Sebab mengapa Jasmin Hamid berang di laman sosial! (4 gambar)

Pada: Jumaat, 9 Oktober 2015

Jasmin Hamid Berang Ditegur Peminat
Ada seorang ni telah menghantar sekeping email untuk berkongsi beberapa screenshot status terbaru Jasmin Hamid. Mungkinakibat penampilannya yang didakwa agak seksi dan ramai yang menhentamnya di alam maya, Jasmin Hamid juga 'protect' dirinya daripada komen pedas itu.



"Cuba Anggap Rambut Tu Kemaluan Akak" – Baca Respon Jasmin Hamid Bila Ditegur Netizen Begini

Jelas Jasmin Hamid, selama ini dirinya dia berdiam namun itulah tiket untuk orang ramai untuk berkata apa sahaja tentang dirinya.

Dirinya juga meminta peminat untuk doakan yang terbaik, berhati-hati dalam memberi teguran bagi menjaga hati dan perasaan orang lain.

"Cuba Anggap Rambut Tu Kemaluan Akak" – Baca Respon Jasmin Hamid Bila Ditegur Netizen Begini

Bukan itu sahaja, rupanya sudah beberapa kali Jasmin Hamid memuatnaik status sebegini dan nampaknya ia masih lagi berlarutan.
Ini yang saya katakan… orang MELAYU, bangsa saya sendiri yang sudah kurang adab sopan dan budi bahasa.. alhamdulillah dah ramai sahabat -sahabat saya yang sudah menutup aurat dan saya percaya, mereka buat kerana Allah dan kehendak diri sendiri. Apa pun yang saya buat baik, hanya kerana Allah tanpa minta balasan atau pujian kerana perkara yang saya paling takut bila sesuatu perkara baik yang kita lakukan akan jatuh riak dan takbur jika kita tersalah langkah..biarlah apapun yang kita lakukan itu hanya kerana Allah dan bukan kerana ingin menurut kehendak orang keliling dan trend. Saya ramai kenalan yang tergolong dari orang yang tinggi ilmu pengetahuan dalam ISLAM tetapi tidak seorang pun yang menjatuhkan hukuman dan pandang serong di atas setiap kejadian dan keadaan sekeliling malah akan bertutur dalam bahasa yang amat lembut tanpa mengaibkan atau buat kita boleh terasa hati sehingga membuatkan kita berfikir sejenak bila DI MINTA nasihat. Saya pernah di tanya oleh sahabat yang bukan MUSLIM dan dia berkata ,kenapa ORANG ISLAM suka menghukum? Jawab saya, itu bukan ISLAM, itu MELAYU.. kerana ISLAM adalah INDAH DAN SENANG. .jadi janganlah kita menghukum dengan menggunakan ISLAM jika kita sendiri tidak tahu makna dan cara yang betul untuk berdakwah..

Apa pulak hukumnya pada mereka yang mengeluarkan kata – kata tersebut sehingga saya telah terasa hati kerana di aibkan? ?

Tag : , , , , , ,

Komen Anda..

-komen dengan berhemah. terima kasih.
-sila refresh page (F5) untuk komen terbaru..