Anak kemban, emak tutup?

Pada: Selasa, 28 Disember 2010
Tak tahu lah nak kata apa dah kalau bab-bab fesyen ni. Ini adalah gambar yang diambil ketika ASK 2010 baru-baru ni. Nak dijadikan isu adalah pemakaian. Memang masa itu artis mempunyai fesyen tersendiri ketika datang. Tapi yang ni dibawanya emak kesayangan dengan fesyen yang berlainan yang sukar untuk dikomen. Hehe. Mungkin emak mereka ni 'open mind', sebab tu len macam jerk. Ni kalau emak penulis, penulis wat macam ini dah sah kena lempang pisang goreng hangus dah.

Tag : , , ,

58 Komen

Tanpa Nama 28 Disember 2010 2:13 PTG

Tak tahu nak ckp apa..tak nak ckp lebih2.lu fikirlah sendiri bila lu tgk..hehehehehhe

Tanpa Nama 28 Disember 2010 2:14 PTG

:) sian. kalau tak berkemban, tak boleh ke? ada fesyen lain yang lebih cantik lagi kot untuk mereka. hemmm simpati

Tanpa Nama 28 Disember 2010 3:50 PTG

Dosa bukan mak dia tanggung la. Bapak yg tanggung semua. Dosa isteri & anak perempuan nyer. Dh terang2 mereka xsyg bapak tu psl nk seret skali ke neraka. Ish2!!!

Tanpa Nama 28 Disember 2010 3:51 PTG

FMLY NI MMG SUKA BERKEMBAN..AGAK NYER KALU BERTUTUP 2 ORG XLEH NMPK KOT KULIT MEREKA YG PUTIH GEBU..KESIAN LA BAPAK DIORG YG MENANGGUNG STIAP DOSA KESEKSIAN ANAK2 MRK

Tanpa Nama 28 Disember 2010 4:02 PTG

kadang 2 kita xleh nk salah kan mak bapak sbb zaman skrg ni anak2 dh lebih pandai pd mak bapak...nk dipukul dh besar panjang....silap ari bulan mak bapak ckp sapatah seribu patah dibalas blk...nasib la badan

Tanpa Nama 28 Disember 2010 4:13 PTG

Apa nak jadi dgn artis kita ni..makin teruk..ingt cantik sgtlah pkai berkemban mcm tu..tutuplah skit..simpan lah untuk suami nanti..ni semua org dah tgk apa nak bg surprise kt suami..hmmmmm..ingtlah kita ni org melayu..rupa sharifah2 ni pun mmg pure malay..bkn mat salleh ke..apa ke..sedarlah diri tuh..maaflah ye ckp lebih22..terlebih sudah....

Tanpa Nama 28 Disember 2010 4:18 PTG

tkejut jugk tengok amani naik pntas mlm tu. ckup2 lh dia sorg je yg pkai bkemban, ni tak adik2 dia skali pkai style cam tu. msih budak skolah plak tu. ish3

Tanpa Nama 28 Disember 2010 4:20 PTG

Kalau famili ini boleh tunjukkan model yang terbaik untuk sebuah keluarga muslim, mesti menjadi ikutan. Mereka pun talented dan sangat dikagumi. Semoga Allah merahmati mereka. wasalam.

Tanpa Nama 28 Disember 2010 4:25 PTG

mak die pon bkn menutup aurat sgt pon...kalo x majlis,tudung die simpang ke bahu je...bkn la berpurdah...tp kecik² lg anak tu dah dibiar pakai mcmtu...

Tanpa Nama 28 Disember 2010 4:50 PTG

anak dh ada otak,dh akhil baligh, bley fikir sndiri mana dosa dgn mana pahala....

Tanpa Nama 28 Disember 2010 4:54 PTG

yg maknye bertidung litup knp x tegur anak pakai sopan skt..lain la klu maknye pun rambut karat..aku sejak jd seorg ibu ni rasa geram klu tgk kluarga camni..mana silapnye..k mak nye openminded ya amat2...

Tanpa Nama 28 Disember 2010 5:05 PTG

mkck fatimah, mkck brhak mnegur ank2 mkck.
britau ank2 mkck bhwa pakaian mereka x patut dipakai............................

tahiyyatal qulub... 28 Disember 2010 5:28 PTG

bagi aku,mak,mak la punya pasal..anak, anakla punya pasal..janganla kita nak kaitkan mak n anak..anak2 dah besar panjang..myb dorg belum lagi terbuka pintu hati nak tutup aurat..kiuta doakan jerla one day terbuka pintu hati dorang nak tutup aurat..mak pun doalah sama,yer mak..

Tanpa Nama 28 Disember 2010 5:40 PTG

Komen #5.. I Loike...!!!!!

Tanpa Nama 28 Disember 2010 5:52 PTG

mungkin diaorg ni punya motto "don't judge the book by its cover" kot! mesti diaorg kata "takpe, luar bukak, dalam baik"...KEPALA HOTAK!
Insafle adik2 sekalian ooooooiiii....glamer dunia artis ni kejap je...setan tgh bertepuk tangan tu...hihihihihi (suara setan!)kat dunia ni kau pelakon wanita terbaik. kalau kat akhirat??? lu pikirlah sendiri!!

Tanpa Nama 28 Disember 2010 5:57 PTG

#5...mak bapak tetap salah sebab gagal mendidik anak2 masa diaorg kecik dulu. Masa kecik pakaikan baju mcm tu, tak diajar tutup aurat, bila besar dah biasa. Benda tu dah jadi kebiasaan. Kalau dah besar baru nak tegur, memangle tak boleh sebab budak tu dah jadi buluh. Org2 tua pun kata "melentur buluh biar dari rebungnya"...
Memang salah mak bapak...mak bapak tak didik, mak bapak pun dua kali lima, mak bapak tak doa utk anak2, mak bapak tooo sporting, mak bapak lepas tangan, mak bapak memang salah....

Tanpa Nama 28 Disember 2010 6:37 PTG

Sokong komen #16..mak bapak kenalah tegur anak2 tu walaupun dah besar even dah kawin pun still kena tegur kalo salah..jgnlah biarkan je..kalo tak tegur anak2 tu akan rasa apa yg diorang buat tu betul..padahal benda tu salah..org akan salahkan mak bapak kalo anak tu tak elok..insyaAllah kalo di tegur slalu anak tu akan berubah..kalo tak tegur jadi keraslah budak tu..fikir fikirkan lah

Tanpa Nama 28 Disember 2010 6:39 PTG

Aku tak fahamlah diorang ni..camne bole berkemban semua adik beradik..nak tunjuk badan sgt..rugi kut kalo tak tunjuk..tak educated langsung..

Tanpa Nama 28 Disember 2010 6:40 PTG

Sokong 9 dan 16. Mmg org tua x kisah sgt ank2 dara berkembam...baju dedah depan belakang. kalau x pakai mcm tu x glamer ke mlm ASK 2010? Nmpknya artist wanita M'sia masakini dah sama trend dgn artist barat. Mcm mana 2020 nanti...jgn2 artist kita pakai pakaian londeh didepan...nmpk buah dada.

Tanpa Nama 28 Disember 2010 7:26 PTG

siyes segan bile pak aziz satar n erra bahan sharifah amani nye dress up..
sure mak die kat malu giler sbb audition dok gelakkan kan amani bi bile pak aziz satar bahan die..duyai...
maybe die ingat chantek kot berkemban...dah le kepala n rambut 2 besar..bdn kecik kenot..huhuhu

Tanpa Nama 28 Disember 2010 7:48 PTG

Sedang kan intan jika selali di dedah kan, akan pudar kilauan nya...
Inikan pula wanita yg tidak menutup aurat nya...
Kalau seseorg tu tak reti@salah guna sesuatu benda atau alat, mesti kita suruh rujuk buku
manual...
Kalau untuk manusia pula, rujukan manual nya ialah Al-Quran dan Sunnah...

Tanpa Nama 28 Disember 2010 8:48 PTG

sokong 21. Memang betul....dedah aurat harammmmm...apalagi berkembam nampak bahu dan ketiak...adusss...dosa le tu...

Tanpa Nama 28 Disember 2010 10:44 PTG

tak payah berkemban, bogel terus 1famili kan senang... 1malaysia katakan... dh mcm anugerah omputih dh.. omputih tgk pun angkat bndera putih...

ingtlah korang dpt anugerah kt dunia jer.. mana bekalan korang nk ke akhirat???

aku mmg benci, meluat, nyampah n mcm2 lg perasaan bler tgk org islam mcm ni... mmg dh tak sayang islam dh famili ni..

taubatlah wahai famili cik pah sblm terlambat...

Tanpa Nama 28 Disember 2010 10:49 PTG

cikgu fatimah masa mudanya pun glamour. cube cari kat you tube. muka dia macam amani.. cantik. mungkin dia fikir aku muda muda dulu pun seksi biarler anak anak merasa. nanti kahwin tobatler.. boleh gitu?

Tanpa Nama 28 Disember 2010 11:38 PTG

Kepintaran dan bakat anak2 muda nie sangat dikagumi, bolehkah berpakaian sopan sedikit dimajlis sebegini?

aima in luv 28 Disember 2010 11:58 PTG

femes downg nie sbb berkemban... kita yang dok komen dapat apa???
huhu pikir - pikir kan la...

Tanpa Nama 29 Disember 2010 12:25 PG

tu la pasal..emak tutup..anak buka habis..apa cerita tu..

Tanpa Nama 29 Disember 2010 12:28 PG

amani tk payah pakai seksi2,klaka siot badan kurus kering tk seksi langsung,mcm ranting pakai baju je,rambut lg besa pada bdn,memang kelaka gile

Tanpa Nama 29 Disember 2010 2:13 PG

tobat ni bukan leh extend2 mcm student U dok extend sem kalo x pass exam
kot dibuatnya tgh makan tcekik tulang lsung mati ke, kita x tau..so x patut ada mentaliti tunggu dlu sepatutnya sekarang!

Tanpa Nama 29 Disember 2010 7:35 PG

hellooooooo apa hal peduli sangat hal org lain ni suka hati diaorang nak pakai apa bukan nya menyusah u orang pakai seksi pun tak semesti nya terus masuk neraka agama apa kah itu iya senang hendak menyumbat kan manusia ke neraka sila jawab? kalau org itu alim pun didepan mata kita tidak semesti nya baik sila fikirkan?

comel 29 Disember 2010 8:09 PG

Berkemban kan fesyen nenek moyang kita..
apa nak kecoh2 ni...
yang penting pakailah bra..jgn x pakai..
kalau terlucut & terjojol buah betik 2 biji tu...
ha, sape nak jawab...
mereka & keluarga mereka...

----- akak comel -----

Tanpa Nama 29 Disember 2010 8:40 PG

Ye laaa, nk wat camner kan...mak dh terlalu banyak ngajar bahasa inggeris, sebab tu lah anak2 terlebih budaya Inggeris agaknye....

Tanpa Nama 29 Disember 2010 8:56 PG

Adik nak kemban takde hal, tapi boobs takde la...try yg lain style pulak

Tanpa Nama 29 Disember 2010 9:04 PG

cikgu timah mesti bangga punye dpt anak2 mcm ni... pandai belakon n pandai berkemban plak tu... sharipah2 ni dh la kering nk tunjuk lurah jgak ke.. sbb tu yg berkemban tu...

Tanpa Nama 29 Disember 2010 9:17 PG

apa nk heran... dulu mak dia seksi gak...

Tanpa Nama 29 Disember 2010 11:01 PG

klu sempat tobat x pelah syukurlah.tp...klu jd cam sowang artis tuh meninggal umo 28th..mude tuh klu nk pikio kn2..huhu..renung2kn n selamat beramal..hihi

TAKUT DOSA 29 Disember 2010 1:57 PTG

BENCI BETUL NGAN KOMEN NO. 30 & 31, ITU KOMEN ORG2 MUNAFIK....

ITU PAKAIAN2 ORG ZAMAN JAHILIAH...HARAM, DAN BERDOSA BESAR!!

SEDAR LAH DUNIA DA AKHIR ZAMAN, KITA ORG2 ISLAM KENA BERBALIK KEPADA ALQURAN..DIDLM NYER TELAH TERTULIS , AURAT TETAP HARAM.....MELAINKAN MUHRIMNYE SAHAJA!! INSAFLAH


TAKUT DOSA

Tanpa Nama 29 Disember 2010 4:03 PTG

SETUJU DGN 37...

ORG YG TDK TERASA APA2 BILE MELIHAT ORG ISLAM BUAT KEMUNGKARAN, MAKNANYA DIA TAKDER PUN SEKELUMIT IMAN DALAM HATI DIA... TERLALU JAHIL DAN BODOH...

KALAU DIORANG BTUL2 ORG ISLAM, TENTU DIA SYG ISLAM, KITER KALAU SYG MAK BAPAK MESTI DGR CAKAP MREKA KAN, SO KALAU SYG ISLAM MSTI IKUT GARIS PANDUAN ISLAM..

MAKNANYA MEREKA NI.. DAH.. DAH.. DAH.. OPSS, FIKIRKANLAH MASA DEPAN UMAT ISLAM KALAU ISLAM TERUS DIPERMAINKAN SEBEGINI RUPA... YA RABBI..

Tanpa Nama 29 Disember 2010 4:23 PTG

setuju 100% dgn 37 & 38

Tanpa Nama 29 Disember 2010 5:00 PTG

Kalau cantik tak payah nak berkemban pun. Orang dulu2 berkemban sebab nak pergi mandi kat perigi. Tempat tersorok orang tak boleh nampak. Kalau dah sedar diri tu tak cantik...agaknya macamtulah mereka fikir untuk kelihatan menarik sehingga terpaksalah korbankan batas norma2 agama dan budaya. Sama2 kita doakan mereka berubah kepada yang lebih baik.

Tanpa Nama 30 Disember 2010 12:10 PG

#26 dan #30: ini namanya Amar Ma'ruf dan Nahi Mungkar iaitu mengajak kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran dalam masyarakat.
Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang ma'ruf dan mencegah dari yang munkar; merekalah orang-orang yang beruntung. (QS. Ali Imran: 104)

Tanpa Nama 30 Disember 2010 9:04 PG

#16.. ko tgkla nnt ko ada anak esok2.. senang ka susah nk didik anak2 yg zmn milinium mium nih.. lainlah kalo zmn mak bapak tok nenek kita kecik dulu2..spatah kata mcm peluru balas balik.. anak2 yg besau pjg kna pikir la sndiri kalo tak sia2 belajar tinggi2..

*sigh

Tanpa Nama 30 Disember 2010 9:28 PTG

ada beza tak dengan julia perez punyer kes yng korang dok kutuk2 tu...haa...timbang2kan la...pada aku kita pun dah terukk....

-ve

Tanpa Nama 1 Januari 2011 11:13 PTG

kesian kan...sebab anak...mak kena hina...
tapi betullah..kenapa mak dia tak marah...
at least jaga air muka mak bleh tak?

Tanpa Nama 2 Januari 2011 3:59 PG

pengomen #31 da kurang agama sgt ke?

Tanpa Nama 2 Januari 2011 12:07 PTG

Bakat amani and adik2 dia akan tetap terserlah walau tak pakai mcm tu.Kajian mengatakan semakin banyak tubuh badan seseorang itu didedahkan kepada umum, semakin individu itu tidak dihormati dan tahap moralnya akan dilihat berada semakin rendah. Kalau tak tutup aurat pun, pakailah yang tidak menjolok mata..sesungguhnya pemergian Yasmin tidak memberikan apa2 keinsafan kepada keluarga ini.Dosa mereka ditanggung oleh mereka. Ibu tanggung juga sebab bagi keizinan dan sokongan. Bapa pun sekali sebab tak larang dan tak buat enforcement.
-Walk Your Talk

Tanpa Nama 2 Januari 2011 12:09 PTG

mungkin #30 & #31 tu pakai sama cam gmbr kat atas tu....balik rumah belajar balik ajaran Islam yang sebenar.

Tanpa Nama 3 Januari 2011 6:07 PTG

budak 2 orang ni mana ada baju lain..semua pesen kemban jer..yg dia tk kemban lagi naik atas pentas..pakai tuala..atau kain batik..

Tanpa Nama 3 Januari 2011 9:32 PTG

dunia diakhir zaman...manusia dah xtau mana yang baik n buruk..doa je la supaya umat islam tidak terus melakukan kemaksiatan dan mudah-mudahan allah terus melindungi n merahmati umat islam....amin

Tanpa Nama 5 Januari 2011 8:27 PTG

ntahlaa kan?? sharifah2 tu mmg cantik2.. comel2.. tapi rasanya kalau dia tampil dgn sopan, bawa budaya melayu dan keturunan arab tu baik2 rasanya lebih ramai lagi org akan kagum kot.. bila org2 agama lain pandang, mcm tak de beza plak org islam yg duduk kat negara islam dgn budaya mereka..mcm kita tgk anugerah utk Hollywood & Bollywood plak kan? mcmana tu??

Tanpa Nama 6 Januari 2011 5:37 PTG

org ckap, klu nak tgk benih, kena tgk bakanya.. tp dah pelik zaman skang ni sbb benih dah lain beno dgn induknya.. kawen kacuk gamaknya...

sedarlah 7 Januari 2011 7:08 PG

udah2 lah tu yang korang asyik mengutuk org laen tak tambah dosa korang ker ? nobody perfect,kite jangan nak asyik mengata orang laen,cermin diri sendiri dulu...

Tanpa Nama 8 Januari 2011 6:14 PTG

jgn krn anak dh besar pnjng mak bapak xda hak nk sound anak diorg ke arah kebaikan...klu dok diam saja...mmg dh kira lepas tgn la tanggungjwb tu..slagi anak tu masih di bwh tnggungjwb diorg slagi tu diorg kna tgur mn yg slh:)

Kiera Qaira 8 Januari 2011 6:39 PTG

haha..bialah dowg..
dorng kn chantek..
lawa lah tuh pki cmtuh..hehehk..
klu xpki per2 msty lg meletops en..hehehehe
^_^v

Tanpa Nama 14 Januari 2011 4:10 PTG

selekeh betul diorang pakai camtu...pastu jalan nak cover2..nape takut kemban terlucut agaknye sbb dada flat..hehehhe..insaf la..

Tanpa Nama 20 Januari 2011 3:44 PTG

pak aziz satar bahan apa kt sharifah amani? nk tau gak

Tanpa Nama 7 Februari 2011 4:36 PTG

amboi.. mengata org nampak. lagi dosa! ambik ngkau! xsedar diri ...

Tanpa Nama 24 Februari 2011 4:36 PTG

hmm..dunia akhir zaman..mak die yg xtau nk jg anak..takut dgn anak..Ya Allah berila kami hidayah Ya Allah..lindungila anak2 dan keturunan2 kami dr mnjadi manusia yg sebegini rupa..Ya Allah..aminn ya Rabbal alaminn...

Komen Anda..

-komen dengan berhemah. terima kasih.
-sila refresh page (F5) untuk komen terbaru..