''Dato'' Ac Mizal menipu downline??

Pada: Khamis, 31 Mac 2011
Luahan Peminat: Bersembang dengan seorang teman semalam, keluarlah topik mengenai penglibatan beliau dlm sistem MLM. Terkejut juga saya apabila beliau memaklumkan sudah ditipu oleh AC Mizal (kini bergelar Dato' Pahang) melibatkan ribuan ringgit. Agak mustahil untuk dipercayai kisah beliau apabila perkara ini melibatkan selebriti. Takkan la seorang yang dikenali, berani untuk menipu? Mana AC mau lari? Apa kejadahnya semua ini?

Hasil dari siasatan lanjut saya, teman saya memaklumkan dia telah mendaftar diri sebagai peserta MLM gelang AC Mizal kira-kira setahun yang lalu. Isu yang timbul ialah beliau masih belum mendapat sebarang pulangan sepertimana yang telah digembar gemburkan semasa ceramah produk. Mengikut AC, peserta hanya perlu mendaftar dan membeli gelang sahaja, manakala pihak syarikat AC akan menjalankan tugas2 promosi dan mencari kaki-kaki untuk diletakkan di bawah si pembeli tadi. Sistem komputer pula akan meletakkan pelanggan-pelanggan baru secara automatik di bawah kawan saya tadi mengikut sistem piramid. Pulangan akan mula diperolehi apabila piramid lengkap terbentuk.

Apabila saya bertanya kepada teman, sudah berapa ramai AC letakkan orang di bawahnya, beliau menjawab sudah ada kira-kira 1000 lebih peserta. WOW! Mengikut perkiraan, teman saya itu sepatutnya sudah menjadi kaya dan mampu membeli ferrari seperti AC, tetapi jawapan yang diberi beliau, AC hanya mengisi nama2 peserta baru secara automatik secara menegak di sebelah kiri sahaja. Maksudnya, walau sejuta orang pun di daftarkan di bawah beliau, tetapi sampai kiamat pun piramid takkan terbentuk! SO SEKARANG NI GELANG KEMANA, DUIT KEMANA, AC DIMANA..

PS: nak jadi kaya cepat, kenalah berusaha, bukan tunggu durian runtuh yang belum pasti lagi.. Zzzz

Tag : , , , ,

33 Komen

Tanpa Nama 31 Mac 2011 10:15 PG

huhu~ try tgk >> http://aididmuaddib.blogspot.com/ ...gile2 die hentam mlm :p

Tanpa Nama 31 Mac 2011 10:20 PG

Aku dari dulu dah agak dah benda ini terjadi.
Memang aku tak percaya MLM AC MIZAL ni...
Aku pun terkena...
AC!!! JAWAP WEH!!!

Tanpa Nama 31 Mac 2011 10:38 PG

sebab tu kejap je dh jd jutawan ... sian org yg tertipu.... duit gelang tak tahu kesahihan dan kebaikkan yg dijual... dan mereka yg tertipu membeli ...dan menjadikan dirinya jutawan

Tanpa Nama 31 Mac 2011 10:50 PG

waduh.. parah ni

Tanpa Nama 31 Mac 2011 10:54 PG

abg i pon kene tau, abg i beli saham gelang harge rm1000 pas2 dpt gelang jew dia ckp dlam 1 thn dpt bonus saham gelang 2... sampi sekrg x dpt2 bonus saham gelang 2... c0ll 0fis dia nk ckp dgn org yg incharge pasal saham gelang ni, mcm2 alasan diaorg bagi.. x dek lah, keluar lah meetig lah, bile kite tingglkn f0n n0 dekt pihak diaorg soh call balik... sampi sekg x coll2 pon abg i kecian tau kene tipu mcm 2 jek.....

Tanpa Nama 31 Mac 2011 10:59 PG

Pnh terbaca 1 majalah, MLM ni haram.btl @ tak,wallahhua'alam...

Tanpa Nama 31 Mac 2011 11:16 PG

ooo ambik duit org yaaaaa.. nk kena kerat tgn ni..

Tanpa Nama 31 Mac 2011 12:13 PTG

haha...MLM nie dh satu duinia tau penipu besar dlm meniaga..masih ade lg org dok join. report je KPDN..

Tanpa Nama 31 Mac 2011 12:16 PTG

AC Mizal sedap je pakai bentley hasil duit MLM

Tanpa Nama 31 Mac 2011 1:20 PTG

Aduhai...kan dh banyak kes MLM, piramid2 yg menipu ni, nape la korang2 tk pikir dan ambik pengajaran..kaye kene usaha bkn bleh dpt duit mcm tu jer...

Tanpa Nama 31 Mac 2011 1:23 PTG

dato' ek?

Tanpa Nama 31 Mac 2011 1:32 PTG

aq pun terkena gakz dah setahun lebih kot aq join tapi sampai sekarang NO ID pun xdapat ne duit lagi lah xdapat apa cita ne....dulu janjikan xsampai 3bln NO ID akan dapat ne sampai sekarang still xdapat..????sblm ne kat FB ada je cita pasal MLM ne tapi sekarang diam menyepi....

Tanpa Nama 31 Mac 2011 1:48 PTG

moral of story..bkn mudah nk dpt duit mudah..dan jgn mudah percaya pd bende2 yg blh cepat kaya..

Tanpa Nama 31 Mac 2011 2:25 PTG

jual nasi lemak or pisang goreng tepi jalan boleh dapat untung

Tanpa Nama 31 Mac 2011 2:56 PTG

pernah join MLM terkenal siap wat pinjaman lg RM 20,800 terpengaruh dgn kawan. Skrg, bisnes lingkup kwn kemana bonus ke mana, gaji kna ptg tiap2 bln...berhati2 semua k, jgn menyesal di kemudian hari.

Tanpa Nama 31 Mac 2011 4:44 PTG

boleh caye ke..gelang ade berlian..harga murah camtu...ade org caye pulak tu..pelik btol

Tanpa Nama 31 Mac 2011 8:50 PTG

best sgt ke gelang dia tu? aku x pnh tgk

Tanpa Nama 31 Mac 2011 9:18 PTG

bodo btl #17

Tanpa Nama 1 April 2011 1:12 PG

#17 memang bangang!!!! biol badigol samdol toyollll!!!

Tanpa Nama 1 April 2011 1:17 PG

anon 17..wlupun gua bkn melayu tp tak patutla ckp mcm ni..melampau..patutnya izyan delete mesej tu..:(
lu ckp x smua but sstgh lu dah hina..
benci baca komen U..
ksian org melayu...
plez izyan..remove his comment

Tanpa Nama 1 April 2011 7:54 PG

#19 BETUL TU.#17 JENIS ORG YG BRCKAP X PAKAI OTAK ..MNA DIA TAU BABI LAGI BIJAK?..NTAH2 BERKAWAN DGN BENDA TU KUT.
TIDAK DINAFIKAN RAMAI ORG2 MELAYU YG MUDAH TERPEDAYA DGN MLM NI INILH KELEMAHAN KITA, CEPAT DN MUDAH DITIPU DN DIPERKOTAK KATIKKAN. GELANG2 JENIS MAGNET NI PUN DH LAMA ADA DIPASARAN MLM NI ADA YG SAMPAI MENCECAH RM3000 PUN ADA. CUBA ANDA FIKIR RM1000-2000 BELI BENDA YG X BERFAEDAH TIDAK NAMPAK KEBERKESANANNYA, BUKNKAH RUGI NAMANYA TU. DARI BELI GELANG2 YG MCM GTU LEBIH BAIK BELI EMAS DINAR,..LAGI ADA UNTUNG DN HASILNYA.

cik izyan 1 April 2011 10:51 PG

komen 17 sebelumnya sudah d delete.. tq..

Tanpa Nama 1 April 2011 11:10 PG

mcm tu lah org yang riak..abaikan tanggungjawab..sekelip mata Allah tunjuk dimana dia memperolehi kekayaan..kalau ikut pekembangan AC..ni..aku akan cakap "PADAN MUKA"....

Tanpa Nama 1 April 2011 11:26 PG

marilah kita beli emas

Tanpa Nama 1 April 2011 1:02 PTG

Aku terlepaslah..Anon#17 sblm ni ckp ape ah???
Si AC ni dr dulu, kini & selamanya mmg aku tak berkenan..sbb muka & perangai dia mmg nmpak ego...Dia jd mcm ni agaknya bahana sbb dia menganiayai bekas isteri & anak2 dia..

Tanpa Nama 1 April 2011 2:23 PTG

thanks a lot cik izyan coz delete itu #17. terima kasih juga atas perhatian tersebut. patutnya dia guna perkataan yg elok dn komen yg bukn dibandingkn dgn apa2 haiwan sekali pun.

Tanpa Nama 1 April 2011 2:27 PTG

#24 kalau nk tau si #17 seblum tu komen dia lebih kurg mcm ni "inilah org melayu senang kne tipu n mcm2 lagilh,.. end the end #17 tu komen "bijak lagi b**i"..boleh gitu...!

Tanpa Nama 2 April 2011 12:03 PG

to izyan,next time pleasela reject & jgn bagi kluar langsung komen2 yg menyentuh sensetiviti kaum,agama.TQ

Tanpa Nama 2 April 2011 12:49 PG

ALAH KLAU KAYA DGN HASIL MENIPU TK SAMPAI KE MANA..TENGOK KAN AJE LAH SAMPAI BILA KEKAYAAN TU ALLAH AKN TARIK BLEK JIKA BTL DIA MENIPU.

cik izyan 2 April 2011 12:58 PG

komen no17 sblm ni ada lg 1x komen, komen dia sangat2 pedas dan sensitive.. tp seperti biasalah percubaannya utk melepasi bacaan umum tidak berjaya. hahahaha.. sy reject dah..

Tanpa Nama 3 April 2011 1:03 PG

Ustaz Zaharuddin dah cakap MLM ni haram. Pegi la baca website dia.

Lagipun mmg tak elok la cara org2 atas dapat duit. Yg dah kaya raya tu, diorg akan jadi lagi kaya dgn duit org2 yg baru join. So, sapa2 yg kata tak dapat2 bonus tu means duit korang dah dimakan dek org2 yg dah kaya tu la. Jangan mimpi la korang nak dpt duit korg balik kan.

Hati2 la wahai kalian. Apa2 saja yg MLM, yg suruh cari downline apa sumer, mmg takleh percaya. baiklah makan gaji, tiap2 bulan pun duit confirm masuk, yg penting kerja kena jujur dan amanah la. kalau tak jujur pun income jd tak halal jgk kan.

Tanpa Nama 8 April 2011 5:53 PTG

lebih baik beli gelang dari tabung haji walaupun harhanya RM 10,000 tetapi berbaloi
pakej ketenangan rohani yang dijamin 100%
marilah beramai-ramai mendaftar di tabung haji walaupun terpaksa menunggu 6-10 tahun untuk kendapatkannya

Tanpa Nama 26 April 2011 11:34 PG

korang ni, apalah... kalau x tahu sistem MLM, cara dpt duit/bonus, jgn hentam keromo aje... mereka2 yg dah berjaya pun dulu kaayap mcm org biasa jgk tp mereka ni berusaha, rajin & x patah semngat sbb tu mereka blh maju dlm bisnes... kalau setakat nk join & ddk diam tgu duit msk, sampai ketua pun ko ttp cam tu dik... usahalah skt, jlnkan bisnes ni dgn betul, dah org cr kan ko kaki sebelah, ko cari jelah kaki lg sebelah tu... rajin & usaha tangga kejayaan..

Komen Anda..

-komen dengan berhemah. terima kasih.
-sila refresh page (F5) untuk komen terbaru..