Senarai pelajar Akademi Fantasia 9 (AF9)

Pada: Selasa, 29 Mac 2011
Selepas menjalani proses undian secara online menerusi laman web rasmi Akademi Fantasia 9 (AF9) serta penjurian dari juri profesional, inilah dia barisan 12 pelajar AF9 yang telah dipilih secara sah serta bakal mengharungi cabaran sebagai penuntut AF9. AF9 yang diterbitkan Astro akan mula disiarkan di Astro Ria saluran 104 bermula 2 April ini. -sumber Murai
Pelajar 6 lelaki vs 6 wanita:
1. Azri - Selangor (MyStarz LG)
2. Afif - Pahang (MyStarz LG)
3. Erul (Khairul) - KL (kumpulan Evo protege kepada Jaclyn Victor Mentor)
4. Kay - KL (adik Diddy Hirdy AF4)
5. Eka - KL
6. Laika - KL
7. Miza - KL
8. Amir - Sarawak
9. Lena - Sabah
10. Nera - Sabah
11. Raqib - Melaka
12. Aida - Melaka

Tag : , , ,

20 Komen

Tanpa Nama 29 Mac 2011 1:01 PTG

aku nak tanya:
1=apa relevan ke af ni ?
=beratus student kluar,yg naik nama,betul2 hidup berapa kerat je...
2=kalau aku la,aku hantar budak2 yg juara pergi hollywood,cari ilmu nyanyian kat sana....
hollywood jgn cakap la,
sebangang bangang budak form 5 justin bieber,
dah jadi jutawan kat sana,terus selesa hidup...

Tanpa Nama 29 Mac 2011 1:32 PTG

budak-budak af ni elok-elok belaka. klu nama naik lepas af ni.. alhamdulilah, kalau tak naik.. berkubur aje lah jawabnya. bagi peminat di luar sana, saya sarankan , janganlah habiskan duit dgn menafundi depa, buka ada faedahnya pun. buat untuk astro aje...lepas kuar nanti kekwat dan belagak semacma aje.

Tanpa Nama 29 Mac 2011 4:47 PTG

sokoong no 2...jgn undi kita yg rugi bkn ada faedah apa pn..astro yg kaya peserta mng jd kaya kita jd kayap

Tanpa Nama 29 Mac 2011 5:32 PTG

aku bukannya penyokong setia atau kipas susah mati program realiti AF ni.. cuma nak respons dengan komen no 1 ni.

1. ..masih relevan?
mudah.. bagi aku secara peribadi.. aku rasa program ni masih relevan untuk mencari pelapis dan membanyakkan lagi genre muzik serta variasi dalam industri muzik. tengok sajala.. akhir saja final konsert af, setiap lagu khususnya juara dan naib juara akan jadi siulan masyarakat khususnya remaja mahupun dewasa.. apa faktornya? salah satu daripadanya.. variasi muzik yg dihasilkanlah selain kualiti persembahan vokal dan penampilan masing2..

2. cakap senang nak hantar ke barat timur leste.. tapi tak pernah bersyukur dan fikir dengan kelebihan industri seni malaysia sendiri. sudah2 la nak bangga2kan hollywood tu. kita pun apa kurang hebatnya. ada orang mcm lu ni mmg menjahanamkan industri seni kita.

Tanpa Nama 29 Mac 2011 7:32 PTG

xde aura lgsung

Tanpa Nama 29 Mac 2011 8:08 PTG

erul??? tolong r... dlu mse sekolah2.. msk nasyid... mak dia r yg tlog promote dia mse sekolah... ish... x berkenan ngn make up dia

Tanpa Nama 29 Mac 2011 8:14 PTG

#4

ckp psl relevan aku rsa x penah relevan pon AF nie..sbb nye bnda x bwk ke mana pon.aku x ckp AF ni 100% penyebab keruntuhan moral n akhlak remaja2 kt mesia ni..tp slh satu penyumbangnye AF ni la.ko bangga ke tgk ank muda dok tlompat2 tgk konsert pas2 x kira lg dgn ape yg jd lps konsert plak..aku ni pon bkn la baik sgt tp sbg rmaja aku cdey tgk remaja2 sebaya aku dok mnyokong bnda2 cmni yg kononnya bleh memartabatkn muzik tanahair..ini ke yg ko banggakn???

Tanpa Nama 29 Mac 2011 8:22 PTG

#4 antara komen paling bangang penah aku baca!!



**anti AF

Tanpa Nama 29 Mac 2011 9:10 PTG

bergaduh ler kome..

Tanpa Nama 30 Mac 2011 1:39 PG

aku bukannya alim sgt tpi dpd aku tgk af tah pape baik aku blajar mengaji..kubur kata mari rumah kata pergi beringt la kwn2 ku sekalian

Tanpa Nama 30 Mac 2011 7:58 PG

anon #10,.. mesti dh tua kan.. dh nak sampai ajal lah tu...

Tanpa Nama 30 Mac 2011 11:35 PG

masa AF 2 ja yg aku suka tengok..yg lain tak da aura..malas aku, baik ku baca buku cerita atau tengok channel lain, kalau tak pun baik aku kemas2 rumah..

*kes boring

Tanpa Nama 30 Mac 2011 10:55 PTG

Tak pernah undi pun. Tahniahlah buat mereka2 yang dah mengundi, sumbangan korang buat ASTRO bertambah kaya. Bagus2 teruskan....

Tanpa Nama 31 Mac 2011 2:23 PG

memang xde faedah pn nk undi dorg nih. bkn dpt hasil pn lau kite undi dorg. xphm btl aku dgn org yg taksub ngn af.

Tanpa Nama 31 Mac 2011 9:30 PTG

aku tgk tp xundi..

Tanpa Nama 1 April 2011 7:13 PG

alaaaa AF ni slalu juare mesti tnggelam habis...
nk2 si faizal cemane blh jd juare pn ak xtaw..

Tanpa Nama 1 April 2011 6:31 PTG

AF tu menatang apa?

***kiwi kasut***

Tanpa Nama 2 April 2011 3:20 PG

suma kl....zzzzzzzzzzzzzzZZZZZ

Tanpa Nama 3 April 2011 11:23 PG

#2:aku sokong kau...buat pe kita nak undi mereka...bukan nya mereka ber apa2 pun dengan kita...buang masa jew....

Tanpa Nama 13 April 2011 5:27 PTG

aku xsokong korg sumer..ahahahahhahakss!!!

Komen Anda..

-komen dengan berhemah. terima kasih.
-sila refresh page (F5) untuk komen terbaru..