Syukurlah akhirnya mertua terima Rita Rudaini

Pada: Isnin, 31 Januari 2011
Hubungan yang keruh melibatkan Rita Rudaini Mokhtar dengan mertuanya kembali jernih apabila kedua-dua pihak sudah menamatkan perselisihan faham yang tercetus hampir tiga tahun lalu. Peristiwa air mata itu berlaku apabila Aidil Zafuan membawa ibu dan bapanya untuk menziarahi cucu mereka, Airit Rayyan Rizqin (2 tahun) yang demam panas di pusat perubatan Prince Court.

Ketika mertua Rita tiba di pusat perubatan, Rita telah meluahkan segala isi hati yang terbuku selama ini sehinggalah kedua-dua pihak bermaaf-maafan bagi menjernihkan segala kekusutan yang terjadi.

“Emak sayangkan Rita. Mak restu perkahwinan Rita dengan Aidil,” kata Azizah sambil memeluk menantunya dengan linangan air mata.
Rita juga turut mencium tangan Abdul Radzak sambil kedua-dua mereka meminta maaf di atas segala masalah yang telah berlaku selama ini. Detik-detik itu turut disaksikan oleh ahli keluarga kedua-dua belah pihak. Bukan sahaja bermaaf-maafan malah Rita yang kini mengandung lima bulan anak kedua turut menjemput ibu bapa mertuanya itu melawat cucu mereka di rumahnya di Manjalara, Kuala Lumpur pada masa akan datang. -mStar

Tag : , , ,

40 Komen

Tanpa Nama 31 Januari 2011 10:07 PG

tahniah. harap hubungan mereka sekeluarga bahagia smp ke ahirnya

Tanpa Nama 31 Januari 2011 10:30 PG

alhamdulillah syukur..hopefully xdak lagi la yang salahkan ayu raudhah dlm hal ni..buang yg keruh amik yg jernih..semoga masing2 berbahagia dan dapt baby2 yg comel dan pandai main bola ye :)

Tanpa Nama 31 Januari 2011 10:31 PG

alhamdulillah... suke sgt2

Tanpa Nama 31 Januari 2011 10:44 PG

Alhamdulillah, Rita inilha berkat kesabaran U selama ini...I tmpng gembira ok...sbgai peminat,I doakan yg t'baik utk u sekuarga...

Tanpa Nama 31 Januari 2011 10:45 PG

ALHAMDULILLAH....

Tanpa Nama 31 Januari 2011 11:04 PG

sesungguhnye, perkahwinan yg x drestu, mmg xkan bertahan lama.
elok sgt le tu, masing2 dah bermaaf-maafan. x de guna gaduh gaduh.

Tanpa Nama 31 Januari 2011 11:15 PG

alhamdulillah ..

Tanpa Nama 31 Januari 2011 11:15 PG

alhamdulillah..smga jodoh bpanjangan dan kekal..

Tanpa Nama 31 Januari 2011 11:15 PG

alhamdulillah.. akhirnya.. bbdan 2 lgi tu.. smoga bkekalan hendak-NYA.

Tanpa Nama 31 Januari 2011 11:20 PG

ye la tu..baca dlm metro hari ni lain pulak, rita kata aidil dtg tgk ank pun kerna terpaksa dan dipaksa...adoiii mana satu betul lah..siapa skrg ni yg sdg menegak benang yng basah.kpd rita jgn lah nak tunjuk ego sgt, mertua pun ibarat ibu bapa kita juga,klu dia x lahirkan aidit kau tu x de la rayyan ko tu..lu pikiq la sendiri..hidup ni ibarat roda satu hari ank ko pulak buat ko lagu tu..baru ko tau lagit tu tinggi, rendah langit tu...

Tanpa Nama 31 Januari 2011 11:26 PG

alhamdulillah syukur...suke rita&aidil..cocok bangat....

Tanpa Nama 31 Januari 2011 11:28 PG

Baguslah dah damai... Lagipun x baik derhaka kat org tua..

Tanpa Nama 31 Januari 2011 11:29 PG

alhamdullilah...aku suka korang pun suka

Tanpa Nama 31 Januari 2011 11:37 PG

aku x tau la knape..cite baik2 cm ni pon ade jugak coment nk menentang,was2, ape2 jew la... doakan kebhgiaan sudah la... nk menegakkan benang yg basah la ape lah...chill la...

Tanpa Nama 31 Januari 2011 11:52 PG

KENAPA KAT METRO HARI NI (31/01/11) BERCANGGAH PULAK.....

AIDIL KATA LAIN,RITA CAKAP LAIN?????

-CURIOUS-

Tanpa Nama 31 Januari 2011 12:22 PTG

aku baca metr lain jd bnyinyaaa..
mana 1 yg btol ni..buang la EGO MSG2 DEMI ANK YG MMBESAR..

Tanpa Nama 31 Januari 2011 12:54 PTG

wahhhh bgus2 ini la yg di nanti2 kan....mesti kak rita happy kan....bgusla dorunk ni kan sweettttt sgt so bila dah menjernihkan hubgn masing2 tambah la sweet nya tu.......moga bahagia ke akhir hayat ye kak rita sekeluarga

Tanpa Nama 31 Januari 2011 1:06 PTG

#14...asal ko nak marah2 ni..org bg komen, aku komen je la...aku rasa rita yng putar belit alam ni..ingat sikit kita tu nak melahirkan..so jgn la lukakan hati orang tua..

Tanpa Nama 31 Januari 2011 1:12 PTG

Alhamdulillah...ini yg terbaik utk masa depan anak2 / cucu2. Satu je nak minta...kpd mereka yg bergelar wartawn hiburan tanahair..klu ada isu skit2 tu jgn nak diberbesar2kn. Bila isu yg kecil disensasikn, akan timbul plak masalah lain.

Tanpa Nama 31 Januari 2011 1:28 PTG

cuba korang fikir balik...knp rita x dtg majlis kawin zaquan kat n9 tu..klu betul dia dh berbaik dgn keluarga mertua..dtg la jenguk muka..kenduri hr ahad, dia bermaafan hr khamiis..itu ke menantu yng baik..kesian pada suami mana dia nak letak muka bila org bertanya..propa je semua ni..

Tanpa Nama 31 Januari 2011 1:38 PTG

Conpius..mana satu betul? Metro hari ni lain laaa..

Tanpa Nama 31 Januari 2011 1:45 PTG

Alhamdulillah. Syukur akhirnye dpt berbaik.smg lps nie rumahtangga rita aman damai dan di berkati Allah. buang jauh2 yg keruh ambil yg jernih sejernih-jernihnye. smg jodoh u all berkekalan.buang ego masing2 demi masa depan yg cerah. smg rita n family sucsess slalu.yg penting jgn buat yg dilarang n buat yg di suruh olehNya. insyaAllah bahagia smp akhir hayat.

Tanpa Nama 31 Januari 2011 2:57 PTG

ANON #20...
KN AIDIL & RITA SDIRI CKP RITA TU X SIHAT..
KN DIA TGH PRAGMENT SKRG...
ORG NGNDUNG MMG SLALU LETIH2...
APATAH LG NK GI KNDURI YG RAMAI ORG..
HUHU

Tanpa Nama 31 Januari 2011 3:07 PTG

apa ni mana 1 betul ni..aidil kata dah ok, rita lak cari gaduh ngadu kat wartawan..klu camni nampak sgt rita yg bersalah..ke metro yang lambat info..lantak korang la..kita doa yg terbaik je..klu diri sendiri yg xnak berbaik apa leh buat..

Tanpa Nama 31 Januari 2011 3:12 PTG

#23..orang lain mengandung jugak..ke sbb anak dia masih kat wad..emmm tu la klu sendiri yg cari pasal sebarkan kat media..kan dah terbuka pekung di dada..hopefully diorg xbising2 lagi pasni..semoga berbahagia..

Tanpa Nama 31 Januari 2011 5:53 PTG

anon#25 aq mmg setuju..cuba klu mak dia yng buat kenduri dh tentu dia blk walau jauh..pokok pangkal diri sendiri.klu dh x suka tu mcm2 alasan..aq malas la nak pikir pasal dorang ni..suka hatila nak tonggang ke nk teblk ke..asal korg bahgia..ada aku kisah, x untung pun aq...huuuuhu

Tanpa Nama 31 Januari 2011 6:01 PTG

aku rasa dalam hal ni kan...si aidil tu kena matang le sikit...awak berani bawak lari anak org (walaupun janda) kawin kat siam, pastu bila mak bapak dia tak restu, dia patut backing rita..ni dia balik rumah mak dia tinggalkan rita dgn anak sorang. Mengandung lagi. Pastu failkan tuntutan hak jagaan anak...apa hal kau ni aidil? Nak cerai ke? Kata masih sayangkan rita dan anak tapi kenapa failkan sulh dgn hak jagaan anak?

Ni le padahnye kawin jantan tak matang. Nampak sgt pengecut. Nak kawin pun kena kawin kat siam padahal lelaki tak yah pakai wali pun. Kesian kau rita...

Eloklah berbaik2 sian kat anak2..aidil pun kalau ada masalah, jgnle lari dari rumah balik rumah mak...sama2lah settle...apa la...

Wyna Nubies 31 Januari 2011 9:14 PTG

alhamdulilah....
semoga berkekalan..tak mau gaduh2 lagi tau.!

Tanpa Nama 31 Januari 2011 10:02 PTG

doa yg tbaik je utk mereka sekeluarga.. org lain xperlu la nk gduh2.. yg lain lak aku tgk stress.. hahha

Tanpa Nama 31 Januari 2011 10:33 PTG

bguss la kalo cam2..

Tanpa Nama 31 Januari 2011 11:27 PTG

yg korang semua kat sini yg bergaduh apa pasal..?
lagi satu.. korang percaya sgt le harian metro tu.. metro tu, baca boleh, percaya jgn.. kalau tak takkan le rating tinggi.. hangat dan sensasi.. padahal takde benda pun..

Tanpa Nama 31 Januari 2011 11:36 PTG

cube ko tgk pic 2...seluar pendek Aidil ada ternaik sikit la kat bhgn tengah tue....hahaha

Tanpa Nama 31 Januari 2011 11:42 PTG

alhamdulillah....

Tanpa Nama 1 Februari 2011 1:12 PG

saje nak cari publisiti murahan la kot. dah merudum jatuh sbb kes kawin lari dulu. kan aku dah ckp, kawin x direstu org tua, mmg xkan b'tahan lama. kalau dia anggap mertua dia mcm org tua sendiri, perkara mcm ni xkan jd mcm ni. ni masing2 nak tunjuk ego masing2. x de pk anak dah. sekarang suami x kaya raya, dia nak mintak cerai. sok suami dah jd jutawan, mulalah nak mintak nafkah smapai juta2...

Tanpa Nama 1 Februari 2011 10:06 PG

bodoh punye #32..klau lelaki pakai seluar mcm tue , mmg la kain kat bhgian depan naik. bukan nya yang naik tu tutttt...

hapala~

Tanpa Nama 1 Februari 2011 11:43 PG

Alhamdulillah...saya bersyukur sgt Rita dpt diterima dan rumahtangga dia kembali jernih...saya tak mahu rita berduka...i Love rita 4ever

Tanpa Nama 1 Februari 2011 12:03 PTG

what goes around,comes around..dlu rita pon penah wat kat bekas suami dea..mgkin skrg blasan allah bg kat dea pulak

Tanpa Nama 1 Februari 2011 5:33 PTG

sokong #14....xpe2 lau dieorg nk sound u biau kn...i sokong u....alhmdllah....suke tgk rita da b'bek gan aidil n fmly die....hope bkkln hgge ajhir hyt....



-keishie-

Tanpa Nama 5 Februari 2011 12:18 PTG

tahniah,semoga bhgia slalu.amin

Tanpa Nama 13 Februari 2011 10:13 PG

alhamdulillah.... semuanya dah bersatu... tahniah kak rita dan aidil... semoga kalian berbahgia hingga keakhir hayat.... amin.

Komen Anda..

-komen dengan berhemah. terima kasih.
-sila refresh page (F5) untuk komen terbaru..