Surat panas peminat kepada Sepahtu!

Pada: Ahad, 22 Februari 2015
Selepas Nabil, kali ini giliran kumpulan Sepahtu pula mahu menarik diri dari terus menyertai Maharaja Lawak Mega pada edisi akan datang.

Sepucuk surat dikirimkan yang didakwa seorang peminat MLM sejurus selepas Sepahtu mengumumkan persaraan tersebut. Surat itu berbunyi begini:

Surat mana ada bunyi, tetapi sebaliknya surat itu ditulis begini:

Kehadapan Sepahtu,

Saya ingin mengucapkan terima kasih kerana akhirnya awak berdua mengambil keputusan untuk bersara dari Maharaja Lawak Mega di tahun-tahun mendatang. Saya memikirkan pada mulanya, mungkin saudara berdua bercadang nak buat kumpulan susulan Sepahtigasuku, atau mungkin kumpulan baru Bersepah-sepah selepas tak menang di Maharaja Lawak Mega tempohari. Nasib baik sangkaan saya meleset, seperti melesetnya ekonomi negara dan politik tempatan masa kini.

Namun begitu, ITU JE? Begitulah reaksi saya bila membaca berita yang ditulis di Rotikaya.com semalam.

Ya, ITU JE KE? (sound efek suara bergema di sini)

Sepahtu,

Selain dari bersara dari Maharaja Lawak Mega yang akan datang, saya juga mencadangkan awak berdua:

1. Bersara terus dari dunia lawak secara keseluruhan. Bila Sepahtu buat lawak, saya tengok orang lain semua ketawa begini:

“Hahahahahahahah kahkahkahkahakah adoyai kelakar betul. Fazura bagi lima bintang. Haahahahahahah”

tapi saya cuma mampu gelak satu harakat saja. ‘Ha’. Kadang-kadang ‘heh’.

Dengan kata lain, Sepahtu, awak tak kelakar.

2. Berdasarkan rupa paras dan bakat yang awak berdua ada, saya cadangkan supaya awak berdua masuk uji bakat menggantikan tempat peragut yang kerjanya hanya meragut Wan Maimunah. Bosan juga tengok peragut yang sama.

3. Bersara dari dunia hiburan secara keseluruhan. Kalau dah bersara dari dunia lawak, apa lagi yang tinggal selain menyanyi dan berlakon. Nak menyanyi, mampu ke awak lawan penyanyi hebat seperti Jaclyn Vector, Hafiz Suaip, kumpulan Fourteen, dan Siti Norhaliza? Tak mampu kan? Nak berlakon…. lakonan awak ok sikit je dari lakonan kayu Lisa Surihani. Dah tiada tempat untuk awak dalam dunia hiburan ni. Tumpukan saja pada menjadi ayah/suami/abang/anak/teman lelaki/ketua kaum yang baik. Ok?

Diharap, sekiranya Sepahtu menerima cadangan kami ini, berbaloilah bagi mereka yang melanggan Astro Warna untuk tengok Maharaja Lawak Mega tahun hadapan. Dapatlah mereka ketawa dengan ikhlas dan bersungguh-sungguh, bukan gelak paksa dek kerana dah bayar bil Astro bulanan; rugi pulak kalau tak gelak.

Atau Sepahtu boleh mohon menjadi penulis laman web yang popular masa kini, Seterika macam tu nama laman web tu (tak ingat). Mereka pun tak kurang kelakar hambarnya.

Sekian, pecah cawan pegawai tadbir, kalau berkenan silalah share.

Tag : , , , , , ,

Komen Anda..

-komen dengan berhemah. terima kasih.
-sila refresh page (F5) untuk komen terbaru..