Adakah ini punca sebenar Zizan, Emma putus?

Pada: Khamis, 8 Januari 2015
Sah akhirnya mereka berdua berpisah, Emma Maembong dan Zizan Razak. Hubungan cinta romantik yang berbulan-bulan itu akhirnya berakhir di Januari.

Sebab mengapa mereka berpisah? adakah orang ketiga? atau soal kekeluargaan? Memetik portal mStar, Ayah Emma, Ismail Embong yang mengetahui perpisahan mereka itu, lantas memberikan komennya yang berbaur tidak puas hati dengan Zizan.

Sebelum itu, Zizan pernah berkata, sekiranya ditakdirkan dia berkahwin dengan Emma, dia bersedia mengadakan majlis secara sederhana namun dalam masa yang sama perlu berlaku adil terhadap peminat-peminatnya yang ingin menyaksikan hari bahagia itu (kononnya nak buat besar-besaran lah ni).

Ismail juga sebenarnya turut mengkritik majlis pernikahan anaknya iaitu Yaya Maembong dengan Wan Raja pada 12 Disember lalu kerana mengenepikan peranannya sebagai seorang bapa selain mengadakan perkahwinan secara membazir.

Seolah-olah dan berkemungkinan besar, Emma mengikuti restu keluarganya agar memutuskan Zizan jika keadaan Zizan mendesak ingin buat majlis kahwin besar-besaran dan gah diketahui umum.
"Tidak perlu hormat permintaan orang tua ini kerana orang tua ini tidak meminta, tetapi hanya memberi kata dua atau syarat. Jika tidak ditunaikan sila pergi!

"Aku mahukan orang milik Allah sahaja dalam keluarga, bukannya milik masyarakat. Mengapa meletakkan diri kita lebih rendah dari itu? Dimiliki masyarakat, bukan Allah?,

"Memujuk? aku cuma meminta hukum Allah diutamakan. Jika ditentang keluarga, maka sudah dianggap derhaka.

"Tidak kisahlah anak-anakku yang masuk bidang lakonan dikritik dan digosip kerana mereka sedia maklum risiko yang datang bersama glamor. Tetapi usah sentuh diri aku secara peribadi," -Ismail.
Dan ini pula respon Emma ketika mengesahkan perpisahannya dengan Zizan melalui text ringkas Whatsapp.
“Betul. Mungkin (sudah) tak ada jodoh (antara kami) agaknya. Minta maaflah saya belum bersedia bercerita. Bukan sekarang, tapi nantilah saya cerita (bila tiba masa sesuai). Terima kasih sebab faham,” -Emma Maembong

Tag : , , , , , ,

Komen Anda..

-komen dengan berhemah. terima kasih.
-sila refresh page (F5) untuk komen terbaru..