Foto Oki Setiana Dewi Manis Bertudung

Pada: Jumaat, 29 Mei 2009
Oki Setiana Dewi pelakon Ketika Cinta Bertasbih yang mempunyai perwatakkan seorang muslimah moden. Selain pemakaiannya yang sering melabuhkan tudung yang dipakaikannya di khyalak umum. Pun begitu, dia juga sempat digosipkan memang memiliki hubungan dekat dengan Cholidi Asadil Alam, pemeran tokoh Azzam?
"Gosip itu tidak benar, kami hanya berteman baik," sanggahnya. "Ini bukan karena saya sok jadi bintang lalu menutupi gosip lho," sambungnya.
Sampai saat ini memang Oki belum memikirkan soal pendamping, selain kesibukannya sebagai mahasiswa Sastera Belanda di University Indonesia. Namun ia sempat berujar memang menginginkan cinta segitiga dalam kehidupan percintaannya nanti.
"Saya, dia dan Allah SWT. Diantara kami harus ada kecintaan terhadap Allah yang diutamakan, agar kehidupan kami senantiasa dalam ridho dan bimbinganNya," tegasnya.

Tag : ,

23 Komen

kisahsensasi 29 Mei 2009 4:53 PTG

walaupun bertudung labuh....still nampak sweet....

Tanpa Nama 29 Mei 2009 4:58 PTG

cantiknye...manis bertudung

Tanpa Nama 30 Mei 2009 8:32 PG

manisnyer.. dah boring tgk tudung2 kecik

Tanpa Nama 30 Mei 2009 8:15 PTG

kan bagus bertudung labuh macam ni....daripada pakai tudung nampak rambut buat apa dan yang pakai tidak tutupnya dada...ni barulah gaya seorang muslimah...

Prasetyo B 13 Jun 2009 2:08 PG

Subhanallah.....
semoga istriku nanti seperti Oki Setiana Dewi
Seorang yang bertudung labuh & Sholehah
Amin..ya robbal'alamin
-pb-

.: Al Bukhari :. 2 Julai 2009 10:30 PTG

alhamdulillah masih ada insan yang benar2 menjaga auratnya..semoga penampilan oki akan menjadi contoh bagi insan yang bergelar wanita

ana 18 November 2009 2:04 PTG

duhh mb'ana buatq kagum dg anggunnya pesonamu

Tanpa Nama 20 Disember 2009 5:15 PTG

cantik manis banget
sesuai sgt jd pelakon KCB

Tanpa Nama 13 Januari 2010 11:25 PTG

manis jer pompuan kalau pakai tdg labuh cam okie...pompuan zaman skg hipokrit giler...pakai tdg tapi,..masyaallah..

hidayah 15 Januari 2010 11:40 PTG

semoga istiqomah dalam perkara2 yang baik...

Tanpa Nama 25 Januari 2010 1:01 PTG

Allahuakhbar..mnis sgguh hamba Allah ini..

Tanpa Nama 9 Februari 2010 12:49 PTG

lelaki yang melihatmu..
pastinya akan mengucapkan solawat,memuji ALLAH..
bibirnya tidak akan henti mengucap kalimah ALLAH..
sungguh indah ciptaan Tuhan..umat islam harus mencontohi personaliti anna altafunnisa..
OKI SETIANA DEWI, aku cintakan agamamu

farhanah's life. 16 Februari 2010 3:11 PG

tapi yang peliknya, wujudnya filem2 islamic commonly in indonesia je. kenapa bukan di Malaysia?

Tanpa Nama 28 Februari 2010 5:06 PTG

cerita Ketika Cinta Bertasbih cukup menyentuh perasaan. Cukup bangga & kagum dgn peribadi & penampilan Anna Altafunnisa...

Tanpa Nama 21 Mei 2010 10:17 PG

khabarnya filem ini ini tidak melepasi jaring LPF di Malaysia..Filem Mat Rempit & Minah Bosia senang pula..

hm 21 Jun 2010 2:01 PG

wah cantiknye oki.wanita ciri2 muslihat kn.if dpt cri isteri mcm oki kn best.

hami 21 Jun 2010 2:11 PG

manis ayu nye hamba allah ini

esse_clark 6 Ogos 2010 9:47 PTG

tercipta engkau dari rusuk lelaki,
bukan dari kaki untuk dialasi,
bukan dari kepala untuk dijunjung,
tapi dekat di bahu untuk dilindung,
dekat jua di hati untuk dikasihi,
engkaulah wanita hiasan duniawi........

fez 13 Ogos 2010 1:08 PTG

subhanallah..
begitu cantiknya dan indahnya hamba allah ini..
kapan ya q bisa mendapatkan wanita yang begitu cantik dan sholehah seperti ka oki...

Tanpa Nama 14 September 2010 1:29 PG

salam.. SUBHANALLAH.. hebat sungguh ciptaan Allah. okie sesuai jd watak utama KCB. tahniah... cerita yg hebat..

nisyya 1 Oktober 2010 11:17 PTG

cantiknya oki..menutup aurat itu telah menyerlahkan penampilan oki..moga terus istiqamah menjaga penampilan ya..

Syarifah 20 Disember 2012 11:30 PTG

subhanallah kak oki cntik n sholeha bnget,smga aq bisa seperti kak Oki

norvyanti 1 Januari 2013 12:00 PTG

subhanallah ana suka skale ama mba oki dah sholeha cantik lagi.............

Komen Anda..

-komen dengan berhemah. terima kasih.
-sila refresh page (F5) untuk komen terbaru..