Rumah Siti Nurhaliza bak Istana! -Media Indonesia

Pada: Isnin, 19 April 2010
Hari-hari cerita mengenai Siti Nurhaliza. Tak per lah, kan Siti Nurhaliza adalah aset berharga negara yang harus dipertahankan. Tanpa Siti orang kat luar negara juga tak akan membeli album Siti seterusnya menambah masuk aliran KDNK negara (masuk bab kewangan jap). Di negara jiran, Indonesia, baru-baru ini, mereka telah menghantar beberapa orang 'reporter' untuk mewawancara Siti dan juga suami di kediaman rasmi Siti. Memang mereka terpegun dan tertarik dengan keindahan rumah Siti. Sampaikan menganggapnya sebagai Istana. Tengoklah suaminya, kan seorang perniagaan kontraktor yang hebat. Hehe.

Tag : , , ,

75 Komen

Tanpa Nama 19 April 2010 2:06 PTG

bestnyee..

Tanpa Nama 19 April 2010 2:33 PTG

i love ct forever....muahx!

Tanpa Nama 19 April 2010 2:52 PTG

apehal plk minah ni duk ckp indon..ptt dia bangga dengan bahasa kebangsaan kita..puja sgt org seberang.

Tanpa Nama 19 April 2010 3:00 PTG

suami siti ni sebenarnya kerja apa?

Tanpa Nama 19 April 2010 3:02 PTG

kaya dan mewahnya. kenapa peminat masih nak bagi dia menang bintang paling popular? bagilah dekat artis yang laintu. bukalah mata.

Tanpa Nama 19 April 2010 3:41 PTG

tak nampak pun gambar umah siti tuh..kosong je...

Tanpa Nama 19 April 2010 3:53 PTG

sbnrnya ct mmg berhak dpt semua ni sbb dia mmg rjin usaha...kta pn blh nmpk usaha beliau sejak dr awl lg...dia x mudh hanyut dgn dunia glamor..

Tanpa Nama 19 April 2010 4:20 PTG

ape2 pn, aku respek kt ct psl die tak pernah lupe kt parents die. mmg berkat hidup kalau hormat & ingat kt parents nie.

Tanpa Nama 19 April 2010 5:07 PTG

itu bukan umah ct nurhaliza. tu umah tg zawiah. dah lah laki orang tu ko rampas sampaikan umah gadang jutaan ringgit tu pun nko kebas. lepas tu declare kata umah ko. dasar perampas. umah tu khalid jiwa buat untuk tg zawiah dan anak2. bukan harta ct pun. menumpang je tu, lepas tu usung semua adik beradik mak nenek anak sedara duduk kat situ. mak khalid duduk kat belah belakang umah tu.

Tanpa Nama 19 April 2010 5:19 PTG

tu namanyer peminta yg bodoh!...hahahaa

yatie 19 April 2010 5:34 PTG

mewah btul hdup siti..harap tak lupa diri mcm sesetengah artis tu..

Tanpa Nama 19 April 2010 5:52 PTG

Rumahku syurgaku...bertuah berlaki org kaya dan ternama pula. Jgn lupa akhirat...

Tanpa Nama 19 April 2010 7:15 PTG

br kuar kt sini.Sbnrnya dh kuar mgu lps kt tv indon.Tp confius ckit coz mrk kt ct khwn ngan duda.Klu still ada isteri & khwn br dianggap duda ke?

Tanpa Nama 19 April 2010 8:40 PTG

Siapa yg janji dulu kalu dah kawin x nak nyanyi lagi, tapi now tambah rancak..siapa agaknya artis yg liat bayar hutang kat bank, sekarang siapa tanggung siapa ?? jawab...

Tanpa Nama 19 April 2010 9:37 PTG

sengal.. muliakan la bahasa kita.. ni dok guna bahasa indon pehal lak.. artis malaysia slalu lupe diri..

ewiezz 19 April 2010 9:42 PTG

bertuahhhnye. just mampu tgk je. seronok gak tgk artis mampu hidup mewah. semoga xhanyut ngan nikmat dunia.. dugaan gak tu.

Tanpa Nama 19 April 2010 10:35 PTG

bukn die mkn hrta dtok k sorng....
sblum die kawen pon die da kaya kot...
korng leh b'jaya smpi mcm tu skali ke..??
xleh kn....
ct satu2 nya artis yg pndai jg kontroversi.....
love u ct...>.<

Tanpa Nama 19 April 2010 10:35 PTG

ct ckp bahase baku la..x baek la kan nk kutuk org.. alahai..

Tanpa Nama 19 April 2010 10:46 PTG

suami siti keje jadi datok lah... aduhhh...

Tanpa Nama 20 April 2010 6:02 PG

rumah ct ke ni? bkn ke ni rumah bekas isteri datuk k... haih ct ni..

WYNA NUBIES 20 April 2010 8:25 PG

ntah,nape dato ct ckp indon....hummmmmmmmm.....

Tanpa Nama 20 April 2010 9:27 PG

Siti pernah cakap, dia akan mencuba kearah itu (menutup aurat, la ni aku tengok bukan kearah tu lapi makin "kebelakang". Tengok aje la HM mari ni, orang makin kedepan (tutup) perempuan ni makin kebelakang(buka)ini ke idola korang. Cheh...tak ada apa pun.

lotudgirlz speak 20 April 2010 10:45 PG

aku sokong Anon #9.. umah tu bukan milik CT tapi dia hanya menumpang kat umah tu..umah tu sebenarnya milik Tg Zawiah & anak2nya. Datuk K hadiahkan kat TG Zawiah masa depa masih berkahwin lagi... aku tau la sebab sedara aku tu jiran depa. DCT tu sepatutnya malu la weh sebab dah la rampas laki org pastu nak duduk lak kat umah yg 100% bukan milik dia & Datuk K. Datuk tu masih duduk kat situ pun disebabkan anak2. sebabkan kau DCT...Tg Zawiah merantau membawa diri ke Australia duduk ngan anak sulong dia yg masih belajar kat sana. Malu la wehhh. dulu aku minat gak ngan kau tapi sejak peristiwa rampasan suami org ni terus aku jadi meluatz kat kau. Kau kan dah kaya . Beli la umah baru ataupun kau suruh la Datuk K tu hadiahkan kat kau sebijik itupun kalau dia tu masih berduit la. Bukan aku & org Kedah tak tau yg Datuk K tu kaya bukan disebabkan bisnes dia tu tapi mewah kerana makan duit kekayaan bini dia. Bisnes dia tu pun asalnya pun pakai modal dari Tg Zawiah. baru berjaya sikit terus lupa pengorbanan Tg Zawiah yg telah menghabiskan berjuta2 RM utk kau & keluarga kau. Sebab dia x mampu la , dia masih menetap kat umah di Bkt Antarabangsa tu & Tg Zawiah benarkan dia duduk kat situ sebab x mau anak2 dia idup x selesa kalau ikut Datuk K berpindah. Lagipun kalau Datuk K & anak2 dia pindah keluar dari sana, Tg Zawiah takut kesejahteraan anak2 dia ngan DCT tu x terjamin. Kat banglo tu semua maid kat situ boleh memantau DCT ngan anak2 Tg Zawiah & melaporkan terus ke Tg Zawiah. Jgn harap la kau dpt nak menjentik anak2 Tg Zawiah tu kalau tak surat saman akan menyusul datang dari Australia. x payah la nak hipokrit dgn konon2nya bergambar mesra ngan budak2 tu padahal dlm hati hanya Allah saja yg tahu. mungkin sebab tu la masih xde rezeki kau nak menimang anak sendiri... muhasabah la DCT oiiii

Tanpa Nama 20 April 2010 11:12 PG

harap ct boleh pakai tudung dengan sempurna....

Tanpa Nama 20 April 2010 11:35 PG

wyna nubies : kan kat atas da cakap dorang ni ngah di interview media sana..

terluka dgn sikap bangsaku 20 April 2010 11:43 PG

biasa la..kekadang malu dgn bangsa sendiri yg tak leh tgk bangsa sendiri senang..macammana nak maju..Biasenyer org suka mengadili sebelum menyiasat telebih dahulu..ingat jodoh,rezeki,maut, Allah yang menentukan.Siapa kita nak mempersoalkannye.Ini la bangsa kita jika kekurang ILMU Agama..Renung2kan Lah..

Tanpa Nama 20 April 2010 12:38 PTG

ada harta ada duit apa guna.. anak x der...x malu ke...

Tanpa Nama 20 April 2010 1:46 PTG

UMAH DATO K TU KAN DEKAT TPT TANHA RUNTUH...
TAKUT U...
AKAK MASA KECIK DULU PERNAH MAIN-MAIN KAT KAT SITU..



**** SITI PAYUNG ***

Tanpa Nama 20 April 2010 2:39 PTG

xde gambo umah pun..

Tanpa Nama 20 April 2010 3:50 PTG

ada hati jak pengomen semua ni nak komen language siti, pdahal korang pun lebih kurang jak..
eg: saya=saye, mana=mane, kita=kite

*ada ka dalam kamus??

Tanpa Nama 20 April 2010 10:47 PTG

ada patut gym tinkat paling atas, surau tingkat paling bawah...patutnya tempat solat dimuliakan n terletak di tingkat paling atas...apa la....cam ampeh je..

Tanpa Nama 21 April 2010 7:44 PG

bio la ct dgn life die...tue rezeki yg Tuhan bagi...sudah ditakdirkan datuk k tue jodoh die..redha je la...sape kite nak tuduh2 mcm2..mcm la kite nie perfect sgt...


sekian..renung-2kan la

Tanpa Nama 21 April 2010 9:16 PG

xpernah aku sgka...taste siti ni laki org..dlu igt dia mst kawen dgn bujang teruna tang3..suci murni...hmmmm...dh jodoh kot..tp jodoh pn tuhan tentukan apabila kita berusaha..adakah itu usaha ct!!!

Tanpa Nama 21 April 2010 3:07 PTG

klu hg bijak sgt...buh la umah hg surau paling atas...duk komen umah org watpa....lgpon bila surau tingkat paling bawah...org tua mudah nk sembahyang...xpayh susah jalan jauh...bengap la kau...tok aku pon lg suka tempat sembahyang dia dekat n mudah n jalan g sembahyang...lg2 plak kalau tua n ada masalah kaki

Tanpa Nama 21 April 2010 3:11 PTG

blah ler izyan...bley lak wat ayat ulasan akn dpt dilihat lepas dpt kelulusan.....komen artis ja pon..bukan apply loan bank..kihkihkih

Tanpa Nama 21 April 2010 11:11 PTG

Kesian Siti, menumpang rupanya.....

Tanpa Nama 22 April 2010 2:10 PG

bkn rumah ko la ct..ko ni prasan la plak..da laki org ko kebas pas tu umah zawiah tu pun ko declaire umah ko..biase la dulu hidup ssh..skang pe lagi..bedal la cukup harte org tue tu..!

Tanpa Nama 22 April 2010 9:11 PG

Sepandai2 siti rampas suami orang, tak mungkin dapat dia rampas harta ni, sebab ini dah di putuskan dalam mahkamah. Rumah tu parents Datuk K & anak2 tinggal sekali.
Tak malu ke Siti....
Mana penthouse Siti yang masuk majalah dulu?

Tanpa Nama 22 April 2010 10:29 PG

penthouse tu dah kena lelong kot. sekarang nampak dato' k mcm lembu kena cucuk hidung, ikut je bini tu ke sana kemari. hari tu ada kat majlis 15 tahn ct jadi artis, lepas tu ada kat majlis pelancaran alatsolek bini dia tu. ye lah bussiness pun dah nak lingkup agaknya sebab nak tampung hidup bini yang besar kerak dari periuk tu.

Tanpa Nama 22 April 2010 3:33 PTG

TAK NAMPAK APA2 PU..KOSONG JE

Tanpa Nama 22 April 2010 6:22 PTG

amboi kemain lg korang kutuk2 siti ye. Aku pn bkn peminat fanatik dia sgt. Kita smua x tahu citer sebenar. Dgr citer rumah ni dulu nyaris di lelong. Seb baik ade Siti beli rumah ni. Sbb tu xde sp2 tya atau pertikaikan bila Siti duk Siti. wartawan pn xpernah tya. Kita xtau citer sebenar. Korang sumer kutuk2 Siti, tp bila Siti lalu depan mata korang nak jg bersalam n bergambar kan... pigiiiilah....

Tanpa Nama 23 April 2010 1:20 PG

ni la org kite...tau nk mengutuk jer... dengki sana sini...biar la ct bahagia ng idup dia... ingt,,sume tu Allah yg tentukan...

Tanpa Nama 23 April 2010 12:53 PTG

ada harta ada duit apa guna.. anak x der...x malu ke...

b0do ke ape???dh takdir Allah xnk bg die ank lg...xknlh kte nk sumpah seranah plak...yg pntg usaha...dpt ke x blkg kire...

Tanpa Nama 23 April 2010 1:01 PTG

hai datuk k kan kaya raya ader hotel la hadiahkan siti mcm mcm x kan rumah nak kena lelong....logik la sikit beb...
(bukan membenci sesiapa)

Tanpa Nama 23 April 2010 2:58 PTG

yang sbnrnye,diorang cmbru,bsuk ati,dgki..itu jer bottom line nye..ct mmang dah kaya,bkn mnmpang kekayaan D k..korang tak sdr ke atau pura2 tak sdr ct dah lama jadi DATO'.So trima kenyataan yg ct mmang dah kaya..bkn menumpang D k.

Tanpa Nama 23 April 2010 3:50 PTG

Ct dah lama jadi DATO'? sejak bila? 10 tahun dulu ke? Dia dapat DIMP tu dalam tahun 2008 kalau tak silap. ingat dapat DATO' tu dapat elaun bulanan ke? yang membolehkan dia jadi kaya raya. dasarnya ct nurhaliza memang menumpang kekayaan khalid mohd jiwa di mana khalid mohd jiwa pula menumpang kekayaan YM TG ZAWIAH TG ABD HAMID.

Tanpa Nama 23 April 2010 5:57 PTG

aku ni bkn la peminat ct,tp bila aku baca komen korang yg mcm budak2,aku rasa bengang plak.sblum ct khwin ataupn klau ct x khwin dgn Datuk K pn,ct mmang dah kaya..lg pn klau ct btul2 nk kikis duit Datuk K,aku rasa baik ct duk kt umah je,xpayah lah susah2 nk cari duit..satu lg..dah jdoh ct dgn Datuk K biarlah dia hdup bersama.Allah yg tntukan bkan korang.klau ct khwin dgn korang mesti korang suka..xde plak nk kutuk ct..malah korang puji2 ct..sndiri mau ingat la

Tanpa Nama 24 April 2010 10:46 PG

Hakikatnya SITI NURHALIZA BT TARUDDIN ni PERAMPASSSSSS

Tanpa Nama 25 April 2010 12:14 PTG

biar le, dah jodoh dia. dulu masa baru naik kononnya bercinta dgn sorang cikgu, orang kedah juga, tapi cinta terhalang.mungkin sebab cikgu tu tak kaya kot.

Tanpa Nama 25 April 2010 10:48 PTG

semua 2 daki dunia...ahirat adalah yang kekal..berusaha la kita ke arah situ..

Tanpa Nama 27 April 2010 5:18 PG

korang marah2, kutuk2 dia tp undi dia gak...poorah

Tanpa Nama 27 April 2010 10:10 PG

aku tak penah undi siti...

Tanpa Nama 30 April 2010 5:57 PTG

jgn main2 ngan zuriat2 ni..mulut tu jaga sikit..skrg ko da ada zuriat blhla ko ckp..esok anak2 ko takda br ko nangis menonggeng2..mulut cam..

-aku yg jg mulut bab2 rezeki ni-

Tanpa Nama 3 Mei 2010 11:59 PG

siti bini no 2 datok k ahaks

Tanpa Nama 3 Mei 2010 5:40 PTG

pade sesape yg x puas hati dgn si siti nurhaliza ni.henti2kan la sifat dengki korang tu.
klu takat rumah ni die x heran.die bole buat rumah laen lebih mahal berganda2 dr yg ni.
anytime!sbb realitinya die LEBIH KAYA dr laki die tu.
duduk rumah bekas bini laki die tu pon sbb ikot laki je.
adeh x abes2 nk dengki kat orang.

Tanpa Nama 10 Mei 2010 10:39 PTG

buduhla kamurang nih..sibuk2 psal siti. siti makin kaya..kmu apa ada???habuk pun taraaa oo.. tmbh dosa adalah!ngik ngok tul la...

Tanpa Nama 12 Mei 2010 5:46 PTG

yg korang susah aty sgt 2 npe..biarlah dye..ct xkaco kome pon..lau korang nk tau umh yg ct wat kat lipis ag cntik..xcaye p la ngok..aq rase kome ni cemburu ngan ct kan..alarhhh xnak ngaku,piraahhhh...ataupon kome jeles ngok umh dy yg besar tu..tau r kome teringin nk duk kt sane..jgn marah..!!!

Tanpa Nama 13 Mei 2010 2:47 PTG

ap perasaan korg kalo benda cmnie blaku kt korg..pkr r ckt atie dan perasaan ct..ct ad kaco idop kowg ker..aduuhhhh...atoyaii...!!!lau dengki ckp dengki..pape pon lu pkr r cendiri..

Tanpa Nama 13 Mei 2010 2:58 PTG

Jgnlah kutuk dan salahkan ct...mesti ada sbb perceraian antara DK dgn TG Zawiah...cuba baca kisah perceraian mereka ....Ct mmg seorang wanita yg baik budibahasanya....

Tanpa Nama 13 Mei 2010 4:35 PTG

amboi kome nie..melampau betoi ye kutuk2 ct..smpai ke zuriat peginye..kalo da xde rzeki nk wat cmne..lau kowg kne cmnie cam ne..??ar lgi 1 yg duk kate ct perampas tu npe..da xde jodoh DK dgn TG zawiah nk wt cmne..pk r..ad otak xnak pk..asyik nk cari kesalahan owg je..ap la kowg ni..jgn la suke aty je nk kutuk2 ct..dy pon ad aty n prsaan gak..kowg nmpk je dy ceria tp dlm aty ct je tau..alarhh psl umah 2 pon nk kcoh ke..so pd sape2 yg iri hati n kata ct PERAMPAS henti2 kan la ek..!!!!nanti kalo kne kt btg kepala idung kowg bru tau..bukanny ap..aq geram ngok kowg dok kutuk2 ct..kalo kowg benci kt ct sekalipon xyah la kutuk ct mcm2..pape pon bg aq ct the best..jgn marah ek..t muke kowg yg kutuk ct 2 akn cepat kedut..so lau xnk kedut jgn la kutuk ct aq @pon gune lah smply ct..hahahahaha..wah sempat ag promot..

Tanpa Nama 14 Mei 2010 10:30 PG

aq mberi comen kt cni bkn ap..aq myampah dgn segelintir mnusia cm kowg ni..prangai mgalahkan bdk kcik..kowg bsuk aty sgt dgn ct np..?aq xphm r dgn kowg ni..yg duk p kate ct perampas tu np..mmg r umah tu TG ZAWIAH pnye dlu..tp skunk DK pon ad hak..!!ct bkn perampas k..ct msty la kne duk kt ctu bab da laki dy suh duk ctu..xkan ct xnk dngar ckp suami dy..t ct akn d anggap isteri derhaka..!!ad pham..ataupon kome ni jeles ngok kesenangan ct..ckp je lah kalo kome pon teringin nk duk kt umh tu..MALU2 PLAK..sape kate ct nk rampas harta TG ZAWIAH..?ct pon da kaya lah weh..xd maknenye ct mk rsmpas harta owg..ct murah rezeki bab ct rajin wat amal jariah..bkan cm kome asyik wat FITNAH JE!!cmne tuhan nk murah kan rezeki kowg,da kowg nie suke M`FITNAH owg je..agak r kowg nk kate ct da kaya pastu ank xde..da xde rezeki ct nk dpt ank..mungkin tahun akn dtg ct akn m`punyai ank..kte sepatotny m`doa kan ct..ini x,asyik nk mnimbulkan fitnah je..kalo r benda ni blaku kt kowg bru kowg insaf agakny kan..!!!kowg tau x,yg kowg duk ktuk2 ct ni akn m`yebabkan aty ct terguris..so kpda yg xsuke ct or bsuk aty dgn kesenangan ct arap x myebarkan fitnah ssuke aty.. kpda LOTUDGIRLZ mulut tu jge ckit ye..kalo dengki ckp dengki..ok..bye..

Tanpa Nama 8 Jun 2010 2:22 PTG

haku bukan peminat siti pon..album dia pon haku tak penah beli..tapi haku penah jumpa dan bercakap ngan dia..alhamdulillah dia tak sombong dan pandai menghargai orang dan lemah lembut dengan orang..haku tak peduli la pa yang korang kata n tuduh,betul ke idak lantak la..yang aku tahu dia baik

Tanpa Nama 10 Jun 2010 1:05 PG

Buat maklumat semua..rumah tu bukan milik Tz,ianya menjadi milik anak mereka n dk yg tentukan nanti.Tz sudah mendapat hak nya sendiri...Budak ct tu ,sebagai isteri mengikut kehendak suaminya agar tinggal di situ bersama ibu mertua di mana dahulunya Tz melarang Dk membawa parentsnya tinggal bersama...ia juga menjadi sebab jatuhnya talak kpd Tz..bukannya sebab budak Ct..harap maklum..(peguam bebas)

Tanpa Nama 14 Jun 2010 9:53 PTG

aperpun kepada ct harap banyakkan bersabar dengan ayat2 yg menyakitkan hati ct..jangan dengar aper orang nak cakap yg penting..manusia ni macam jenis..hati pun kaler lain2..ada yg hitam..kita tahu saper diri kita..sayang famly kita..jaga rumahtangga kita n jangan sesekali lupakan Allah..sabar k CT teruskan usaha anda dalam memartabatkan industri seni negara..tapi kalau boleh teringin nk tengok ct bertudung litup terus,,mesti ayu

Tanpa Nama 16 Jun 2010 10:16 PTG

CT da kaya raya xyah laa nk mintak duet kt company org laen lg cik CT yerr...ktorg susah payah keje siang mlm cr duet,tp cik CT senang2 jerr nk mintak bayarkan..b'syukurlaa dgn ape yg ade..jgnlaa tamak sgt..

http://mudahbetul.blogspot.com 18 Jun 2010 1:59 PG

huhu~

Tanpa Nama 22 Jun 2010 12:51 PG

aku xphm la ngan korg ni....klu korg mnt ngan artis 2 korg akn bela dia ckp2 wlupn dh trg2 dia wt slh....tp bila xsuka korg ckp ikut suka mlt korg jer...biar la ct 2 ngan khdpn dia,korg bkn tuhan nk tntukn apa yg dia wt 2 salah ker btl...korg pn xtau kn apa yg ada dlm aty dia 2,klu b'ckp 2 xreti nk jaga aty org lgsg...

Tanpa Nama 22 Jun 2010 11:15 PG

mane gambarnyer...takde pun..

Tanpa Nama 23 Jun 2010 12:18 PTG

yg paling aku tau anak2 datok k ni lgsung x ngam pon ngn ct. (x sperti yg ct penah ckp) dorg x suke ct..sape x syg mak sndiri woi..

Tanpa Nama 9 Ogos 2010 9:36 PG

ini rumah dia ke? ini rumah kat bukit antarabangsa tu kan? bukan ke dulu rumah zawiyah? aku tak sure..tanya je..sbb dengar2 mcm tu..kan?

Tanpa Nama 21 September 2010 10:35 PG

=) semoga selamat dunia akhirat..amin...

Tanpa Nama 11 Oktober 2010 11:46 PTG

ermm..cik ct kt dh rse syurge dunia..kt blm tntu dpt rse syurge akhirat..

Tanpa Nama 14 Oktober 2010 7:10 PTG

dah rezeki ct,so jgn r jeles ye.ct da best.

Tanpa Nama 15 November 2010 7:28 PTG

korang sume ni ape nk jadi la...dh tgok, tgok je la...xyah ar kutuk2..korang kutuk ct, korang yg dapat dosa..pahala korang tu dh byak ker smpai nk kutk2 org len...kalau nk komen pon, komen ar yg elok2 skit...ni x, asyik xpuas ati jew...

Tanpa Nama 16 November 2010 10:40 PTG

ak sokong #74...tue la org melayu..asyi dengki jer ngan kebhgian n kakayaan org lain..bia ar die kaye ..korang nak kutuk2 die wat ap..dah tue rezeki allah bg kat die accept jer ar...yang korang x puas hati wat pe....porrrahh...

Komen Anda..

-komen dengan berhemah. terima kasih.
-sila refresh page (F5) untuk komen terbaru..