sesebuah buku yang sudah lama tidak digunakan tetapi dijumpa oleh anak kesayangan. Lagi terharu apabila anak sendiri yang tampalkan semula Muqaddam yang telah terkoyak itu supaya tampak lagi elok dan mudah untuk digunakan seperti sediakala. -Era FM

Salwa Razak sudah berkahwin dengan.. (gambar)

Pengalun lagu bertajuk Ahmad, Salwa Razak difahamkan sudah berkahwin. Mengikut portal Murai, Salwa berkahwin dengan golongan VIP dan kehidupannya kini kelihatan mewah.

Gambar berkahwin itu menunjukkan cincin di jarinya disaluti inai. Namun tiada maklumat lanjut mengenai gambar berkenaan. Kalau benar, tahniah lah kan.

Rosyam Nor jadi ustaz? ceramah atas mimbar? (video)

Dengarnya Rosyam Nor pandai berceramah siap di atas mimbar Masjid dan mendapat gelaran Ustaz lagi. Ni yang musykil ni, sejak bila Rosyam pandai bab ilmu agama ni.

Rupanya ini kembar Rosyam Nor. Memang sebiji muka dan suaranya, patutlah ramai yang beraggapan sedemikian. Ceramahnya juga cukup lawak dan menghiburkan.

Alyah dedah sikap Ramli MS ketika Ramadan...


Satu masa dahulu pernah bergolak rumahtangga Dato ramlis MS dengan isterinya, yang juga penyanyi, Alyah. Kini mereka sudah melupakan hal itu dan kembali normal menjadi keluarga lebih bahagia.

Ini dibuktikan lagi dengan pengakuan Alyah memetik portal Murai, ketika waktu bulan Ramadan ini dimana suaminya itu yang menyediakan makanan untuk bersahur.

Mungkin tidak bermaksud  kenyataan Alyahi ini yang dia tidak tahu memasak cuma kata Alyah yang Ramli MS ni seorang yang...

Sweet cara pujuk (berbaik) suami Sharifah Shahora..

Memetik laporan mStar semalam, pasangan suami isteri Sharifah Shahora dan Raja Mukhriz kini sudah berbaik dalam isu sebelum ini dimana suaminya itu dituduh curang.

Namun agak 'sweet' apabila cara suaminya memujuk semula Sharifah ini. Kita harapkan mereka istiqamah dalam memperbaiki tiang-tiang rumahtangga mereka atas berkat bulan Ramadhan ini.
"Alhamdulillah, dua minggu selepas pendedahan itu, Mukhriz memujuk dengan memberi bunga, menghantar video-video dan meluahkan kata-kata cinta di WhatsApp dan Facebook. Saya nampak usahanya yang mahu perbaiki hubungan ini.

"Walaupun hati saya masih lagi sakit dengan sikapnya itu, tetapi sebagai seorang isteri yang sudah lama hidup bersama, tambahan pula kami ada anak, saya berfikir panjang dan memperbaiki semula perkahwinan kami.

"Mungkin bagi orang luar, mereka nampak keburukan apabila saya dedahkan sikap buruk suami. Tetapi ia berhasil bagi saya. Jika tidak, masalah ini mungkin berlarutan tanpa kesudahan. Saya harapkan bersempena dengan berkat bulan Ramadan ini rumah tangga kami dapat kembali normal,"

"Mungkin kami dah tua membuatkan fikiran kami lebih matang. Rasanya jika saya muda, jalan penyelesaian saya adalah berpisah.

"Atau mungkin melakukan perkara-perkara yang tidak diingini. Seperti yang kita lihat sekarang ini ramai pasangan suami isteri yang bertindak melulu sehingga membunuh kerana masalah yang timbul dalam rumah tangga," -Sharifah
Pada 2 Jun lalu, Shahora mendedahkan di laman sosial Instagram dan Twitter miliknya mengenai kecurangan suami, jurukamera bebas yang mempunyai hubungan dengan seorang wanita bernama Yanie.

Pelakon Diari Ramadhan 2007 - Rafique (gambar)

Selasa, 23 Jun 2015


Wajah Terkini Pelakon Drama Diari Ramadhan Rafique
Drama Diari Ramadhan Rafique ini popular pada tahun 2007 dan pastinya anda masih ingat dengan wajah seorang budak yang berwajah kacukan mat saleh yang memegang watak Rafique ini.

Drama yang mengisahkan bagaimana Rafique pulang ke kampung dan cuba untuk berpuasa ini mendapat sambutan dan disukai ramai.

Dan ini wajah terkini Rafique.

Gambar anak terkini Darling Ngasri (19 gambar)

Anak Darling Ngasri, Nur Nashrullah Nur Azlin. -gambar Instagram DarlingNgasri

Tun Mahathir buat muka cute dengan cucu (video)

Agak mengejutkan apabila Mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad dengan gelagat lucunya dengan berteman cucu, Meera Alyanna Mukhriz dengan melakukan mimik muka yang cute.


Inikah kekasih Engku Emran (2 gambar)


Mengikuti laman sosial Instagram milik Engku Emran, ada yang pihak mendakwa gambar bersama Engku Aleesya ini adalah kekasih Engku Emran (paling kiri berbaju petak) bernama Adeena.

Tidak diketahui sejauh mana kebenaran gosip ini, tapi jika melihat gambar Instagram Adeena sendiri, pastinya mereka kini ada menjalinkan hubungan istimewa.

Wan Maimunah sudah bercerai? (PANAS)

Menurut sumber daripada portal TV Selatan, Wan Maimunah didakwa kini sudah tidak lagi bersama suaminya atau bercerai, Makpol Saimon, sejak beberapa minggu lalu dan khabarnya sudah kembali ke Kuala Lumpur.

Namun belum ada pengesahan rasmi daripada Wan Maimunah sendiri kerana gagal dihubungi oleh portal berkenaan. Mengikut fakta, Makpol dan juga Wan Maimunah telah bernikah pada 14 Disember 2013 di sebuah hotel di Johor Bahru.

Harith Iskander waktu dia kecil (comel)

Isnin, 22 Jun 2015


Comelnya Harith Iskander waktu dia kecil, sama dengan anak dia yang sekarang ni juga iras-iras wajah dan keputihan kulitnya. Harith post gambar dia waktu kecil di laman Instagram untuk menyambut Hari Bapa semalam.

Fida Ibrahim terkini (8 gambar)

-gambar RotiKaya

Siti Nurhaliza timang cucu ke-2

Tahniah kepada penyanyi Dato’ Siti Nurhaliza Taruddin dan Datuk Sri Khalid Mohd Jiwa yang baru menimang cucu kedua semalam.Berita gembira itu dikongsikan sendiri oleh Siti Nurhaliza di akauan Instagram miliknya.

Siti berkongsi fotonya sedang mendukung bayi iaitu cucunya yang baru dilahirkan di sisi suaminya Datuk K
“Alhamdullillah, new addition to the family. Second cucu, and hopefully many more to come”

Sebab utama pendorong Amy Mastura kini bertudung..

kenangan bergambar dengan penyanyi lagu Kun Anta, Humood AlKhudher baru-baru ini
Rupanya ini lah sebab mengapa Amy Mastura kini bertudung. Niat baiknya untuk bertudung itu turun apabila sesi bergambar untuk sebuah majalah yang diminta dia memakai tudung.
"Hasrat untuk memakai tudung itu sudah lama saya simpan tetapi tidak tahu mahu bermula dari mana selain masih belum bersedia.

"Alhamdulillah sesi fotorgrafi yang memerlukan saya bertudung menjadi punca saya teruskan imej berkenaan sehingga sekarang,"

"Masih banyak yang saya perlu perbaiki tentang diri sendiri dan menutup aurat ini adalah salah satu langkah kecil dan berharap peminat sentiasa mendoakan saya agar dapat menjadi muslimah lebih baik selepas ini," -Amy

Dikritik sebab belum bertudung, ini komen Didie Alias

Didie Alias baru-baru ini dikritik dan menerima komen negatif kerana belum lagi memakai tudung. Namun buat Didie jika dia bertudung untuk menutupi mulut orang, itu tidak ikhlas, jadi dia berharap agar peminatnya mendoakan dirinya agar bertudung satu hari nanti.
“Memang ramai bercakap mengenai perkara ini selain turut menerima kritikan dan komen negatif daripada peminat tetapi saya tidak boleh hendak menutup mulut orang lain. Bagi saya berhijab atau tidak bergantung kepada niat dan keihklasan kita dalam melakukan sesuatu perkara”

“Kerana kalau tidak ikhlas dan sekadar memenuhi kehendak orang lain, memang tidak boleh,” -Didie Alias petikan portal mStar

Bila Hazama mengalunkan suara azan di masjid...

Agak bagus video ini yang ditayangkan dekat Astro. Memang ramai yang terkesan dengannya. Bahkan mualaf juga ada yang memberikan komen mengenai suara azan ini sehinggakan hatinya betul-betul tenang bila mendengarkannya.

Ada juga yang terkesan lalu datang ke masjid disebabkan laungan azan ini. Tapi ada lawak sebelum itu.. Jom tonton..

Shahir akui rapat dengan Erra Fazira.. Wow..

Ahad, 21 Jun 2015

Rasanya sebelum ini Erra Fazira menafikan yang Shahir AF adalah penyebab dia bertudung. Namun baru-baru ini Erra tidak menafikan pula kenyataan Shahir yang memetik Bharian dimana dia dan Erra kini rapat.

Malah sepertinya mengiyakan Shahir ada berhubung semula dengannya setelah kisah mereka berdua yang lalu terpadam sekitar tahun 2004.
"Saya tak nafikan pengakuan Shahir yang kami rapat.. tapi cukuplah setakat itu dulu. Tidak ada apa apa perkembangan yang nak diceritakan pun," -kata Erra ringkas.

Sebab Dayang Nurfaizah belum kahwin di usia 34 tahun..

Sudah mencecah usia 34 tahun, sehingga ke hari ini Dayang Nurfaizah mengakui yang dia masih tiada teman istimewa yang boleh digelar kekasih.

Ini disebabkan Dayang sangat disiplin mengenai jadual hariannya, sehinggakan sukar bergaul aka bersosial sekaligus membuatkan hasratnya untuk mendirikan keluarga agak sukar untuk tercapai.
Siapa tidak cemburu bila melihat teman sebaya semua sudah berkahwin. Andai ada jodoh, memang saya ingin berkahwin. Tapi jujur tidak ada sesiapa pun yang cuba mendekati.

Mungkin saya sendiri kurang bercampur, biasanya selepas kerja saya terus bergegas pulang ke rumah. Jika tidak bekerja pula, saya lebih banyak meluangkan masa melayan anak buah di rumah. Saya tidak mempunyai masa melepak seperti orang lain.

Saya memang tidak suka berkepit dengan telefon, ada kalanya saya sendiri lupa di mana saya meletakkan telefon bimbit saya. Memang sepanjang berada dalam bidang ini, tidak ada pula saya menerima mesej daripada sesiapa yang ingin berkenalan kerana tidak ramai yang tahu nombor telefon peribadi saya, hanya keluarga terdekat saja yang ada.

Saya pun sebenarnya tidak suka berkongsi cerita peribadi dengan umum. Bagi saya biarlah kisah hati eksklusif untuk saya saja, bukan apa saya bimbang jika sesuatu terjadi kepada perhubungan, ia akan menjadi bahan peminat.

Emma Maembong akui tiada SPM, tapi...

Emma Membong mengakui tidak mempunyai kelulusan SPM (Sijil Pelajaran Malaysia) dan ini dijadikan bahan kecaman segelintir pihak yang melihat Emma tidak mempunyai masa depan.

Namun bagi Emma tanpa SPM dia juga mampu menyara kehidupannya seharian tanpa bergantung kepada orang lain.
“Orang boleh bercakap tentang apa sahaja tetapi hakikatnya cuma saya dan keluarga yang tahu. Saya bekerja siang malam, tidak cukup tidur dan sakit pening saya. Apa yang mereka tahu dan lihat, saya pakai barang mahal dan bercuti ke luar negara

“Sejujurnya, saya bangga untuk memberitahu, memang saya tidak mempunyai kelulusan SPM. Tanpa SPM, saya tidak pernah meminta wang daripada orang lain. Saya boleh sara keluarga, itu sudah memadai,” -Emma petikan portal Kosmo!

Buka Tudung Kerana Belum Bersedia! - Diana Johor

Jumaat, 19 Jun 2015


Respon Diana Johor Isu Hijab
Ini lah respon Diana Johor yang sebelum ini dikecam di laman sosial kerana kembali membuka hijab.
“Apabila difikirkan semula, saya belum bersedia untuk berhijab sepenuhnya dan kerana itu mengambil keputusan untuk membuka tudung. Memang ia mengejutkan ahli keluarga, tetapi saya nekad dengan keputusan ini”

“Sampai masanya saya jadi diri sendiri dan tampil dengan gaya yang selesa. Saya tidak mahu buat sesuatu semata-mata memuaskan hati orang lain. Soal pakai tudung atau tidak, biarlah antara saya dan Tuhan,” jelasnya kepada Harian Metro.

Bila Sheila Rusli menari (video)

Ha ni la penangan Dubsmash yang tak ada kesudahannya. Bersama-sama Rita Rudaini dan 2 lagi rakan beliau, Sheila menari ikut lagu yang tak tahu tajuknya. Pengakhiran video yang kejam. keke.

video

Tayang pakwe di Instagram, satu kebetulan - Atikah Suhaime (2 gambar)


Pelakon Singapura, Atikah Suhaime mengakui memuatnaik gambar pakwe nya di laman sosial adalah sesuatu yang tidak disengajakan.

Bahkan kalau boleh selepas ini, dia mahu 'menyorok' kisah cintanya itu daripada orang ramai.

Neelofa di bahu jejaka kacukan? (PANAS)

Siapa lelaki yang Neelofa sempat berpaut pada bahunya ini. Jejaka ini sebenarnya adalah Malek Marcus Mccrone (Kanada-Malaysia) yang juga seorang model untuk CLEO 50 Most Eligible Bachelors 2015.

Malek Marcus telah memuatnaik gambarnya bersama Neelofa yang mungkin boleh menimbulkan kontroversi dengan tangan Neelofa diletakkan di bahu Malek.

Tapi mungkin juga 'camera trick' ataupun itu kembar Neelofa. Ini caption untuk gambar itu.
malekmccrone Had so much fun working with @noorneelofa over the weekend. Such a wonderful person! #naelofaraya #outdoorshoot #penangtrip

Nora Danish, Fasha Sandha bergambar bersama (5 gambar)

Nora Danish membuktikan hubungannya dengan Fasha Sandha kini semakin baik. Fasha sempat meluangkan masa apabila menghadiri anak lelakinya, Putra Rayqal Ramli, 6 tahun untuk temasya Sukan Sekolahnya.

Turut kelihatan Fasha Sandha serta Jejai yang bekas suami Nora dahulu. Mereka juga sempat ber selfie bersama di acara itu.

Panggilan Hangit dikecam gara-gara buat panggilan kepada isteri...

Khamis, 18 Jun 2015


Difahamakan program di Radio Hot FM iaitu Panggilan Hangit telah dikecam di laman sosial. Walaupun untuk bersuka sahaja, namun kadang kala boleh menjatuhkan maruah.

Inilah yang terjadi kepada isteri Norfarhan iaitu Sue apabila terkena panggilan hangit ini. Ramai yang memuji sikap isteri pemain bola sepak ini yang cool dan tidak menggunakan emosi menyelesaikan masalah.

Namun ramai juga yang tidak senang dengan cara terkini program ini dijalankan.

Adam Shah, Fatin Afeefa bergelar ibu bapa, timan anak (gambar bayi)


Pelakon Adam Shah dan juga Fatin Afeefa yang telah menimang anak pertama mereka berjantina perempuan pada 15 Jun lalu pukul 6.15 petang.

Safee Sali selamat menimang anak sulung, nama dan jantina ialah... (gambar)

Pemain bola sepak Johor Darul Takzim (JDT), Safee Sali telah menimang anak sulung bayi perempuan beliau bersama isteri, Fitria Elfina.

Bayi berkenaan diberi nama Sanika Salsabila itu telah dilahirkan dengan berat 2.8 kg pada jam 9.22 pagi Isnin semalam di Hospital Colombia Asia, Johor Bahru.
Alhamdulillah..semua nye selamat..wife saya melahirkan seorang bayi perempuan..tiada apa yang lebih bermakna dalam dunia jika kita bersama keluarga yang sudah sempurna.." -Safee petikan Instagram miliknya
Safee Sali bernikah dengan Fitriana Elfina seorang warganegara Indonesia pada 21 Disember 2013. Ini merupakan perkahwinan kali kedua buat Safee dimana sebelum ini beliau mendirikan rumah tangga dengan Sabarina Yusoff pada tahun 2007 dan membuat keputusan untuk bercerai pada tahun 2012. Hasil perkahwinan terdahulu, Safee dikurniakan dua orang cahaya mata.