Ada info/gambar yang ingin dikongsi bersama? email ke:

Gambar Erra, Emran bawa Alessya daftar darjah satu

Sabtu, 31 Mei 2014

Memetik portal GUA, Engku Emran dikatakan menunjuk-nunjuk, apabila ada sekeping gambar menunjukkan dia dengan Engku Alessya serta bekas isterinya, Erra Fazira dimuatnaik ke dalam laman sosial miliknya. Gambar itu adalah gambar mereka membawa Alessya untuk kemasukan darjah satu buat Alessya

Kelakuaan seperti ini dianggap pelik, memandangkan mereka sudah bercerai, dan bukan suami isteri yang sah lagi. Ada yang mendakwa ianya salah satu cara Engku Emran mahu memikat semula bekas isterinya itu.

Namun Erra yang memetik sebuah portal Hiburan berkata, cara Emran itu dibuat adalah untuk menunjukkan contoh ibu bapa yang sudah bercerai dengan cara berbaik-baik dan juga tanggungjawab terhadap hasil zuriat mereka.

Jelas Erra lagi, berbaik-baik tidak semestinya kena merujuk atau kembali bersatu sebagai pasangan suami isteri.

Haram hukumnya bagi perempuan menyanyi - Waheeda

Sudah lama tidak mendapat tahu berita mengenai isteri kepada Akhil Hayy, Waheeda. Lagi-lagi selepas berkahwin, Waheeda tidak lagi bernyanyi mahupun berlakon.

Memetik portal mStar, dia tidak menyesal akan keputusan dan caranya ini kerana untuk menjaga kepentingan agama.

Namun bukan pintu rezekinya sudah tertutup, Waheeda juga telah membuat shopping online menjual koleksi pakaian muslimah dan jubah serta produk kecantikan.
"Saya tidak pernah rasa menyesal dan itu adalah keputusan yang saya buat selepas saya sendiri mengetahui hukumnya haram perempuan menyanyi selain aurat suara yang perlu kita jaga.

"Cuma saya lebih kesal kerana hingga kini ada lagi orang dapat mengenali saya sebagai artis biarpun berpurdah. Ia membuatkan saya rasa tidak selesa terutamanya apabila peminat lelaki pula yang mengenali saya,"

"Alhamdulillah, selepas menjadi suri rumah saya banyak masa dengan keluara. Dulu susah sangat nak berkumpul sekeluarga.

"Lima tahun melayari kehidupan suami-isteri, memang kami bahagia dan banyak yang saya belajar. Dalam pada kita rasa kenal suami kita, rupa-rupanya ada lagi perkara yang menjadi kejutan menarik yang membuat kita tak tahu tentang dia," -Waheeda

Astro banned Akhil Hayy selama 4 tahun?

Jumaat, 30 Mei 2014

Menurut laporan MalaysianDigest, lama sudah kita tidak mendengar kisah Akhil Hayy. Difahamkan berita terbaru mengenai dirinya, dia di banned oleh Astro. Isu ini sebenarnya sudah 4 tahun menimpa Akhil. Dulu pernah Akhil tampil dalam rancangan Cafe Akhil Hayy namun rancangan itu hanya tinggal kenangan sahaja.
"Mula-mula zikir saya ditarik. Kemudian Azan saya pula ditarik. Saya juga sepatutnya menjadi juri untuk program realiti Pencetus Ummah, tapi tak jadi. Terbaru, saya ditawarkan berlakon untuk sebuah telemovie 'Rock Sangkut', terbitan produksi Mawi (Mawi Entertainment). Namun Mawi memaklumkan nama saya tidak diterima oleh pihak stesen tersebut.

Ketika saya dimaklumkan perkara itu, Mawi sendiri tidak dapat memberikan alasan kerana pihak stesen tersebut tidak menyatakan sebab kenapa nam saya ditolak,

"Saya tidak tahu kenapa? Saya tiada masalah dengan stesen televisyen berkenaan. Tapi saya ada rujuk kepada pihak Astro dan mengikut sumber yang dipercayai, nama saya ditolak gara-gara seorang individu yang mempunyai kepentingan dalam stesen TV tersebut",

"Saya tidak tahu sebab kenapa individu itu berbuat demikian. Saya cuma mahu beliau beritahu saya satu alasan kukuh kenapa nama saya disekat?. Sehingga kini saya tidak berjumpa dengan individu itu untuk berbincang kerana saya tidak mempunyai apa-apa masalah dengan beliau",

Abby masih sayangkan Farhan

Pelakon Abby Abadi mengakui masih sayangkan suaminya, Muhammad Noor Farhan Che Bakar dan tidak pernah menjangkakan perceraian akan berlaku pada perkahwinan keduanya itu.

Abby berkata, lafaz cerai yang dibuat menerusi mesej Khidmat Pesanan Ringkas (SMS) daripada pemuda itu pada 9 Mei lalu merupakan satu kejutan kerana ia hanyalah salah faham yang seharusnya tidak berakhir dengan perceraian.
"Saya akui masih sayangkan dia dan langsung tidak pernah membayangkan perceraian akan berlaku kerana salah faham yang timbul tidak sepatutnya berakhir dengan perceraian.

"Bagaimanapun buat masa ini saya tidak nampak jalan untuk kami berbaik semula kerana saya sudah berusaha sehabis baik untuk memperbetulkan keadaan tetapi apalah daya saya kalau itu ketentuan dan takdir saya,"

"Bukan kerana orang ketiga dan jika komen orang mengenai saya di laman sosial juga tidak pernah menjadi penyebab kepada kejadian ini dan saya tidak salahkan sesiapa kerana kami berdua ada melakukan kesilapan," -Abby Abadi petikan portal mStar

Demi 50,000 fan, Zila sanggup berseksi di ABPBH 2013

Khamis, 29 Mei 2014

Dalam banyak pakaian dan fesyen di ABPBH 2013 yang lalu, pakaian Zila Bakarin juga yang menjadi perhatian orang ramai, apa tidaknya sampai terbelah panjang kat bahagian skirt depannya.

Jom kita lihat beberapa komen yang ditanyakan oleh wartawatan HarianMetro kepada Zila mengenai pakaiannya itu.

RAP: Adakah anda menyalahkan sesiapa termasuk pereka busana itu atas kontroversi yang timbul?

ZILA: Tidak, ia bukan salah Syafiq Aiman selaku pereka-nya. Saya sebenarnya berpuas hati dengan rekaan itu dan ia memang menepati cita rasa saya dan majlis yang dihadiri. Saya juga berbincang de-ngan Syafiq dari segi rekaan dan potongannya, sekali gus inspirasi daripada busana yang pernah digayakan bintang Hollywood seperti Jennifer Lopez di acara permaidani me-rah. Saya juga yang meminta pereka supaya buat belahan yang menampakkan paha itu supaya senang untuk berjalan ke pentas.

RAP: Bagaimana anda berdepan dengan kritikan peminat di laman sosial?

ZILA: Pada mulanya, saya takut untuk meletakkan gambar busana yang dipakai pada malam kemuncak itu di Instagram. Namun, ternyata pengikut saya sangat ‘sporting’ dan menyokong penampilan saya itu kerana ia nampak cantik dan sesuai dengan imej saya. Saya tidak kisah dengan cakap-cakap orang tetapi saya sangat menjaga hati 50,000 penyokong dan peminat saya di Instagram yang sentiasa menyokong karier saya sejak dulu.

RAP: Bagaimana pula komen suami dan anggota ke-luarga lain?

ZILA: Apabila busana itu siap saya juga menggayakannya depan suami dan anggota ke-luarga lain pada sesi ‘fitting’. Suami pula beri kebebasan kepada saya untuk menggayakan busana berkenaan kerana ia tidak nampak keterlaluan. Pada mulanya, busana itu lebih seksi dan terbelah hingga ke perut tetapi saya meminta pereka baju untuk ubah suai semula kerana adik saya beritahu ia terlalu menjolok mata.

RAP: Segelintir pihak meng-anggap anda tidak menghormati tragedi MH370 yang turut menjadi latar acara kemuncak pada malam itu?

ZILA: Sebagai artis, saya pun ada cara tersendiri untuk menghormati tragedi MH370. Memang ada wakil daripada penganjur yang meminta saya menutup bahu dengan selendang hitam ketika di belakang pentas tetapi saya menolaknya kerana tidak sesuai untuk penampilan. Saya cuma menutup dada dengan mengenakan aksesori di leher pada malam itu. Saya tetap pertahankan busana yang digayakan kerana ia majlis ABPBH yang penuh glamor. Saya adalah golongan selebriti.

Jika tanya soalan pribadi dikenakan saman! Datuk Ramli MS

Bukan main tegas lagi, selebriti vateran kita seorang ni, Datuk Ramli MS yang dikatakan akan mengambil tindakan saman jika ada phak (wartawan) yang mahu menyanya pasal kehidupan pribadinya.

Ini berikutan beliau diasak dengan isu hubungannya dengan Alyah dan dikatakan bercinta sejak tahun 2010.
“Saya akan mengambil tindakan mahkamah!,”

“Saya sudah 40 tahun dalam industri. Kerja saya adalah keutamaan saya. Kalau bertanya berkaitan dengan muzik, saya boleh cerita satu buku.

“Orang yang bertanya itu pun sebenarnya peribadi pun jahanam. Kalau peribadinya elok, dia tidak akan tanya pasal hal orang lain

“Kita bukan public toilet, peribadi adalah hak peribadi yang tiada siapa boleh sentuh. Saya ada batas garisan saya. Tapi bila sudah sampai ke satu tahap garisan yang melampau, saya akan mengambil tindakan mahkamah,” -Ramlis MS. petikan astrogempak.com.my

Julia Ziegler tidak beradap dan berlagak diva?

Menurut laman forum Cari, Julia Ziegler dikatakan sombong dan berlagak seperti Diva yang didakwa seorang tuan rumah dimana rumahnya dijadikan set lokasi pengambaraan drama.

Tambahan forum itu lagi, Julia tidak memberi salam ketika melangkah masuk ke dalam rumah berkenaan serta mukanya tidak manis dipandang.

Selain itu, pengarah drama berkeaan terpaksa memohon maaf secara pribadi kepada tuan rumah itu untuk mewakili Julia yang ketika itu tidak tahu apa yang terjadi diatas sikapnya.

Anak tuan rumah itu sempat memberikan 'hint' di dalam laman sosial Twitter mengenai hal yang terjadi.

Uqasha akui sudah putus tunang dengan Pekin

Terkejut juga mendapat tahu kenyataan daripada Uqasha Senrose ni, katanya memetik portal HarianMetro, yang dia dan Pekin sudah bukan bertunang lagi.

Kenyataan dari Uqasha keluar setelah Pekin memberitahu yang dia dengan Uqasha masih lagi bertunang.
“Saya bukan tunang dia dan kami tidak pernah bertunang. Kata putus dah dibuat pun. Sudah empat atau lima bulan kami sudah tidak berkomunikasi langsung,”

“Saya betul-betul tak tahu apa agenda dia terus bercakap mengenai hubungan kami kepada media? Sebenarnya kami memang dah tak ada apa-apa. Kami dah pernah berbincang benda ini, jadi tak perlulah dia terus canang lagi,” tambah Uqasha Senrose.

Abby failkan perceraian hari ini

Keretakan rumah tangga pelakon Abby Abadi nampaknya tidak dapat diselamatkan lagi apabila pelakon itu akan memfailkan perceraiannya pada hari ini.

Menurut portal mStar, Abby akan memfailkan perceraian terhadap Muhammad Noor Farhan Che Bakar, 24, di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, kira-kira pukul 9 pagi tadi.

Abby dan Muhammad Noor Farhan bernikah pada 9 Julai 2013 iaitu sehari sebelum menjelangnya Ramadan. Mereka bernikah di Selatan Thailand.

Komen terbaru Abby Abadi mengenai rumahtangganya

Rabu, 28 Mei 2014

Gosip pergolakkan rumah tangga Abby Abadi dengan suaminya, Farhan semua orang sudah mengetahuinya. Namun baru-baru ini Abby tampil untuk memberitahu di dalam laman sosial Instagram miliknya mengenai kenyataan bekas suaminya, Norman Hakim mengenai apa yang terjadi terhadap Abby dan Farhan.

Abby mempersetujui kenyataan bekas suaminya itu dan kini mengakui rumahtangganya semakin pulih (ok) dan berserah kepadaNYA apa-apa yang berlaku selepas ini.

Admin doakan agar bahtera rumahtangga Abby dapat diselamatkan. :)




Gambar Fasha Sandha hamil anak ke-2

Ini adalah gambar hamil/mengandung Fasha Sandha yang hamil kalau tidak silap untuk usia nak masuk 6 bulan. Memang kelihatan ayu dan cantik sekali Fasha Sandha yang hamil anak ke-2 ni. Jom layan.

Ada lelaki sanggup tunggu Maya Karin selama 5 tahun!

Aktres cantik, Maya Karin, 35 tahun, sudah 3 tahun menjanda, mengakui dia lebih selesa membiarkan identiti kekasihnya menjadi tanda tanya pelbagai pihak.
“Saya memang macam ini, tidak mahu berkongsi hal peribadi saya melainkan benda itu adalah penting.

“Malah kawan-kawan saya pun kadang-kadang tidak tahu siapa saya tengah berpacaran kerana saya senyap sahaja. Apatah lagi berkongsi secara umum di media sosial,

“Ya, ada lelaki yang sanggup tunggu saya sehingga mungkin 3 hingga 5 tahun,” - Maya Karin. petikan AstroGempak.com.my

Gambar Fazura dengan pakaian Raya berharga RM3500

Gambar dibawah ini adalah gambar dimana Fazura mengayakan pakaian dari butik INNAI REDs Raya collection untuk 2014. Mengikut info, harga baju ini bermula dari RM1800 sehingga RM3500 dan boleh didapati di kedai INNAI dekat Plaza Damas.

Nina Iskandar bertudung sebab Hudud

Menurut portal mStar semalam, Nina Iskandar yang kini bertudung sebenarnya dia mengakui sebab-sebab mengapa dia bertudung adalah kerana menghormati negara kelahirannya iaitu Brunei yang menegakkan undang-undang syariah aka Hudud.

Sebab utama dia bertudung adaalh disebabkan keikhlasan dari lubuk hatinya yang mendalam.
"Brunei telah melaksanakan undang-undang syariah dan hudud, jadi sebagai rakyat dan wanita beragama Islam saya mahu membawa imej negara saya atas rasa hormat yang mendalam.

"Bagaimanapun perubahan saya ini bukan semata-mata kerana undang-undang baharu itu tetapi ia ikhlas dan datang daripada hati sendiri,"

"Sebelum ini saya sering pakai tudung jika keluar untuk cuba sama ada saya selesa atau pun tidak dan baru-baru ini hati saya terus terbuka untuk terus mengenakan hijab dan saya berasa begitu tenang.

"Perubahan ini juga sebagai salah satu persiapan untuk diri sendiri kerana jika tidak mulakan sekarang, bila lagi?," -Nina

Gambar 7 bulan kandungan Scha al Yahya

Selasa, 27 Mei 2014


Tinggal menunggu beberapa minggu lagi, pastinya Awal Ashari orang pertama yang tidak sabar untuk bergelar ayah kepada anak yang dikandungkan oleh Scha al Yahya.

Kalau diikutkan usia kandungan Scha kini sudah mencecah 7 bulan. Mungkin sebelum Hari Raya Aidilfitri, Scha dijadulkan bersalin.

Bentuk badan Norman Hakim terkini. Wow!

Norman Hakim yang ditemui baru-baru ini di majlis pencarian Men’s Health Cover Guy telah mendapat perhatian, apabila bentuk badannya agak mengejutkan ramai pihak.

Bentuk badannya agak tegap dan sukar dipercayainya dengan usianya yang kini sedang meningkat. Mungkin juga, Norman selalu ke gym untuk menjadikan bentuk badannya menarik dan berotot.
“Bila diundang ke majlis seperti ini, rasa seronok pula rasanya dan membuatkan saya lebih bersemangat untuk menjaga kesihatan dan memastikan tubuh badan saya kekal sihat serta lebih berotot,” - Norman Hakim. Petikan portal Murai

Shahir, Erra Fazira bercinta?

Erra Fazira yang kini bergelar janda memang menjadi intipan ramai lelaki yang mahu melamarnya. Namun ketegasan Erra dalam hal ini membuatkan dia mahu hidup berseorangan buat masa ini.

Namun memetik portal Murai semalam, Erra dikatakan dikaitkan dengan Shahir AF8. Dimana Shahir mengakui yang dia berkawan rapat dengan Erra.

Gosip ini timbul apabila mereka sering kelihatan keluar bersama-sama.
“Antara saya dan Erra kami masih dalam proses mengenali diri masing-masing. Apa pun saya tidak dapat untuk komen dengan lebih lanjut,"

“Saya anggap Erra Fazira sebagai Erra Fazira. Dia seorang artis berpengalaman yang boleh dijadikan sumber rujukan artis-artis baru seperti saya,”

“Kalau boleh saya tidak mahu memberi komen apa-apa selain dari ABP. Kehidupan peribadi saya, saya tidak mahu komen. Hari ini adalah hari ABP," -Shahir AF

20 Gambar pemenang ABPBH 2013

Ni lah wajah-wajah selebriti yang memenangi anugerah di ABPBH 2013 hujung minggu lalu. Wajah kegembiraan bagi mereka yang pertama kali menangi anugerah berkenaan seperti Bochik dan Dato' Ac Mizal. Tahniah buat mereka. -gambar RotiKaya

Gambar seksi Fouziah Gous

Isnin, 26 Mei 2014

Bebrapa hari lalu, gempar apabila Fouziah Gous memuat naik gambar seksi dirinya dengan menampakkan buah dada dan juga skirt singkat di Instagram.

Namun Fouziah mengakui wajah berkenaan adalah dia, dan bentuk badan itu bukan dirinya.

Ini bermaksud ada seseorang yang membuat super impose terhadap Fouziah Gous. Fouziah sebenarnya sudah mengetahui gambar itu lama di dalam internet, namun dia saje nak muat naik gambar berkenaan untuk melihat reaksi orang lain di laman sosial miliknya.
“Perkara itu sudah lama tetapi saya baru sahaja menjumpai gambar berkenaan di internet. Jadi, tidak elok kalau saya sengaja tarik perhatian ramai dengan sekeping gambar itu.

“Apa yang saya boleh katakan, saya maafkan orang yang menggunakan muka saya dalam gambar tersebut. Saya tidak mahu ungkit apa-apa lagi.

“Tidak guna untuk saya marah sekarang. Saya muat naik gambar tersebut supaya orang tahu ada lagi insan yang sengaja menggunakan gambar kita sewenang-wenangnya untuk kepentingan diri. Jadi kita perlu berhati-hati. Gambar itu juga bukan saya," -Fouziah, petikan Utusan

Pekin, Uqasha masih lagi bertunang

Umum mengetahui yang Uqasha Senrose yang kini tunang kepada Pekin Ibrahim masih lagi menjadi tanda tanya samada pertunangan mereka putus atau tidak oleh sesetengah peminat selebriti tempatan.

Pekin yang memetik portal mStar semalam, kenyataan Uqasha berkaitan putusnya hubungan mereka beberapa minggu lalu dianggap sebagai emosional, dan mereka kini mencari jalan terbaik untuk menyelesaikan masalah berkenaan dengan mereka kini masih lagi berstatus tunang.

Sebenarnya mereka merancang untuk mengikat tali ikatan pernikahan pada 25 Oktober tahun ini.
"Ikatan pertunangan tidak pernah putus cuma perancangan perkahwinan ditangguhkan seketika bagi memberi ruang kepada kami untuk berfikir semasak-masaknya tentang keputusan untuk melangkah ke fasa seterusnya dan mencari keserasian.

"Keluarga kedua-dua belah pihak mengetahui perkara ini dan mereka juga turut menasihatkan agar kami tidak terburu-buru dan bertenang buat masa ini,"

"Tipu kalau saya kata saya tidak sayangkan dia tetapi buat masa ini saya malas hendak fikir tentang perkara itu kerana kalau ada jodoh adalah nanti," -Pekin

Reaksi Zizan Razak tidak menang satu anugerah di ABPBH 2013

Agak tersentak sedikit selebriti yang popular, Zizan Razak yang dianggap pemerhati akan mengondol beberapa anugerah di ABPBH 2013 lalu. Walaupun namanya diletakkan di dalam 5 kategori pencolanan, namun sayangnya, satu pun dia tidak dapat anugerah.

Bagi Zizan, ABPBH kali ini bukan rezeki buat dirinya, dan hanya ikhlas atas keputusan kali ini. Baguslah macam itu, Zizan pun baik orangnya, memberi peluang kepada yang lain merasa kemenangan ABPBH sama dengan Siti Nurhaliza yang mahu memberikan ruang kepada orang lain.

Ada sesetengah selebriti tu, setiap tahun dia je menang, tak nak bagi peluang dengan orang lain untuk mengundur diri (cer teka).
“Bagi saya ini bergantung pada rezeki Allah dan juga usaha pengundi. Ini bukan pertandingan di mana kemenangan terletak pada calon itu sendiri, sebaliknya pengundi yang membuat keputusan selain Allah yang menentukan,” ujar Zizan.

“Saya tak ada masalah dengan perkara ini dan saya berbangga masih tercalon di ABPBH. Walaupun tak menang, sekurang-kurangnya masih ada nama saya di senarai pencalonan. Saya redha dan percaya apa yang berlaku ada alasan dan hikmahnya,”

“Saya tak rasa saya terlibat dengan sebarang kontroversi yang teruk. Jika benar saya ada kontroversi, dari saat pencalonan awal, saya sudah tidak tercalon. Kelab peminat saya, ZTF, pun tidak akan berada di belakang saya jika saya ada kontroversi. Tapi sebaliknya, ZTF sangat kuat dalam menyokong kerjaya saya. Apa pun semuanya terletak pada rezeki,” jelas Zizan. Petikan portal myartis.com

Gambar Red Carpet ABPBH 2013

ABPBH 2013 yang sudah melabuhkan tirainya dengan pelbagai kejutan keputusan dan juga fesyen daripada selebriti ketika itu. Mari kita saksikan gambar karpet merah majlis gemilang berkenaan. -gambar RotiKaya

Gambar kekasih Izara Aishah

Memetik portal Bharian semalam, Izara Aishah kini difahamkana sudah mempunyai kekasih hati. Ianya dibuktikan lagi dengan gambar mesra dia dengan kekasihnya yang bernama Adib itu yang juga merupakan anak kepada seorang jutawan di Malaysia ni.

Namun Izara mahu menyembunyikan identiti sebenar kekasihnya itu kepada umum dengan alasan tiada sebab penting baginya untuk mendedahkannya.
“Saya mengenalinya sejak di Tingkatan Dua lagi dan usia kami sebaya. Yang pasti, dia bukan artis dan sudah bekerja. Setakat ini, tiada masalah dalam percintaan kami dan saya sangat senang mendampinginya."- izara

Jericho Rosales Berbaju Melayu~

Ahad, 25 Mei 2014

Kalau dah kerja di negara orang dan diarahkan oleh seorang penerbit/pengarah Melayu, rasanya pelakon popular Filipina, Jericho Rosales perlu akur dengan kemahuan penerbit/pengarah berkenaan.

Mungkin nak bawa satu kelainan dan keunikkan yang boleh dirasai oleh Jericho sendiri di negara orang. Kita jua mungkin cukup berbangga ada orang luar nak gunakan baju kebangsaan kita ini.

Jericho mengenakan pakain Melayu berkenaan untuk drama KUSINERO CINTA di Astro Mustik gandingan Aaron Aziz dan Tiz Zaqyah.

Gambar bulan madu Aril AF, Isteri

Jom saksikan beberapa keping gambar Aril AF dan isterinya, Puteri Erma Adlinda pergi bercuti ke Perth, Australia untuk berbulan madu. Mereka juga sebenarnya ditemai oleh krew Romantika Astro untuk rakaman bulan madu mereka ini untuk rancangan tv berkenaan.

Tahniah kepada Aaron Aziz, senarai pemenang ABPBH 2013


Tahniah kepada Aaron Aziz kerana dipilih sebagai Bintang Paling Popular, Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013 (ABPBH 2013) apabila mengungguli undian tertinggi pada majlis tersebut dengan memperoleh 76,742 undi.

Aaron turut menerima trofi Pelakon Filem Lelaki Popular pada acara yang diadakan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) semalam.

Kemenangan itu membolehkan Aaron membawa pulang hadiah berupa sebuah kereta Nissan Teana sumbangan Tan Chong Motor Sdn Bhd dan barangan kemas sumbangan Nakita Gold & Diamond dan jam tangan Tendence. -petikan portal mStar | gambar Gua

Senarai penuh pemenang ABPBH-2013

15 gambar percutian Fouziah Gous, suami ke Turki

Jumaat, 23 Mei 2014

Baru-baru ini Fouziah Gous dan suaminya telah pergi ke Timur Tengah untuk bercuti-cuti. Tempat pemilihan destinasinya adalah di Turki dan paling wajib sekali mereka untuk berselfie di negara itu. Dengan mengunjungi Masjid Biru yang terbesar dan tertua di Turki. -instagram fouziahgous

Hanez Suraya saman MAS

Wah, punya berani Hanez Suraya bagi membersihkan nama baik dan hak pribadinya, dia telah memfailkan saman kepada syarikat penerbangan koglemerat tempatan, MAS. Ianya adalah disebabkan pendedahan tiket penerbangannya dengan kekasihnya, Romie Razin yang dfihamkan ke Bangkok Thailand bulan April lalu.

Menurut laporan mStar, Hanez dan Romie beberapa jam selepas mendarat di Bangkok, mereka diberitahu oleh rakan mereka dimana salinan tiket penerbangan mereka telah dimuatnaik ke dalam laman sosial Facebook, Kami Sokong Liyana Manan.
“Saya mengambil tindakan atas dasar privasi. Perkara ini tidak patut berlaku kerana pihak tersebut merupakan sebuah syarikat penerbangan gergasi. Pihak mereka tertakluk kepada Akta Perlindungan Data Peribadi 2010 dan tidak boleh melakukan perkara tersebut,”

"Apabila perkara ini terjadi, saya dan peguam cuba berbincang dengan pihak MAS terlebih dahulu untuk menyelesaikan perkara ini secara baik. Namun begitu, usaha yang saya lakukan gagal mendapat kerjasama.

"Kalau boleh saya memang tak mahu membesarkan cerita. Tak mahu pun ambil tindakan undang-undang. Tapi dalam masa sebulan, usaha saya untuk berbincang bersama mereka gagal. Persoalan saya tidak dijawab oleh mereka dan mereka tak memberi saya kerjasama. Saya tidak boleh berdiam diri,” -Hanez Suraya

Fizo akui isterinya mempunyai beribu koleksi tudung Fareeda

Menurut laporan portal MalaysianDigest, difahamkan Fizo Omar memberitahu yang isterinya, Mawar telah menyimpan ribuan helai tudung Fareeda di rumah mereka.

Memandangkan Mawar adalah duta dan pemilik, maka tidak hairanlah jika Mawar sering memakai tudung baru rekaan dari Fareeda.

6 Gambar kekasih Erin Malek

Ini lah dia kekasih kepada pelakon, Erin Malek. Namanya Farriz Fauzi yang difahamkan 4 bulan baru berkenalan melalui laman sosial Instagram. Dan yang terbaiknya adalah, bulan Jun nanti mereka akan diikatkan dengan tali pertunangan. :)

Tiada anak, Kucing sebagai penganti - Zizie Ezzete

Khamis, 22 Mei 2014

Setelah 4 tahun lebih menjadi isteri kepada Datuk Bung Mokhtar Radin, Zizie Ezette kini lebih selesa dan bahagia dengan kehidupannya walaupun tidak lagi kita nampak dia berada di dunia seni.

Pun begitu dalam kebahagiannya itu, anak yang menjadi idaman mereka belum lagi dimiliki. Pun begitu, walaupun tiadak anak lagi, namun Zizie mencurahkan kasih sayangnya sementara itu kepada seekor kucing yang bernama Puteri.

Kucing terbuang itu dijumpainya dalam keadaan fizikalnya yang hampir buta.

Gambar photography anak Beego, Linda (10 gambar)

Gambar sesi photography anak kepada Beego dan Linda Hashim telah diambil baru-baru ini oleh seorang jurufoto bebas. Nama anak mereka itu adalah Jelita Clarissa dengan usianya sudah hampir sebulan. Jom layan. -foto Ryaniez Moments Photography

Orang tersayang Shila Amzah meninggal dunia..

Difahamkan yang orang tersayang aka datuk sebelah ibu Shila Amzah telah meinggal dunia pada petang selasa lalu selepas waktu Zohor.

Namun wajah akhir arwah datuknya itu tidak dapat dilihat olelh Shila Amzah kerana dia berada di China atas sebab kerja.

Ini komen Shila di laman sosial Instagram miliknya
Kalau sha boleh balik sekarang,sha dah balik..sha nak ada dengan family.. Terima kasih buat yang bukan ada pertalian darah dengan family sha..tapi ikhlas tolong jaga atuk sepanjang sha takde..i did nothing to help..maafkan sha:'( syahir shafiq syada and abah..please jaga mak... Sha sayang sangat kat semua.. Allah lebih sayangkan atuk.. Semoga Atuk ditempatkan dalam golongan orang yang beriman.. I believe,He will be happy there..:') ALFATIHAH. @syadaamzahh @syahiramzah @amirshafiq_anis @ainishuhaidah @ndlala @zie_lala
salam takziah keapda Shila dan juga keluarganya. al Fatihah.

Saya dan Izreen Azminda masih belum bercerai - RIza

Heboh semalam apabila sebuah berita memberitahu yang pelakon Izreen Azminda dan suaminya Muhamad Riza bercerai. Berita yang tidak tahu dari mana pokok akarnya itu membuatkan Riza berasa terkejut.

Menurut laporan mStar, Riza yang bekerja sebagai jurukamera bebas menafikan melakukan perceraian itu di set pengambaran sambil berlakunya sedikit pertengkaran sebaliknya mahu menemui aka mengubat rindu untuk bertemu dengan anaknya, Adrian pada 16 Mei lalu.

Namun bagi Riza dia ada memnfailkan penceraian pada 14 Mei lalu dengan menunggu keputusan mahkamah.
"Saya jumpa dia kerana ingin temukan Adrian kerana sudah lama tidak bertemu dan kesempatan itu juga saya ambil untuk berbincang tentang perceraian kami.

"Saya kesal apabila pertemuan tersebut disalah tafsir oleh pihak tertentu yang tidak bertanya dahulu kepada kami perkara sebenar,

"Kami belum lagi bercerai dan saya belum melafazkan talak kepada dia (Izreen). Kami baru sahaja failkan perceraian pada Rabu minggu lalu dan masih menunggu tarikh (perbicaraan) lagi.

"Saya akui rumah tangga kami bermasalah dan kami sudah tidak tinggal sebumbung sejak sebulan yang lalu, namun kami belum bercerai secara sah lagi," -Riza

Jue Aziz sudah berkahwin dengan.. (4 gambar)

Dikhabarkan yang pelakon jelita, Jue Aziz mengakui sudah berkahwin secara senyap dengan seorang jejaka kelahiran Indonesia yang bernama Bayu Daniels.

Pendedahan ini didedahkan oleh portal Kosmo!, mereka berkahwin pada bulan Mac yang lalu.

Puteri Sarah kembalikan semangat Syamsul

Rabu, 21 Mei 2014

Menurut laporan mStar, Syamsul Yusof kini sudah mula berani untuk keluar dikhalayak umum dimana dia memberitahu yang isterinya, Puteri Sarah Liyana memberi dorongan dan semangat kepadanya.

Sebelum ini Syamsul dikatakan kecewa dan tidak berani muncul akibat filemnya iaitu KL Gangster 2 di cetak rompak (keluar awal sebelum penayangan) pada 3 Oktober 2013.

Syamsul ditemui pada majlis pra tonton Abang Long Fadil (arahan adikny, Syafiq) di GCS One Utama baru-baru ini.
"Saya sudah boleh terima hakikat (isu filem dicetak rompak). Selepas kahwin, isteri banyak memberi dorongan dan semangat untuk saya kembali ke dunia seni,"

"Saya dapat rasa ada perubahan dalam diri lepas kahwin, tetapi tak boleh nak cerita kepada semua,"

15 Gambar Tiz Zaqyah masih warnakan rambut


Ingatkan isu rambut Tiz Zaqyah (yang sebelum ni kecoh di Instagram) ni sudah tidak berlarutan lagi, tapi nampaknya dia masih mewarnakan rambutnya. Dalam bentuk kekal atau sementara tak dipastikan lagi. Tapi rasanya kekal kot.

Kalau warna tu sedang-sedang takpelah kan, ni pekat sangat warnanya. Takpelah, dah kemahuan Tiz, nak wat macamana, tahulah dia nak menguruskannya kan. :)

Tiz ditemui baru-baru ini bersempena majlis sidang media drama ‘Kusinero Cinta’ bersama-sama hero Malaya, Aaron Aziz dengan pelakon terkenal Filipine, Jericho Rosales. -gambar portal GUA

Tahniah, Idayu AF bergelar isteri (2 gambar)

Tahniah kepada Idayu AF3 atau nama sebenarnya Nur Farah Idayu yang kini sudah bergelar isteri kepada pasangannya, Shahrul Fadzil pada 15 Mei lalu di rumah Idayyu dekat Pasir Hor, Kota Bharu, Kelantan.

Mereka dipertemukan apabila masing-masing belajar di tempat satu belajar yang sama iaitu di UiTM dalam bidang Seni Muzik menurut laporan Murai.

Idayu menerima mas kahwin beserta wang hantaran berjumlah RM15,000 selain menerima 9 dulang hantaran dan membalasnya dengan 9 dulang juga.

Mereka mahu merancang berbulan madu di 3 destinasi utama iaitu, Langkawi, Tokyo dan akhir sekali di Bali. -gambar Murai | MediaHiburan


Baju gambar payu dara, Sharifah Sakinah dikecam

Lagi satu kes yang timbul mengenai Sharifah Sakinah. Mengenai baju yang tertera gambaran sebuah aset wanita yang sangat kontroversi.

Tujuan sebenar penayangannya adalah untuk kempen kanser payudara, namun disalah ertikan oleh ramai pihak dengan mengecam beliau sebagai seorang yang tidak sensitif.

Lalu Sharifah terpaksa memadamkannya dan mengakui ianya tiada kena mengena dengan produk kesihatan miliknya.
"Foto itu berkaitan dengan sebuah kempen. Saya pun pelik kalau perkara buruk itu cepat sahaja menular walaupun orang ramai tak tahu kebenarannya.

"Ia hanyalah tujuan untuk kempen saja. Tapi, disebabkan foto itu jadi kontroversi, saya dah pun padamkannya,” - Sharifah Sakinah. petikan Sinar Harian

Gambar anak Ashraf Muslim edisi Mei 2014

Selasa, 20 Mei 2014


Dah usia sebulan anak kepada Ashraf Muslim dengan Wan Sakinah ni. Sarah nama anak mereka. Apa-apa pun jom layan. Comel sangat Sarah ni.

Gambar konsert Stacy seperti Miley Cyrus

Baru-baru ini melihat gelagat bertenaga Stacy di dalam mini showcase di kelab Zouk Kuala Lumpur. Penampilannya jika dilihat seperti selebriti barat, Miley Cyrus.

Namun bagi Stacy dia akui tidak meniru siapa-siapa, dia hanya mahu kesegaran di dalam setiap lagu di dalam album terbarunya ini. -gambar Rotikaya

Zain Saidin nekad rambut berwarna perang

Dari sudut padang agama Islam, lelaki muslim makruh memwarnakan rambutnya yakni dari hitam ke warna lain dengan syarat lain yang sudah ditetapkan agama dan ulama.

Namun bagi Zain Saidin, dia berdegil dengan tidak mahu lagi menukar warna rambutnya yang berwarna perang itu ke hitam.

Baginya dia mahu kekal dengan imej begitu. Bukan kekal sampai ke liang kubur, tapi untuk sebuah tele-TV, watak Mr. Henry Middelton sehingga penggambaran siri berkenaan tamat yang dijadualkan pada akhir tahun ini.
"Ikutkan hati memang saya ingin kembali kepada warna rambut asal tetapi kerana terikat dengan Oh My English! saya perlu kekalkan warna 'blonde' ini buat sementara waktu.

"Saya sedar banyak orang mempertikaikan tentang imej saya ini tetapi mungkin kerana mereka tidak faham tentang tujuan sebenar saya mewarnakan rambut," -Zain Saidn. petikan mStar

Gambar Zizan Razak waktu kanak-kanak

Zizan Razak waktu muda-muda aka kanak-kanak memang tidak berubah wajahnya. Kalau berubah pun mungkin hidung dia kot. Hehe. Tapi ni la, tengok gambar dia masa kanak-kanak ni, memang mimik muka dia nampak kelakar, tak sangka sekarang jadi pelawak terkenal. All the best Zizan!

Gambar dan nama anak Liyana Jasmay

Akhirnya nama dan gambar anak kepada pelakon dan penyanyi, Liyana Jasmay didedahkan. Nama anak perempuannya itu adalah, Sofia Arissa ibinti Mohod Fathuddin.

Sofia dilahirkan pada 13 Mei yang lalu secara normal seberat 2.9 kilogram di Pusat Perubatan Prince Court.

Taste Saleha hanya lelaki berdarah kacukan!

Isnin, 19 Mei 2014

Umum mengetahui yang Siti Saleha ada menjalin hubungan cinta dengan seorang lelaki yang wajahnya seakan-akan mat salleh. Namun lelaki ini mahu diletakkan oleh Saleha sebagai aset privasi yang identiti dan namanya tidak boleh diketahui umum.

Baru-baru ini, berkesempatan Siti Saleha membawa kekasihnya itu untuk menghadiri sebuah majlis perkahwinan seorang penerbit filem.
"Itulah kali pertama saya bawa dia menghadiri majlis secara terbuka,"

"Dia seorang pemuda kacukan, tapi saya tak boleh beritahu kacukan apa. Apa yang boleh saya katakan, buat masa ini saya selesa dengan dia,"

"Dia penyayang dan matang. Lebih penting, saya dapat rasakan yang kami serasi antara satu sama lain.

"Kami suka melancong,"

"Kami masih lagi dalam fasa mengenali hati budi masing-masing. Lagipun, saya masih muda. Nak fikir fasal kahwin dalam masa terdekat ini belum lagi rasanya.

"Saya belum bersedia nak kahwin,"

"Kami dah pernah jumpa ahli keluarga. Mereka okey. Penerimaan keluarga pun baik," ujarnya.

"Sejujurnya, selera saya memang lebih kepada lelaki berdarah kacukan. Tapi itu tidak bermaksud saya tak pandang langsung lelaki tempatan," -Siti Saleha. petikan Kosmo!

Rumahtangga Abby, Farhan bergolak?

Lama tidak mendengar khabar berita rumah tangga Abby Abadi dengan suaminya, Farhan. Tiptop sebuah laman forum tempatan memberitahu yang rumahtangga mereka kini sedang bergolak.

Tidak tahu kebenaran disebalik berita yang disampaikan namun mereka memetik sumber daripada Instagram Abby Abadi, dengan ada syair-syair seperti membawa maksud yang mendalam sekali.

Ramai yang tertanya-tanya mengenai maksudnya, namun sebahagian daripada mereka pastinya menganggap ianya lebih kepada rumahtangga Abby dan Farhan.

Kita tunggulah berita seterusnya ye..

Hans Isaac bergelar Datuk?

Menurut laporan Kosmo! semalam Hans Isaac dikhabarkan sudah bergelar Datuk. Namun berita ini dikatakan masih lagi samar-samar hanya kedengaran apabila sekeping gambar diberikan kepada wartawan kosmo!

Gambar lain yang dimuatnaik oleh Ziela Jalil juga menunjukkan yang Hans memakai baju biasa dan komen Ziela ketika itu memberikan ucapan tahniah kepada Hans diatas gelaran Datuk berkenaan.

Tak ke musykil tu jadinya, bukan berbaju formal atau melayu, pakai baju biasa pula ketika menerima anugerah pngat kebesaran berkenaan? ada suprise dari Sultan ketika itu, keke pastinya tidak lah kan.

Hans yang dihubungi enggan mengulas mengenainya.

Inilah dia kekasih Hafiz Suip

Untung lah dapat kekasih selebriti yang meletop-letop menang banyak anugerah ni. Hafiz Suip baru-baru ini mengemparkan laman sosialnya apabila memuat naik gambar yang dikatakan kekasih hatinya.