Awie Buka 3 Lagi Kelab Malam!

Pada: Khamis, 24 Januari 2013
kelab malam di Ipho kepunyaan Awie
Rasanya pasti ramai pemerhati hiburan dan peminat selebriti tempatan akan tidak berasa kurang selesa dengan tindakan Awie yang telah membuka kelab malam di Ipoh dan merancang untuk membuka 3 lagi cawangan baharu menurut portal mStar semalam.

Pembukaan kelab malam ini oleh Awie sendiri menegaskan yang dia hanyalah menjalankan perniagaan sahaja. Baguslah kalau seperti itu, tapi yang haram tetap haram, kita tidak boleh tukar dan lari daripada itu.

Rezeki Allah ada dimana-mana dan carilah dengan jalan yang halal. Cubalah Awie buka sekolah Tahfiz ker (saham akhirat pon bertambah), restoran ker, atau yang membawa kebaikkan umum kan itu lebih elok.

Mesti ramai pembaca tidak setuju dengan pandangan Awie kat bawah ni, memang Awie tetap dan teguh dengan pendiriannya. Tepuk dada, tanya iman ok..
“Jangan melihat perniagaan kelab itu daripada pandangan yang cetek. Ia adalah sebuah perniagaan dan saya telah melabur ratusan ribu untuknya.

“Malah saya juga merancang untuk kembangkan lagi perniagaan itu pada tahun ini selepas mendapat respons baik daripada pengunjung di Ipoh,

“Saya bergiat dalam bidang hiburan dan tidak tahu cabang perniagaan lain melainkan cabang ini sahaja (membuka kelab malam). Takkan saya hendak jual nasi lemak yang saya tidak tahu caranya?

“Jadi apa salahnya saya jalankan perniagaan berasaskan hiburan? Jangan persoalkan mengenai hukum hakam hanya kerana saya seorang artis?

“Teruk sangat ke buka kelab malam? Apabila saya yang buka, semua mempertikaikan saya? Sedangkan benda ini bukannya baharu.

“Di luar sana, lebih ramai orang Melayu yang berniaga kelab, hotel dan pusat hiburan lain tetapi kenapa tidak dipertikaikan?

“Saya hanya berniaga bagi meneruskan kelangsungan hidup dan mencari rezeki untuk diri dan keluarga, apakah itu salah?”kata Awie.

Tag : , , , , , , ,

9 Komen

Tanpa Nama 24 Januari 2013 2:01 PTG

Jangan marah kat dia tetapi doa kan dia agar di beri hidayah ole Allah.

Tanpa Nama 25 Januari 2013 12:28 PG

Bukak kopitiam

Tanpa Nama 25 Januari 2013 5:53 PG

Memang la salah!! Kau bukak kelab malam tu, haram kau thu tak??! No wonder la orang mempertikaikan apa yg kau buat tu!

Tanpa Nama 25 Januari 2013 7:47 PG

Benar kata awie tu,..ramai lagi org melayu@islam yang buka kelab mlm, hotel dan melakukan perniagaan yg kurang disegani. Tetapi dari segi logiknya,..bila org masuk longkang takkan kita juga hendak ikut sekali. Apa sahaja jenis perniagaan@pekerjaan yg dilakukan paling utama yg kita kehendaki adalah keberkatan & keredhaan Allah. Saya tidak kata apa yg awie lakukan itu salah tetapi biarlah ianya berpatutan.
Pada awie berniaga nasi lemak jika kena gayanya pasti boleh berjaya & laku. Apatah lagi awak artis pasti bila buka restoran ramai yg dtg. Jgn kata restoran sekali pun awak buka gerai@warong@payung di kaki lima jika rezeki itu sudah ditetapkan oleh Allah tiada siapa yg boleh menghalang krna org berniaga nasi lemak@nasi berlauk di kaki lima pun boleh ada customer tetap.
Tepuk dada tanya iman...bukan tepuk dada tanya selera. Mungkin ada benarnya kerana kita sudah berada di akhir zaman.
...(hanya memapu mengeluh & sedih)
wallahualam..maafkan saya.

Tanpa Nama 25 Januari 2013 11:48 PG

ari tu suh submit email laa...skrg dh bleh letak nama anonymous utk komen...apa2 jela ko ni admin!!nk suh org bg pndpt@komen...tp mnyusahkn!huh

Tanpa Nama 25 Januari 2013 11:58 PG

kelab mlm dia takde jual air kecing setan kot...ada seribu satu mcm bisnes kat dunia ni boleh buat dgn modal ratusan ribu.tak semestinya kena buat bisnes yg ada kena mengena dgn minat.jadi yg lelaki kaya raya jual tuala wanita tu apa cer? dia pernah pakai ke?alasan je tu

Tanpa Nama 25 Januari 2013 3:22 PTG

...Jika awie membaca...awie..buka kelab mlm pasti didlm nya ada pergaulan bebas lelaki/wanita....itu haram....ada minuman keras....lagilah haram....sediakan kemudahan yg menyebabkan mukadimah Zina...lagilahhhhhhhhh HARAM.Apa pn bertanyalah kpd cerdik pandai ugama utk lebih jelas Awie....untuk meneruskan kelangsungan hidup , tidak pernah memaksa kita menjurus mencari rezeki yg subahat...

siti hamim 25 Januari 2013 4:31 PTG

Saya setuju...HARAM tetap haram.......menggalakkan penzinaan......tolongla buat bisnes lain....saya peminat u la Awie......

Tanpa Nama 25 Januari 2013 7:50 PTG

Bila beri makan keluarga dr rezeki tak halal nanti anak2 besar jadi hantu.

Komen Anda..

-komen dengan berhemah. terima kasih.
-sila refresh page (F5) untuk komen terbaru..